2010-05-25, 22:44
Bannlyst
Skulle någon kunna vara snäll och länka mig drivrutinen i .exe filen så att jag kan installera den? blir tokig på detta. Skulle precis slänga iväg ett mail till dell men behöver en service tag som jag inte hittar bak på min skärm eller någon annanstans.

En sak till jag undrar, gör det stor skillnad med eller utan rätt drivrutiner? blir bilden mycket bättre med rätt drivrutiner?.

Orkar inte översätta men det här är mitt problem:

Hello, i purchased a DELL 2209WA ULTRASHARP 22# WIDE TFT TCO-03 monitor and went to your website and successfully downloaded the driver but it doesn't seem to install properly. Followed installation instructions as follows:

Install

1.Double-click the new icon on the desktop labeled DELL_2209WA-MONITOR_A00-00_R198344.EXE.
2.The Self-Extracting window appears and prompts you to extract or
unzip to C:\DELL\DRIVERS\R198344. Write down this path so the executable (I.e.
Setup.exe) file can be found later.
3.The Self-Extractor window appears.
4.Click OK.
5.After completing the file extraction, if the Self-Extractor
window is still open, close it.
6.Click the Start button and then click Run.
7.Type C:\DELL\DRIVERS\R198344 in the Open textbox and then click OK.
8.Follow the on-screen installation instructions.

However, as mentioned in step 8, no installation instructions appear. The files are unzipped, but I don't see any executable files. And the instructions in the readme file on the CD that came with the monitor doesnt work, my computer wont install any drivers from the CD.
Citera
2010-05-25, 23:14
Medlem
sommarlovs avatar
Du hittar servicetagen i bios, kliv in i den vid datorns start och titta efter!
Citera
2010-05-25, 23:40
Medlem
Ser ingen som helst anledning till varför du ska behöva installera en drivrutin så länge datorn hittar skärmen och ger dig möjlighet att välja de upplösningar som skärmen klarar.
Citera
2010-05-25, 23:56
Medlem
Dreass avatar
Drivrutiner till skärmen är totalt onödigt.
Citera
2010-05-26, 00:12
Bannlyst
Det står att max upplösning ska vara 1680x1050 men under inställningar så kan jag bara få det till 1440x900 och texten på skärmen har något suddigt över sig som rör på sig, vad det nu kallas..
http://www.dustinhome.se/pd_5010249814.aspx

Förstår inte varför det ska vara så svårt att hitta drivrutiner till den, har läst om andra som har samma problem..
Citera
2010-05-26, 00:15
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreeOfLiberty
Det står att max upplösning ska vara 1680x1050 men under inställningar så kan jag bara få det till 1440x900 och texten på skärmen har något suddigt över sig som rör på sig, vad det nu kallas..
http://www.dustinhome.se/pd_5010249814.aspx

Förstår inte varför det ska vara så svårt att hitta drivrutiner till den, har läst om andra som har samma problem..
Kör DVI och sedan ladda hem rätt grafikkortsdrivrutiner. Du ska ha 1680*1050 på den. Drivrutiner till skärmar har varit onödigt sedan flera år tillbaka.
Citera
2010-05-26, 00:29
Bannlyst
Får en Gameswitch till PS3 snart så att jag kan köra DVI och byta mellan PS3 eller PC, så det fixar nog problemet. Behöver man fortfarande ha VGA kabeln ikopplad när man kör med DVI?.
Citera
2010-05-26, 00:30
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreeOfLiberty
Får en Gameswitch till PS3 snart så att jag kan köra DVI och byta mellan PS3 eller PC, så det fixar nog problemet. Behöver man fortfarande ha VGA kaplen ikopplad när man kör med DVI?.
Nee, det behöver den inte. Glöm inte att köra i högsta möjliga upplösning. Gör man inte det ser de kass ut.
Citera
2010-05-26, 00:31
Bannlyst
Tack för hjälpen!.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här