Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-22, 13:21
Medlem
Tjaba
Mina knappar för att stänga, minska, gömma osv fönstren har hamnat på vänster sida sen jag uppgraderade till Ubuntu 10.04. Man är ju helt klar van höger sida så finns det något sätt att byta tillbaka?
Citera
2010-05-22, 13:25
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isato
Tjaba
Mina knappar för att stänga, minska, gömma osv fönstren har hamnat på vänster sida sen jag uppgraderade till Ubuntu 10.04. Man är ju helt klar van höger sida så finns det något sätt att byta tillbaka?
sudo gconftool-2 --set /apps/metacity/general/button_layout --type string "menu:minimize,maximize,close"
Citera
2010-05-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
sudo gconftool-2 --set /apps/metacity/general/button_layout --type string "menu:minimize,maximize,close"

I terminalen antar jag?
Inget händer för mig.
Citera
2010-05-22, 13:46
Medlem
http://rbucky.com/blog/move-windows-buttons-to-right-side-in-ubuntu/
Citera
2010-05-22, 14:10
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
I terminalen antar jag?
Inget händer för mig.

Citat:
http://rbucky.com/blog/move-windows-buttons-to-right-side-in-ubuntu/
Jämför terminalkommandot jag gav dig och vad som står i länken. Ser du några likheter? Konstigt att det inte fungerade för dig förresten...
Citera
2010-05-22, 17:09
Medlem
Nohs avatar
Kod:
sudo gconftool-2 --set /apps/metacity/general/button_layout --type  string "menu:minimize,maximize,close" 		

Kanske har med radbryt att göra? prova att kolla om det blir radbryt när du pastar in i terminal och/eller vilket felmeddelande. Som tidigare postare sa. Det borde fungera.
Citera
2010-05-22, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Kod:
sudo gconftool-2 --set /apps/metacity/general/button_layout --type  string "menu:minimize,maximize,close" 		

Kanske har med radbryt att göra? prova att kolla om det blir radbryt när du pastar in i terminal och/eller vilket felmeddelande. Som tidigare postare sa. Det borde fungera.

Jaja, det har i alla löst sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in