2010-05-25, 20:59
Medlem
the-consuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olderius1
Ni sverigedemokrater är ni stolta över vilka som röstar på ert parti? Tycker ni inte det blir lite pinsamt ibland när ni attraherar så låg utbildade och korkat folk? (http://nyheter24.se/noje/kandisar/31...nga-invandrare)

"Marika Lindgren-Åsbrink har studerat vad som utmärker kommuner med hög andel SD- väljare. Studien bekräftar att många lågutbildade, arbetslösa och yngre ökar stödet för Sverigedemokraterna."

"Statsvetarna Sören Holmberg och Henrik Oscarsson har studerat SD:s väljare i riksdagsvalet 2006. Deras resultat visar att SD-väljarna har en överrepresentation av arbetare, av lågutbildade och av människor från landsbygden."

(http://www.dn.se/ledare/signerat/sd-...adsla-1.983469)

Sossarna har haft som mål, att attrahera de lågutbildade arbetarna sedan partiet startade. Den svenska arbetaren har med andra ord alltså förståt vilken skit det är och gått över till SD.
Därför återstår det för sossarna och sina kumpaner i den bruna sörjan att importera valboskap, analfabeter från stäppen, som är ännu mer lågutbildade än svenska arbetare.
Citera
2010-05-25, 21:05
Medlem
the-consuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesome1
Jag blir förbannad på folk som dig, för att du får det att låta som att ALLA invandrare sitter hemma och lever på socialbidrag hela livet, vilket inte är sant! Gamla människor som kommer hit kan oftast inte lära sig språket just för dom är gamla tillexempel, ska man sätta dom i skolan när dom är 50+ tycker du ?
Tror knappast att dom vill sitta och leva på bidrag, men det är svårare för en del att komma in i samhället. Sluta dra alla över en kant, för det finns invandrare som jobbar mycket, mycket hårdare än en del lata,feta svenskar.

Japp, är man 50+ så ska man lära sig svenska precis som alla andra. Jag vill inte betala extra för tolkar, pension osv. bara för att Hassan släpar hit sin äckliga gamla mamma, som inte betalt en enda krona i skatt ska sitta och jäsa för samma pension som en svensk pensionär, som arbetat hela sitt liv.

Att många vill leva på bidrag och bara vill utnyttja systemet finns det gott om exempel på -kaninmannen, varbergsmannen och CP-mannen.
Citera
2010-05-25, 21:37
Medlem
StigHails avatar
Vet inte om det är en massa lågutbildade som röstar på SD (Är själv lågutbildad men röstar inte på SD) men bland mina 400 vänner på Facebook så är det 5 st som är med i gruppen "Sverigedemokraterna i riksdagen - ja tack!" och det såna jävla stolpskott så det är inte klokt.
Det är halvmongon så det är den bilden jag får av folk som röstar på SD.
Alla 5 är från olika grupperingar och jag tror inte dom känner varandra men dom har alla gemensamt att dom är rätt så tragiska människor som fortfarande i vuxenålder håller till i sin förort som dom växt upp i,dom ändå gångerna dom varit utomlands är någon suparresa med grabbarna till Rhodos, riktiga skräpmänniskor!
Tro fan dom är bittra på samhället och försöker nu skylla sitt värdelösa liv på andra människor.
Det är den bilden jag får av er SD-anhängare här på flashback så jag kan inte riktigt ta er seriöst.

Kom igen nu grabbar! det finns så mycket härligt här i livet! Sitt inte på ert pojkrum och tyck synd om er själva för att dom hemska invandrarna tar era jobb,snor era flickvänner eller tittar för länge på er. Ta för er av livet och gör det så bra som möjligt för DIG ,skit i vad andra gör,det är eran värld!
Citera
2010-05-25, 21:39
Medlem
cp-apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Vet inte om det är en massa lågutbildade som röstar på SD (Är själv lågutbildad men röstar inte på SD) men bland mina 400 vänner på Facebook så är det 5 st som är med i gruppen "Sverigedemokraterna i riksdagen - ja tack!" och det såna jävla stolpskott så det är inte klokt.
Det är halvmongon så det är den bilden jag får av folk som röstar på SD.
Alla 5 är från olika grupperingar och jag tror inte dom känner varandra men dom har alla gemensamt att dom är rätt så tragiska människor som fortfarande i vuxenålder håller till i sin förort som dom växt upp i,dom ändå gångerna dom varit utomlands är någon suparresa med grabbarna till Rhodos, riktiga skräpmänniskor!
Tro fan dom är bittra på samhället och försöker nu skylla sitt värdelösa liv på andra människor.
Det är den bilden jag får av er SD-anhängare här på flashback så jag kan inte riktigt ta er seriöst.

Kom igen nu grabbar! det finns så mycket härligt här i livet! Sitt inte på ert pojkrum och tyck synd om er själva för att dom hemska invandrarna tar era jobb,snor era flickvänner eller tittar för länge på er. Ta för er av livet och gör det så bra som möjligt för DIG ,skit i vad andra gör,det är eran värld!
Det där stämmer inte riktigt. Jag pluggar skiten ur mig större delen av dagen. SEN sätter jag mig ned en stund på kvällen och surfar på nätet. Alternativt strösurfar under dagen NÄR jag pluggar.

