2010-05-23, 23:46
Medlem
ibutus avatar
Ska flytta till en sommarstuga under sommaren i 3 månader ungefär. Och om jag inte har internet där kommer jag troligen bli psykiskt skadad. Har funderat på mobilt bredband men har hört att det inte är någon höjdare att lira fps på det.

Så frågan är: Vet ni någon bredbandsleverantör som inte har bindningstid?
Citera
2010-05-24, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Ska flytta till en sommarstuga under sommaren i 3 månader ungefär. Och om jag inte har internet där kommer jag troligen bli psykiskt skadad. Har funderat på mobilt bredband men har hört att det inte är någon höjdare att lira fps på det.

Så frågan är: Vet ni någon bredbandsleverantör som inte har bindningstid?

Om du ska ha det i din sommarstuga så måste det väl behövas dras en massa kablar och skit så då blir det ju billigare att köpa bredband för ett år istället
Citera
2010-05-24, 00:22
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skater93
Om du ska ha det i din sommarstuga så måste det väl behövas dras en massa kablar och skit så då blir det ju billigare att köpa bredband för ett år istället
Kan det inte bli jävligt dyrt om stugan ligger lite avlägset? Kan tänka mig att de flesta ISP:er inte är sugna på att punga ut stora summor för att leverera bredband till en (kanske fler i TS område dock) person.

OnT: Mobilt bredband är nog det som är mest aktuellt för TS, dock som TS påpekade, det går knappt spela FPS i och med att hastigheten är, enligt min erfarenhet, instabil.
Citera
2010-05-24, 00:30
Medlem
xurras avatar
Ska du ha mobilt så är det detta som gäller,
http://www.net1.se/privat/startsidan.aspx
Citera
2010-05-24, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigAndAlmighty
Kan det inte bli jävligt dyrt om stugan ligger lite avlägset? Kan tänka mig att de flesta ISP:er inte är sugna på att punga ut stora summor för att leverera bredband till en (kanske fler i TS område dock) person.

OnT: Mobilt bredband är nog det som är mest aktuellt för TS, dock som TS påpekade, det går knappt spela FPS i och med att hastigheten är, enligt min erfarenhet, instabil.

Det var ju exakt det jag menade..
Citera
2010-05-24, 00:45
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Det var ju exakt det jag menade..
Vad menar du med "...billigare över ett år"?
Citera
2010-05-24, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigAndAlmighty
Vad menar du med "...billigare över ett år"?

Jag vet inga exakta siffror men det känns som om det är billigare att köpa bredband i ett år istället för att folk ska gräva upp marken och lägga internetkablar. Och om man bor i en sommarstuga ute i skogen så blir det nog en ganska rejäl slant om det inte redan finns kablar där.

Haha, kom på nu att det kan bli lite svårt att ha bredband oavsett hur lång tid man har det om det inte finns kablar i marken Dagens fail :P
Citera
2010-05-24, 13:13
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Jag vet inga exakta siffror men det känns som om det är billigare att köpa bredband i ett år istället för att folk ska gräva upp marken och lägga internetkablar. Och om man bor i en sommarstuga ute i skogen så blir det nog en ganska rejäl slant om det inte redan finns kablar där.

Haha, kom på nu att det kan bli lite svårt att ha bredband oavsett hur lång tid man har det om det inte finns kablar i marken Dagens fail :P
Precis det jag syftade på, din logik gick inte riktigt ihop
Citera
2010-05-24, 14:21
Medlem
är det sommarstuga så kan det vara bra att kolla upp OM du ens kan få något annat än 3g-internet. Ofta är ADSL inte utbyggt, och fiber och kabel-TV ska vi inte ens snacka om. Men om du har stuga, säg mitt lysekil eller någon annan större ort så erbjuder de flesta leverantörer abonnemang utan bindningstid. Dock ofta med startavgift, och väsentligt högre månadsavgifter. Så slutnotan kan nog bli som någon annans sagt tidigare, ungefär samma som om du köper 1 med 1 års bindningstid. (Lätt överdrift, men inte allt för långt ifrån )
Citera
2010-05-24, 14:27
Medlem
warp10s avatar
http://www.halebop.se/bredband 5Gb/30 dagar
http://www.comviq.se/kontantsurf_info.html - Månadssurf 249 kr (max 5 GB)

att du kunde missa att comviq har det fattar jag inte
wow på usb modem funkar i alla fall

spelar knappt onlinespel så kan inte säga om det funkar bra eller inte, men tycker i alla fall att halebop går riktigt snabbt att sitta och ladda ner med
Senast redigerad av warp10 2010-05-24 kl. 14:29.
Citera
2010-05-24, 16:20
Medlem
ibutus avatar
Tack för tipsen!

Stugan ligger uppe på ett berg 2 mil utanför arvika. Men jag har hittat ett telejack där!
Gubben som bodde där innan pratade på att det inte var aktiverat, men det borde ju gå att fixa. Så kablar och dylikt behövs ju inte grävas ner. För telefonen där har fungerat för ett par år sedan drygt.

Ska ringa till bredbandsleverantörerna och försöka muta dom med något.
Så får vi se om skiten löser sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in