• 1
  • 2
2010-06-09, 18:17
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havsnymf
De är inte (nödvändigtvis) asylsökande utan zigenarligor från Rumänien. Dokumentären ”Barnen som Europa glömde” – om zigenarbarn som stjäl" (som sänts på SVT) tar upp en del av problematiken kring dessa internationella ligor.

Varifrån har du fått att jag pratar om aylsökande?

Kan vara att du missförstår mitt användande av "blatte", där jag bor så omfattar "blatte" alla som inte kan klassas in i kategorin "nordisk", "asiat" eller "neger" pch tar man bort den avslöjande klädseln så faller även ziggisar in i "blatte" då dom utan klädseln inte direkt går att skilja från resten...
Citera
2010-06-09, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Varifrån har du fått att jag pratar om aylsökande?

Kan vara att du missförstår mitt användande av "blatte", där jag bor så omfattar "blatte" alla som inte kan klassas in i kategorin "nordisk", "asiat" eller "neger" pch tar man bort den avslöjande klädseln så faller även ziggisar in i "blatte" då dom utan klädseln inte direkt går att skilja från resten...

Felciterade, mitt svar skulle varit till användaren ovan dig.

Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Så jävla trött på alla dessa asylsökande som sitter å tigger, springer runt å lurar på folk att köpa rosor, spelar dragspel som en femåring utanför butikerna etc.
Dem får sina bidrag, boende, mat och kläder och försöker lura på vanliga svenssons med redan svag plånbok att ge bort massa pengar.
Tyvärr finns de dem som redan gör det också, vilket är bedrövligt. Förbjud tiggeri!

Citera
2010-06-09, 22:39
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havsnymf
Felciterade, mitt svar skulle varit till användaren ovan dig.

Aaaah, det förklarar saken
Citera
2010-06-09, 23:00
Bannlyst
Citat:
Aaaah, det förklarar saken

Ber om ursäkt för det lilla missödet.
Citera
2010-06-12, 15:48
Medlem
Smakarsprits avatar
Citat:
Som jag sa, ebjud ett mål varm mat på nåt lunchhak eller liknande (som måltidsällskap) "proffstiggarna" och "lura av folk pengar" blattarna är oftast inte intereserade av ett mål mat, medans dom som verkligen är utsatta ofta upskattar både maten och sällskapet.

hm, det fick mig en liten idé, själv gillar jag varken tiggare, alkolister/uteliggare eller hemlösa, men jag ska nog faktiskt överväga att bjuda en hemlös på en "lunchning" på någon finare pizzeria. Då kan man samtidigt diskutera och höra lite varför han blivit hemlös.
Kommer nog bli mitt nya projekt "Bjuda hemlös på pizza en gång om året"
Citera
2010-06-14, 14:04
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Att sitta och tigga burgare är inte direkt något som hör hemma under Organiserad brottslighet, så vi ser om det tas emot bättre under Arbetsliv då det på något sätt handlar om olika varianter av att försörja sig själv.

// Mod
Citera
2010-06-14, 15:41
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Erbjud ett mål mat på närmsta lunchhak istället för pengar...

en bekant (som är lite koko) mötte en tiggare som ville ha pengar till mat. Hon tog hans arm och drog iväg till donken för ett happy meal!

Tiggaren var arg som ett bi, helt galen trots att han fick mat... jojo...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in