Att SD:are är särskilt sorgliga människor är en stor myt skulle jag tro, men det är fullständigt logiskt att förortssvenskar tröttnar på invandringen först. De lever ju närmare händelsernas centrum så att säga och upplever det hela på ett väldigt negativt sätt.
Citera
2010-05-25, 21:53
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Det där stämmer inte riktigt. Jag pluggar skiten ur mig större delen av dagen. SEN sätter jag mig ned en stund på kvällen och surfar på nätet. Alternativt strösurfar under dagen NÄR jag pluggar.

Att SD:are är särskilt sorgliga människor är en stor myt skulle jag tro, men det är fullständigt logiskt att förortssvenskar tröttnar på invandringen först. De lever ju närmare händelsernas centrum så att säga och upplever det hela på ett väldigt negativt sätt.

Förstår vad du menar, det är lätt för en politiker att sitta och tycka saker när dom sitter på en fet villa i dom finare delarna av staden. Men det är dom vi skall hata! inte Muhammed från Somalia som kommer hit för att söka lyckan. Jag är också en förortare och bor i händelsernas centrum men inte faller jag så lågt att jag börjar hata andra människor som jag aldrig har träffat för det.
Citera
2010-05-25, 21:56
Medlem
PanzerChrists avatar
Citat:
Förstår vad du menar, det är lätt för en politiker att sitta och tycka saker när dom sitter på en fet villa i dom finare delarna av staden. Men det är dom vi skall hata! inte Muhammed från Somalia som kommer hit för att söka lyckan. Jag är också en förortare och bor i händelsernas centrum men inte faller jag så lågt att jag börjar hata andra människor som jag aldrig har träffat för det.

Man behöver väl inte hata andra människor för att man vill ha en mer restriktiv invandringspolitik? Debatten behöver nyanseras.
Citera
2010-05-25, 22:00
Medlem
Apelsiners avatar
Jag orkar inte sätta mig in i det här, men det sunda förnuftet säger mig att lågutbildade konkurrerar med invandrare om enkla arbeten och billigt boende.
Citera
2010-05-25, 22:43
Medlem
Jag misstänker att anledning är densamma som gör att lågutbildade röstar på moderaterna eller sossarna: På grund av att de gillar politiken som partierna för.

Eller menar du att lågutbildade är dumma, och röstar på "fel" partier?
Citera
2010-05-25, 23:02
Medlem
ShineCitys avatar
Citat:
Varför röstar låg utbildade människor på SD?
Varför släpper Sverige hundratusentals människor från världens mest misslyckade länder som är långt mer lågutbildade än någon svensk?
Citera
2010-05-25, 23:05
Medlem
lingonsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShineCity
Varför släpper Sverige hundratusentals människor från världens mest misslyckade länder som är långt mer lågutbildade än någon svensk?
För att de har det för jävligt i sina hemländer och bl.a. riskerar förföljelse och mord.
Fast SDs väljare kanske är så pass bakom flötet att de har missat detta?
Citera
2010-05-25, 23:14
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsoppa
För att de har det för jävligt i sina hemländer och bl.a. riskerar förföljelse och mord.
Fast SDs väljare kanske är så pass bakom flötet att de har missat detta?

Snarare är det väl bevisat från många håll att de flesta av Sveriges "flyktingar" inte uppfyller FNs krav på flyktingstatus, men de flesta svenskar kanske är såpass bakom flötet att de missat detta?

http://politisktinkorrekt.info/2010/04/20/arabisk-utbildning-hur-man-fuskar-till-sig-put/

Finns för övrigt ingen anledning även om nu så vore fallet till att vi ska vara världens socialkontor när landet redan är i kris. Eftersom vi lägger ut fruktansvärt mycket pengar på att språktesta asylturister som slängt sina pass är mitt förslag att låsa in asylturisten med en gäng färgkritor och papper tills han antingen ritat formen på sitt land eller sitt lands flagga och sedan skicka tillbaka honom, alternativt tills han svälter ihjäl efter att endast käkat kritor ett par veckor.
Senast redigerad av Asensgammaldags 2010-05-25 kl. 23:18.
Citera
2010-05-25, 23:14
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ni sverigedemokrater är ni stolta över vilka som röstar på ert parti? Tycker ni inte det blir lite pinsamt ibland när ni attraherar så låg utbildade och korkat folk? (http://nyheter24.se/noje/kandisar/31...nga-invandrare)

"Marika Lindgren-Åsbrink har studerat vad som utmärker kommuner med hög andel SD- väljare. Studien bekräftar att många lågutbildade, arbetslösa och yngre ökar stödet för Sverigedemokraterna."

"Statsvetarna Sören Holmberg och Henrik Oscarsson har studerat SD:s väljare i riksdagsvalet 2006. Deras resultat visar att SD-väljarna har en överrepresentation av arbetare, av lågutbildade och av människor från landsbygden."

(http://www.dn.se/ledare/signerat/sd-...adsla-1.983469)

Jag är övertygad om att lågutbildade i huvudsak röstar på vänsterpartiet och Sossarna, sedan får Marika Lindgren-Åsbrink säga vad tusan hon vill.. Jag har knappt träffat en högutbildad sosse i hela mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in