Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-23, 15:33
Medlem
Hellsings avatar
Hej, jag uppdaterade precis mitt Windows Vista via Windows update, både viktiga och valfria uppdateringar, bla så uppdaterades mitt grafikkort (NVIDIA Geforce 8800 GTS).

Hur som helst så har det nu blivit problem när jag skall flytta eller skapa nya ikoner på skrivbordet, Skapar jag en ny mapp och lägger den i mitten av skrivbordet så ligger den längst upp till vänster nästa gång jag startar om datorn, och flyttar jag en ikon som redan finns så flyttas den tillbaka till där den var innan. Jag har varken "Ordna automatiskt" eller "Justera till rutnätet" ifyllt.

Vad kan detta bero på? Hjälp!!
Citera
2010-05-23, 16:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows Support

//Mod
Citera
2010-05-27, 17:00
Medlem
Hellsings avatar
bump
Citera
2010-07-16, 11:15
Medlem
Jospans avatar
Bumpar upp tråden i behov av hjälp med ett mindre problem i Windows 7. Jag har googlat som en tok men hittar inget vettigt.

I tex. Bilder-mappen så vill jag kunna flytta runt bilderna efter min egna sortering. Jag har sortera efter namn och bilderna hamnar i namnordning men jag skulle ändå vilja flytta runt på dom. Hur går jag till väga för att låsa upp detta?

Vad jag än väljer i "sortera efter" menyn så kan jag ändå inte flytta ikonerna.
Citera
2010-07-16, 11:41
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jospan
Bumpar upp tråden i behov av hjälp med ett mindre problem i Windows 7. Jag har googlat som en tok men hittar inget vettigt.

I tex. Bilder-mappen så vill jag kunna flytta runt bilderna efter min egna sortering. Jag har sortera efter namn och bilderna hamnar i namnordning men jag skulle ändå vilja flytta runt på dom. Hur går jag till väga för att låsa upp detta?

Vad jag än väljer i "sortera efter" menyn så kan jag ändå inte flytta ikonerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Microsoft
"Thank you for visiting the Microsoft Answers Community.

The change in Windows 7 is by design, but if you feel that this is something you would like changed, please submit your suggestion at the Microsoft Connect site for feedback."

Direkt från en av microsofts officiela forum.

Med andra ord, du kan inte göra detta manuellt, det fanns möjligheter med manuell sortering i Windows XP (Fanns det i Windows Vista också?) men det har de tagit bort!

Sökte lite och hittade följande:

http://www.unawave.de/windows-7-tipps/disable-sorting-auto-arrange.html?lang=EN

Det där har jag inte gjort själv och involverar att pilla lite i registret (Ska inte vara några problem så länge du kör en backup på det hela innan du börjar pilla)
Citera
2010-07-16, 11:51
Medlem
Jospans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Direkt från en av microsofts officiela forum.

Med andra ord, du kan inte göra detta manuellt, det fanns möjligheter med manuell sortering i Windows XP (Fanns det i Windows Vista också?) men det har de tagit bort!

Sökte lite och hittade följande:

http://www.unawave.de/windows-7-tipps/disable-sorting-auto-arrange.html?lang=EN

Det där har jag inte gjort själv och involverar att pilla lite i registret (Ska inte vara några problem så länge du kör en backup på det hela innan du börjar pilla)
Om fallet är så pallar jag inte. Jag överlever klart utan men det hade underlättat lite.

Tack iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in