2010-05-24, 20:13
Medlem
Cuntflaps avatar
Sökte men lyckades inte hitta någon tråd som besvarar min fråga.
Den lyder, (och kanske är svinenkel att svara på men jag är inget tekniskt geni): När jag under några sommarveckor ska befinna mig i utlandet så kan jag väl fortfarande surfa via offentliga wi-fi-nät med min iphone utan att det kostar en massa? Helt enkelt använda den som jag använder min dator på offentliga platser där det finns gratis nätverk?
Citera
2010-05-24, 20:13
Medlem
Ja det kan du.
Citera
2010-05-24, 20:17
Medlem
Yes. Passa dig bara för att råka gå ut på internet med 3G.
Citera
2010-05-24, 20:18
Medlem
Kontrollera att Data Roaming är avstängt så att du inte av misstag ansluter via telenätet istället för Wifi. Default är att det är avstängt, men det skadar inte att verifiera att så är fallet.

Inställningar -> Allmänt -> Nätverk
Citera
2010-05-24, 20:24
Medlem
Cuntflaps avatar
Kan man inte stänga av 3G tillfälligt från mobilen så man inte av misstag använder sig av det?

Det var kanske det jag fick svar på alldeles nyss
Citera
2010-05-24, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Kontrollera att Data Roaming är avstängt så att du inte av misstag ansluter via telenätet istället för Wifi. Default är att det är avstängt, men det skadar inte att verifiera att så är fallet.

Inställningar -> Allmänt -> Nätverk

Citat:
Ursprungligen postat av Cuntflap
Kan man inte stänga av 3G tillfälligt från mobilen så man inte av misstag använder sig av det?

Det var kanske det jag fick svar på alldeles nyss

Det fick du svar på.
Citera
2010-05-24, 20:38
Medlem
Persepones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuntflap

Med OS4 som släpps snart så kommer det en inställning som stänger av alla mobildatatrafik om man verkligen vara säker på att all trafik endast går genom wifi. Har du tur kommer OS4 innan du åker iväg på semester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in