2010-05-24, 00:37
Medlem
_abous avatar
I Tv-serier och tv-program ska av någon anledning nästan alla trådar ha rubriken "Diskussioner om [aktuellt tv-program]", vad är vitsen med det?
Att trådarna innehåller diskussioner är ju ganska självklart, och jag tycker bara det är jobbigt att automatiskt läsa "Diskussioner om"-biten så fort jag scrollar genom forumet.
Det blir liksom svårare att se en viss tråd som man letar efter när titeln inte står ute i kanten, utan mitt i smeten.

Varför kan inte trådarna bara ha serien/programmets namn som rubrik?

Rätt fånig trådstart, men jag har irriterat mig på det här länge.
Senast redigerad av _abou 2010-05-24 kl. 00:40.
Citera
2010-05-24, 00:41
Medlem
julsmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
I Tv-serier och tv-program ska av någon anledning nästan alla trådar ha rubriken "Diskussioner om [aktuellt tv-program]", vad är vitsen med det?
Att trådarna innehåller diskussioner är ju ganska självklart, och jag tycker bara det är jobbigt att automatiskt läsa "Diskussioner om"-biten så fort jag scrollar genom forumet.
Det blir liksom svårare att se en viss tråd som man letar efter när titeln inte står ute i kanten, utan mitt i smeten.

Varför kan inte trådarna bara ha serien/programmets namn som rubrik?

Rätt fånig trådstart, men jag har irriterat mig på det här länge.

Anledning är väl att hinta om att man inte ska starta en ny tråd om tv-serien. Annars sitter man där med fem trådar om hur prison break suger.
Citera
2010-05-24, 00:45
Medlem
Farbror Fazers avatar
Jag stör mig rätt rejält på vissa trådnamn. Istället för vad ett spel heter så har tråden om det döpts till "är detta världens svåraste spel?". Jag blir lika arg varje gång jag ser namnet. För fan, byt till vad det handlar om

Notera: Mod har redan ändrat namnet en gång, till vad det är nu
Citera
2010-05-24, 16:47
Medlem
epost72s avatar
Jag har inte direkt tänkt på det men nu när du fört det på tal så...
Ja lite störande kanske, men det är inte bara i Tv-serier och tv-program, utan lite varstans.
Irritationsnivå: Ganska låg.
Men helt klart ett överflödigt ord i rubriken.
Citera
2010-05-24, 18:47
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Överflödigt i rubriken i trådvyn, men inte som sökresultat. Har man 'Den enda tråden om...' så råder det ingen tvekan om var diskussionen ska tas. Inga nya trådar, inga andra gamla trådar. Bara just en enda.
Citera
2010-05-25, 22:25
Medlem
Civile99s avatar
Jag tycker det är ännu värre att så många trådar ska börja med orden "Den stora tråden om...
Är väl för fan bara att skriva i rubriken "Metallica", istället för att börja med det bögiga "den stora tråden om Metallica". Håller med _abou för övrigt i det han säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in