2010-05-22, 19:24
Medlem
€rics avatar
Hej!

Jag RPar ofta inlägg gällande där de skriver tex bara +1 och annat onödigt spam utan att egentligen ge någon kommentar. Kommer RPen fram då i huvudtaget och är det bra/dåligt för vissa saker är ju så uppenbara?
Citera
2010-05-22, 19:42
Medlem
BoISarens avatar
Ja, det kommer fram.

Eftersom moderatorerna inte läser allt i alla trådar så är det bra att RPa hur uppenbart det än är.
Citera
2010-05-22, 19:42
Medlem
_abous avatar
Det är helt okej, jag gör så ofta.
Huvudsyftet är ju att en moderator ska kolla på inlägget, i gränsfall funkar ju textrutan bra för att förklara vad man syftar på, men är det uppenbara fall är kommentarer överflödiga.
Citera
2010-05-22, 19:45
Medlem
epost72s avatar
+1 är ju då OT 0.03 kommentar behövs ej, de raderas per omgående.
Kommentar kan vara bra om man använder 0.00 annat just för att poängtera vad man anser vara fel.
Citera
2010-05-22, 19:46
Medlem
HappyHours avatar
Men om man håller med en person till fullo, borde det inte egentligen vara okej att skriva +1 eller dylikt? Man kan komma med en förklaring eller utveckla varför, det kan jag hålla med om

(Jag citerade ett inlägg med +1 för 2 minuter sen)
Citera
2010-05-22, 19:47
Medlem
surfacings avatar
Jag kan passa på och inflika med att man får en tillsägelse (alt. varning?) vid serie- eller massrapportering bara för att djävlas, och ja jag har själv fått erfara det..

Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Men om man håller med en person till fullo, borde det inte egentligen vara okej att skriva +1 eller dylikt? Man kan komma med en förklaring eller utveckla varför, det kan jag hålla med om

Jojo. Men är det nödvändigt?
Senast redigerad av surfacing 2010-05-22 kl. 19:51.
Citera
2010-05-22, 19:49
Medlem
_abous avatar
Citat:

Det finns en stor tråd om detta: https://www.flashback.org/t1024947

Jag tycker att om man inte har något mer att tillföra än "Jag tycker också så" kan man lika gärna skita i att skriva.
Men det diskuteras som sagt i den tråden jag länkade.
Citera
2010-05-23, 23:19
Medlem
Jeckes avatar
Citat:

Flashback är ett diskussionsforum, tanken är att man ska diskutera.

Att säga "jag håller med" är inte något som tillför diskussionen något.
Vill vi veta hur många som håller med så kan vi starta en omröstning.

Det är troligen många som håller med en del välskrivna inlägg, men om de allihopa skulle skriva det så skulle tråden bli dränkt i sådana inlägg och diskussionen skulle försvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in