Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-05-25, 22:32
Medlem
The-Johans avatar
Jo det är så att jag har en köpt Windows 7 nyckel, men så kom det en uppdatering idag som skulle validera, visst tänkte jag för jag vet att jag har en äkta version. Men så helt plötsligt blev bakgrunden svart och det stog att jag inte har en äkta version av Windows. Så jag tryckte på validera men så kommer jag bara till windows hemsida där dom vill att jag ska köpa ultimate för 1700, som fan heller!

Så vad ska jag göra för att bli av med problemet? Kan det ha med att göra att jag inte har ett äkta microsoft office 2007?
Citera
2010-05-25, 22:40
Medlem
Är inte expert. Men kan du inte ha skrivit fel på nyckeln?
och var köpte du ditt windows 7?
Citera
2010-05-25, 22:43
Medlem
..FAN..s avatar
Provat kontakta MS?
Att skriva fel på nyckel är väll en på miljonen? Om nyckeln är köpt på typ cheaprussiancdkeys.cn så för du fan skylla dig själv..
Citera
2010-05-25, 22:44
Medlem
The-Johans avatar
Asså jag köpte och validerade nyckeln för flera månader sen på tradera av en säker säljare
Citera
2010-05-25, 22:48
Medlem
..FAN..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Asså jag köpte och validerade nyckeln för flera månader sen på tradera av en säker säljare
Han har kanske sålt samma nyckel till flera personer? Jag skulle ha kontaktat säljare, om du nu har email lr tele-nummer till personen.
Citera
2010-05-25, 22:59
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Han har kanske sålt samma nyckel till flera personer? Jag skulle ha kontaktat säljare, om du nu har email lr tele-nummer till personen.

Får nog försöka med det. Men hur ska jag kontakta microsoft, när jag försökte så stog det att det kosta 695 spänn!
Citera
2010-05-25, 23:33
Medlem
zatchs avatar
Citat:
Får nog försöka med det. Men hur ska jag kontakta microsoft, när jag försökte så stog det att det kosta 695 spänn!

Finns ett 020-nummer man kan ringa för att få hjälp med validering. har för mig att man trycker på att man vill aktivera på annat sätt än internet så får man fram att man kan välja sitt land, så dyker det upp ett telefonnummer.
Citera
2010-05-26, 00:16
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatch
Finns ett 020-nummer man kan ringa för att få hjälp med validering. har för mig att man trycker på att man vill aktivera på annat sätt än internet så får man fram att man kan välja sitt land, så dyker det upp ett telefonnummer.

japp, här är numret till sverige
020 - 14 000 15

har du laglig nyckel så kan du alltid få ny aktiveringskod på numret ovan
Citera
2010-05-26, 02:29
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:

Förmodligen ett kapat tradera-konto.

Strunta i att försöka aktivera nyckeln. Ska du fortsätta att vara "skum", lägg in SLIC 2.1 i BIOS och använd en OEM-fabriksnyckel med OEM-certifikat så blir den äkta för all framtid. Mer info @ http://forums.mydigitallife.info/forums/16-Windows-7
Citera
2010-05-26, 17:31
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Förmodligen ett kapat tradera-konto.

Strunta i att försöka aktivera nyckeln. Ska du fortsätta att vara "skum", lägg in SLIC 2.1 i BIOS och använd en OEM-fabriksnyckel med OEM-certifikat så blir den äkta för all framtid. Mer info @ http://forums.mydigitallife.info/forums/16-Windows-7

Får antagligen göra så. Men vad är SLIC 2.1 och finns det inte en stor risk att skada BIOS? Sen vilken forumtråd vill du att jag ska gå in på på din länk?
Citera
2010-05-26, 21:33
Medlem
Virrevargs avatar
Citat:
Får antagligen göra så. Men vad är SLIC 2.1 och finns det inte en stor risk att skada BIOS? Sen vilken forumtråd vill du att jag ska gå in på på din länk?
Jag vet inget om SLIC 2.1 men det är denna tråd som menas.
Citera
2010-05-26, 22:58
Medlem
hasenfrasens avatar
Mer info om SLIC 2.1 hittar du t.ex. @ http://forums.mydigitallife.info/threads/7500-All-Slics-2.1-%28Modded-Bios-List%29-Note-For-requests-use-Bios-Mod-Requests-section

Det finns i princip för alla typer av datorer - och skulle det inte finnas SLIC 2.1 för just din dator är folk där väldigt rappa på att fixa det åt dig om du frågar efter det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in