Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-25, 15:22
Medlem
Hej, jag har haft problem med att fönsterhanteraren, dwm.exe slutar fungera och stängs av när jag använder vissa program. Hur kan jag starta det igen utan att behöva logga ut/in??

Mvh Johan
Citera
2010-05-25, 15:48
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanstroem
Hej, jag har haft problem med att fönsterhanteraren, dwm.exe slutar fungera och stängs av när jag använder vissa program. Hur kan jag starta det igen utan att behöva logga ut/in??

Mvh Johan
Ctrl shift esc och sen Fil -> ny aktivitet -> skriv dwm.exe och tryck enter.
Citera
2010-05-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Ctrl shift esc och sen Fil -> ny aktivitet -> skriv dwm.exe och tryck enter.

Ctrl shift esc? händer ingeting, vad ska hända? Men "ny aktivitet" genom aktivitetshanteraren och dmw.exe ger inget resultat. Andra förslag? Har även testat att köra .exe filen som administratör direkt från win32 mappen men inte heller då fungerar det. Är bara så omständigt att behöva logga in och ut varje gång jag får detta problem.

Tack för svar
/Johan
Citera
2010-05-25, 18:07
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanstroem
Ctrl shift esc? händer ingeting, vad ska hända? Men "ny aktivitet" genom aktivitetshanteraren och dmw.exe ger inget resultat. Andra förslag? Har även testat att köra .exe filen som administratör direkt från win32 mappen men inte heller då fungerar det. Är bara så omständigt att behöva logga in och ut varje gång jag får detta problem.

Tack för svar
/Johan
Ctrl shift esc tar fram task manager. Men testa att döda explorer.exe och sen starta den igen.
Citera
2010-05-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Ctrl shift esc tar fram task manager. Men testa att döda explorer.exe och sen starta den igen.

Tack för alla svar, tyvärr funkade inte detta heller, jag kan både "döda" och starta explorer igen men kan inte starta dwm.exe. Har du några anda idéer?
Mvh Johan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in