2010-05-25, 03:11
Medlem
tältpinnes avatar
Tanken är att man ska ringa polisen och få hjälp med bedömning om djuret skall avlivas eller ev. få en chans till rehabilitering. Vad som händer efter det samtalet har jag ingen aning om, men jag förmodar att det mest rings på påkört vilt, snarare än gruppvåldtagna änder.
Citera
2010-05-25, 09:57
Medlem
seriouss avatar
Visst har jag också svårt att släppa mina mänskliga värderingar när jag ser naturens naturliga lidande, tex när en katt boxar på en mus som har tarmarna hängande eller som bara ligger och betraktar en fågel den nyss fällt och brutit vingarna av. Eller när man hittar en halvt ihjälslagen fågelunge på trottoaren som trillat ur sitt bo fem våningar upp. Men vad hjälper det? Det är så det fungerar. Det är svårt att släppa, men finner någon slags tröst i att resonera som så att naturen är grym.
Min största farhåga när jag kör bil är ändå att köra på en lösspringande hund eller katt som inte dör, men är gravt skadad. Vet ärligt talat inte vad jag skulle göra. Dock säger jag ju såklart emot mig själv, men faktum är att jag värderar dessa djur annorlunda mot rådjur, grävlingar eller rävar.
Citera
2010-05-25, 10:23
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Det är så naturen är. Människan är också ett djur som borde behandla sina honor på liknande sätt, så de vet sin plats. Ni har det jävligt bra, men ändå är ni inte nöjda, människohonor?

Har sett en liknande händelse, då var det 3 stycken hanar som försökte våldta en hona. Först så lyckades hon ta sig loss men blev förföljd till vassen där de fick tag på henne.
Senast redigerad av Grandmaster-M 2010-05-25 kl. 10:56.
Citera
2010-05-25, 12:19
Medlem
Kul tråd. Inte för att vara sån, men så jävla svårt är det inte att avliva en gräsand. Jag hade fått större ångest av att lämna ett lidande djur sådär, om nu skadorna var av livshotande art.

Jag svarade dock inte på tråden för att säga det, utan för att jag är nyfiken på hannarnas motiv. Finns det otrohet och äromord i ändernas värld?
Citera
2010-06-16, 19:00
Medlem
Phil.Leotardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster-M
Det är så naturen är. Människan är också ett djur som borde behandla sina honor på liknande sätt, så de vet sin plats. Ni har det jävligt bra, men ändå är ni inte nöjda, människohonor?

Eller så gör honorna som svarta änkan gör. De dödar maken efter befruktning. Nature is cruel. På alla sätt och vis.
Citera
2010-06-16, 22:47
Medlem
Döda en and? Sten? Kladdigt och onödigt brutalt.

Det är väl bara att vrida nacken av den?

Om man har hjärta att göra det. Å andra sidan, om man inte har det vette tusan om man har rätten att biff till middag.
Citera
2010-08-05, 10:26
Medlem
Våldtäktsfilm: http://www.youtube.com/watch?v=1EFU-10JbbU
Anka får stånd och låter satsen flöda: http://www.youtube.com/watch?v=qwjEeI2SmiU
Citera
2010-08-05, 10:29
Medlem
Läste i illustrerad vetenskap att detta beteende är standard vid parning hos änder.
Citera
2010-08-05, 10:34
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leect2
Våldtäktsfilm: http://www.youtube.com/watch?v=1EFU-10JbbU
Anka får stånd och låter satsen flöda: http://www.youtube.com/watch?v=qwjEeI2SmiU

Skumt att den vita ankan är mest drivande i våldtäkten, han måste vara målad med vit färg

Djur beter sig som djur ibland, usch
Citera
2010-08-05, 10:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Jag ville avliva henne men hade det verkligen inte i mig. Fanns varken stenar eller käppar i närheten och någon yxa vet jag inte var jag skulle hittat. Tänkte sparka henne över skallen, men tvekan tillsammans med kortbyxor fick mig att tänka att det bara skulle bli otrevligt.
Ta tag om nacken och veva runt ett varv. Det är så man dödar höns.
(Lyfter på hatten åt mormor Rose i Bone.)
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Skumt att den vita ankan är mest drivande i våldtäkten, han måste vara målad med vit färg

Djur beter sig som djur ibland, usch
Vad djur gör det djuriskt är.
Citera
2010-08-06, 17:39
Medlem
saftad_burks avatar
De som ser så trevliga ut... Har alltid trott att de var gentlemän, som drar rovdjurens blickar till sig medan honorna smälter in i bakgrunden.

Var med om någonting liknande för ett tag sedan. Det var en kråka som blev misshandlad av tre andra kråkor medan en publik satt och skrek från intillliggande träd osv.
Försökte hjälpa den genom att jaga bort de andra, men det slutade bara med att de flög till ett annat ställe och fortsatte. Den verkade inte så sugen på att fly, fick till och med ner en av de andra en liten stund.
Citera
2011-04-22, 20:27
Medlem
karnstans avatar
Våldtäkt bland änder

Under en promenad genom stadens park såg jag och min fru något som förundrade oss båda. Inte bara oss egentligen, vi var ett helt gäng människor som stannade och tittade. Fyra gräsänder, tre hanar och en hona hade något riktigt skumt för sig. Tyvärr tänkte jag inte på att fotografera, men jag ska försöka beskriva förloppet så utförligt som möjligt:

Två hanar tryckte med hjälp av näbbar och kroppar ner honans huvud och hals mot gruset. Den tredje hoppade upp på hennes rygg och gnuggade sig mot henne. Denna akt upprepades gång på gång vartefter honan slet sig loss. Efter några gånger slöt ytterligare två andhanar upp och hjälpte till att hålla nere den stackars flickan. Spektaklet slutade när honan, tätt följd av fyra (pilska?) hanar, flydde in i en buske. Jag gissar att de fortsatte där inne, men vi skulle vidare.

Det jag nu undrar är om någon har sett detta fenomen förut? Är detta sättet änder parar sig på? En snabb wikipediasökning ger att de gärna parar sig i vatten, och jag har svårt att se att de behöver vara fem hanar på en hona. I mina ögon såg det ut som en ganska grov gruppvåldtäkt, vilket naturligtvis föranleder frågan: Sysslar änder med våldtäkt? Visste vi om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in