2010-05-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingpringle
Fyfan va vidriga människor de finns alltså... och nej, härkomst behöver väl knappast diskuteras ens längre. Utgår alltid från att de är invandrare som är GM tills motsatsen är bevisad...

Tack för en bra redogörelse i alla fall även om den här typen av läsning bara göra en ursinnig.

Hoppas detta inte följer med i framtiden, själv fick jag spö för ett halvår sen av ett blattegäng utan att ja ens tittat på personerna som gjorde det. Här kommer väl folk tycka man är en färsking bara för de men ja har påverkats mycket av det. Jag tänkte aldrig på sånt innan men nu är jag orolig och får ofta hög hjärtrytm när jag är ute på kvällen.

Tack för ditt inlägg, jag känner precis som du. Man blir arg men även rädd när man är ute och går! Jag har aldrig i hela mitt liv varit rädd när jag varit ute och gått, men nu börjar jag bli nojjig (speciellt när jag jobbar)!
Citera
2010-05-22, 21:19
Medlem
Jaro Paros avatar
Undrar hur många utredningar som läggs ner pga att det inte finns tillräckligt att gå på? Undrar vilka signaler det skickar till våra unga män i förorterna!
Blir också så jävla less när man läser sånt och att slöddret för vandra vidare utan ta ansvar för sin handlingar...
Citera
2010-05-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confidentialpoetry
Ne, fyfan! Det värsta är efteråt när man går igenom hela händelseförloppet i huvudet. Då får man alltid idéer om vad man skulle ha gjort osv.
Jag kände mej också helt tom efteråt, förnedrad och jävligt förbannad.

Nästan alla mina polare har blivit rånade eller misshandlade, konstigt nog har det aldrig varit en svensk som har utfört dessa illdåd.

Jag håller helt med dig! Jag har också börjat bli nojjigare nu när jag är ute, och det har jag aldrig i hela mitt liv varit förut. Riktigt jobbigt, men förhoppningsvis släpper det! Var du också "Extra försiktig" när du var ute efter din händelse?
Citera
2010-05-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Undrar hur många utredningar som läggs ner pga att det inte finns tillräckligt att gå på? Undrar vilka signaler det skickar till våra unga män i förorterna!
Blir också så jävla less när man läser sånt och att slöddret för vandra vidare utan ta ansvar för sin handlingar...

Jag håller med dig till fullo, tack för ditt inlägg.
Citera
2010-05-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanemura
Jag håller helt med dig! Jag har också börjat bli nojjigare nu när jag är ute, och det har jag aldrig i hela mitt liv varit förut. Riktigt jobbigt, men förhoppningsvis släpper det! Var du också "Extra försiktig" när du var ute efter din händelse?

Det kan du skriva upp! Typ två veckor efter händelsen så skulle jag till min brorsa i Malmö. Jävlar vad man var nojja när man ens såg några invandrare, för jävligt! Till och med i skolan så blev man lite orolig ifall man hörde ngn som snackade med brytning:P
Citera
2010-05-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanemura
Tack för ditt inlägg, jag känner precis som du. Man blir arg men även rädd när man är ute och går! Jag har aldrig i hela mitt liv varit rädd när jag varit ute och gått, men nu börjar jag bli nojjig (speciellt när jag jobbar)!

Jag vet inte vad ja ska g dig för råd med tanke på att jag nojjar så mycket själv. Tyvärr har inte tiden läkt det här för mig heller utan snarare tvärt om. Jag nojjar när tjejen ska hem från stan på kvällen, nojjar över min bror som befinner sig i ett annat land att han ska råka ut för nått. Jag vet inte innan så tänkte man att chansen är minimal att nått sånt här ska hända så varför tänka på det.

Nu efter de hände så finns tankarna på de alltid där.. Många säger att dom skulle göra si och så i en sån situation men jag själv bara frös liksom tjafsa varken tillbaks eller slog tillbaks utan tog de bara som en "tönt".. Man tänker liksom bara på att försöka undvika att göra dom mer aggressiva... Men vem vet, hade jag slagit tillbaks hade jag kanske inte kunnat skriva här idag.
Citera
2010-05-22, 21:32
Medlem
Jaro Paros avatar
För 6-7 när man själv var 15-16 så var det ju redan ett problem då med "ungdomar" som rånar andra ungdomar och det känns ju snarare som problemet blivit större nu än då?
Men jag antar att det är som alla de andra mångkulturella problemen i samhället att ingen vågar ta tag i problem och göra något konstruktivt åt det, för då löper dom risken att bli kallade rasister och därav tappa folkets stöd i framtida folkomröstningar.

Sen så sitter det folk i stugorna och tycker det är konstigt och katastrofalt att allt mer folk har fått nog och börjat överväga rösta på SD?
Citera
2010-05-22, 21:36
Medlem
Rallarsvingens avatar
usch och fy f-n vad förbannad jag blir. Att ge sig på en tidningsbärare!? Hota och genomföra våld för en mp3-spelare och två mobiler. Helt sjukt. Hoppas att du får fortsatt stöd från psykologen, eller har fått så mycket så att du, kan fortsätta ditt arbete. Fan. Tidningsbärarjobbet är ju svintufft redan som det är, sambon har jobbat med det samma (i Malmö), har inte råkat ut för våld, men varit med om en del märkliga saker om nätterna.

Alla sympatier från mig, min respekt för tidningsbärare har höjts till skyarna de år jag fått inblick i jobbet via sambon.
Citera
2010-05-22, 21:47
Medlem
Du borde ha varit pistolbeväpnad, öppnat verkanseld mot blattarna, sen är det bara att fortsätta jobba.
Citera
2010-05-22, 21:48
Bannlyst
Blir också skitarg på att läsa sånt här

Har fan lust o misshandla dem jävla fucking hor blattarna!!!!
Citera
Medlem
Rhallas avatar
Halva Lomma vet redan vilka killarna är, dom lär åka dit om det bara finns bevis.
Citera
Medlem
Du borde ha varit pistolbeväpnad, öppnat verkanseld mot blattarna, sedan börjat dela ut dina tidningar i lugn och ro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in