2010-05-22, 20:01
Medlem
Bestebrors avatar
Alla mätare har lagt av på fars bil samt att batterilampan lyser. Alla säkringar ser hela ut så någon idé vad det kan vara, jordfel/generatorn etc??

Är årsm -98 har jag för mig
Citera
2010-05-22, 21:35
Medlem
buikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestebror
Alla mätare har lagt av på fars bil samt att batterilampan lyser. Alla säkringar ser hela ut så någon idé vad det kan vara, jordfel/generatorn etc??

Är årsm -98 har jag för mig

laddar generatorn, går bilen att köra ? tänk på att säkringar som ser hela ut kan vara trasiga, mät spänningen på båda sidor ist.
Citera
2010-05-22, 21:36
Medlem
Hade det felet en gång , dock inte på en Opel men i mitt fall så var det jordfel till mätarhuset.
Citera
2010-05-22, 21:39
Medlem
buikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munktorparen
Hade det felet en gång , dock inte på en Opel men i mitt fall så var det jordfel till mätarhuset.

var satt jordflätan då ?
Citera
2010-05-22, 21:40
Medlem
Bestebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buiko
laddar generatorn, går bilen att köra ? tänk på att säkringar som ser hela ut kan vara trasiga, mät spänningen på båda sidor ist.

yes går utmärkt och köra och generatorn verkar ladda.. Tänkte mer om detta fel var ett vanligt fel på dessa bilar så man kunde utgå ifrån till 99% vad det kan vara. Men är väl som du säger lika bra att börja felsöka.
Citera
2010-05-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buiko
var satt jordflätan då ?

På min bil så var det ett "kretskort" i mjuk plast där det gick in fyra kontaktstycken. I ett av kontaktstyckena satt jordkabeln. Fick läsa mig till vilken det var i diverse elscheman.
Citera
2010-05-22, 21:45
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munktorparen
Du också, statistiskt sätt har vi hittat felet. :-) Min var en caravelle.
Citera
2010-05-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Du också, statistiskt sätt har vi hittat felet. :-) Min var en caravelle.

Jajjemen . Mest troligt att det är det felet då alla mätare lägger av. Osannolikt att alla skulle gå sönder precis samtidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in