2004-04-09, 20:02
Medlem
Dylans avatar
:mad: Varhelst man vänder sig på forumet numera översköljs man av dessa anskrämliga färgbollar. Det ser för jäv ligt ut, speciellt när vissa envisas med att använda en hel hög av samma sort. Jag vill inte skrika förbud, men ge mig i allafall en möjlighet att stänga av visningen av dessa saker på samma sätt som jag kan välja att stänga av visningen av andra användares avatarer och dylikt. Det blir ju sanslöst plottrigt att läsa trådarna annars.
Citera
2004-04-09, 20:10
Medlem
morsuss avatar
Finns ju "Disable smilies in text"

EDIT: :
Citera
2004-04-09, 20:13
Medlem
Dylans avatar
*letar*

(när vi nu ändå håller på och 'lunar' oss)

Edit: Jag hittar detta:

If you want to disable smilies in a post that you make, you can select the 'Disable Smilies' option when posting.

Det är en additional option man gör för respektive post man skriver. Men det hjälper ju inte mig om inte andra kryssar i den rutan!
Citera
2004-04-09, 22:43
Bannlyst
: :mad: va e de för fel på dom?! :mad:
Citera
2004-04-09, 22:59
Medlem
"Smileysar" är ett ofog!
Jag anser att denna funktion med omedelbar verkan skall plockas bort av ansvarig personal.
Citera
2004-04-10, 00:02
Medlem
Dylans avatar
De är i 99% av fallen överflödiga störningsmoment, men jag ber inte om ett bortplockande, jag ber bara om en chans att själv kunna välja bort dem i mina foruminställningar. Jag vet inte i vilken utsträckning vBulletin-systemet tillåter det, men det borde inte vara så svårt att fixa.
Citera
2004-04-10, 00:17
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurrez
: :mad: va e de för fel på dom?! :mad:

Vad har du drukigt för röka ikväll?
Citera
2004-04-10, 00:34
Medlem
A-A-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
"Smileysar" är ett ofog!
Jag anser att denna funktion med omedelbar verkan skall plockas bort av ansvarig personal.
Inte alls - de är ett utmärkt komplement till texten. Med smileysar kan nyanser förmedlas och missförstånd undvikas.

Dock är de nya färgerna vidriga...

Kan vi inte ha en poll och låta användarna avgöra om vi ska behålla det nya utseendet eller gå tillbaka till det gamla?
Citera
2004-04-10, 00:47
Medlem
aac_rippers avatar
Blockera smiley-bilderna? Går i alla bra browsers.
Citera
2004-04-10, 01:08
Medlem
Dylans avatar
Ah, jag förstår. Men jag tänker inte installera någon "bra" browser, utan nöjer mig med IE som den icke-nörd jag är. Visst skulle jag kunna blockera alla gif-bilder med IE men det är ju inte helt positivt i och med att detta knappast är den enda sidan jag besöker. Det slutar väl med att jag får köra Webwasher eller något liknande när man går in här. Brandväggen blockerar redan all reklam förträffligt. Men kan inte admin bara ge ett rakt svar på om det finns möjlighet att låta enskilda användare genom ett specificerande i sina foruminställningar bestämma själva huruvida de vill visa smileys eller inte? Det vore ju det allra enklaste.

Utmärk komplement till texten håller jag inte med om; det är sällan de verkligen behövs. Och i de fallen räcker det med de gamla hederliga strecken. ;-)

Letade upp ett exempel. Förklara vilken av alla smileys i den här tråden som inte är överflödig, för att de t ex 'förmedlar nyanser'.

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=115910
Citera
2004-04-10, 01:27
Medlem
Jag är böjd att hålla med en aning. Smileys skapar problem. Eller snarare avsaknaden av dom. När man tillexempel är ironisk eller säger något som inte är menat värst allvarligt och glömmer bort smileyn. Då är det som gjort för missförstånd. Man skulle helt enkelt aldrig börjat använda dom. Det är ju försent nu, så nu får man finna sig i det.
I övrigt tycker jag att smileyanvändandet på Flashback är på en acceptabel nivå.

Finns det inget svenskt ord för smiley?
Citera
2004-04-10, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Vad har du drukigt för röka ikväll?

haha ja venne riktigt, lite blandat, tillsamans med 2 timmars sömn på 1½ dygn blir man glad i bollen *inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in