Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-25, 22:36
Bannlyst
Den funktionen fyller inget jävla syfte. Sen så förstör den diskussionerna genom att bögar kan leta upp mina tidigare inlägg som dem anser motarbetar mina argument. Även när det inte har något med ämnet att göra.
Tänk på folk som är psykiskt sjuka, som är manodepressiva eller har kraftiga humörsvägningar, jag tycker det inte är rättvist för dem då de kan ha varit i sitt maniska stadie då något skrevs för att sedan bli deprimerade och skriva något annat.
Inte för att jag lider av någon psykisk åkomma, jag är normal/frisk.

Alternativet kan vara nolltolerans, så det helt förbjuds att länka tidigare inlägg. Eftersom det aldrig tillför topic ändå.

Har jag rätt?
-Klart jag har.
Inför min regel, eller ta bort funktionen!
Citera
2010-05-25, 22:41
Medlem
SixthSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus.av.Nasaret
Den funktionen fyller inget jävla syfte. Sen så förstör den diskussionerna genom att bögar kan leta upp mina tidigare inlägg som dem anser motarbetar mina argument. Även när det inte har något med ämnet att göra.
Tänk på folk som är psykiskt sjuka, som är manodepressiva eller har kraftiga humörsvägningar, jag tycker det inte är rättvist för dem då de kan ha varit i sitt maniska stadie då något skrevs för att sedan bli deprimerade och skriva något annat.
Inte för att jag lider av någon psykisk åkomma, jag är normal/frisk.

Alternativet kan vara nolltolerans, så det helt förbjuds att länka tidigare inlägg. Eftersom det aldrig tillför topic ändå.

Har jag rätt?
-Klart jag har.
Inför min regel, eller ta bort funktionen!

Har precis använt den funktionen för att säga emot argument

Men håller med. Funktionen har ingen nytta i sig.
Citera
2010-05-25, 22:42
Medlem
zenraws avatar
Givetvis fyller den en funktion. Stå för det ni säger vid alla tillfällen, så blir det väl inga problem?
Citera
2010-05-25, 22:56
Medlem
crillecrilles avatar
Klart den fyller en funktion. Man vill gärna kolla upp TS i vissa fall(källkritik?).

Sen att man kanske har lite ångest över vissa inlägg man har gjort är ju en annan sak. Som man bäddar får man ligga?

Ditt regelförslag är dåligt. Det här är inte 4chan även om vi alla är anonyma. Utan möjligheten att se vad folk har skrivit innan blir det ju helt omöjligt att göra en bedömning av personen bakom kontot och därmed blir diskussionerna fattigare.
Citera
2010-05-25, 23:00
Medlem
Owers avatar
Vart hittar jag funktionen "Visa tidigare inlägg"?
Citera
2010-05-25, 23:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ower
Vart hittar jag funktionen "Visa tidigare inlägg"?
Klicka på ett användarnamn. Det heter egentligen "Hitta fler inlägg av xxxxx".
Citera
2010-05-25, 23:10
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Tycker det är lite för mycket snokeri kring inlägg på FB. Tycker självklart att man ska ta bort möjligheten för andra att se ens inläggshistorik. Det är aktuellt med tanke på de nya regler som kommit, t.ex den om internetmobbning.
Citera
2010-05-25, 23:16
Medlem
Owers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Klicka på ett användarnamn. Det heter egentligen "Hitta fler inlägg av xxxxx".
Det heter så egentligen ja, förstår inte varför han kallar det "Visa tidigare inlägg".
Citera
2010-05-25, 23:17
Medlem
Ta inte bort den funktionen. Det är ju kul att snoka.
Citera
2010-05-26, 07:27
Medlem
epost72s avatar
Självklart ska tillgängligheten till inläggshistorik inte begränsas.
Citera
2010-05-26, 07:32
Medlem
Jag andvänder denna funktion till 90% av den tiden jag läser på FB. Ser jag en bra skribent så går jag igenom hans historik. På så vis tjänar man tid och kunskap, då 90% av allt som skriv i trådar är skräääp.
Citera
2010-05-26, 08:48
Medlem
Hammarn-84s avatar
jag använder den funktionen rätt så ofta och tycker den är väldigt bra och viktig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in