Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-30, 17:19
Medlem
Puggens avatar
ett tips är att ha nån form av skyddsmask samt lite skyddskläder, ön är rätt förorenad och det ju inte så jättekul o få oljespill etc på kläderna eller andas in farliga ångor i bergrummen Sen bör man väl ta det lite försiktigt med eld med tanke på brandfaran.

Jag var i Louddens oljehamn i höstasm jävlar vad imponerande anläggning det är, pipelines överallt, cisterner överallt, jävligt stränga säkerhetsföreskrifter, totalt eldningsförud, hjälm på osv. Men iponerande anläggning, man kommer för övrigt inte in där utan anledning. Skyddsobjekt med stor bevakning.

Stora höggarn är öde vad jag vet, passa på och ta en resa dit innan det är försent
Citera
2005-12-30, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puggen
ett tips är att ha nån form av skyddsmask samt lite skyddskläder, ön är rätt förorenad och det ju inte så jättekul o få oljespill etc på kläderna eller andas in farliga ångor i bergrummen Sen bör man väl ta det lite försiktigt med eld med tanke på brandfaran.

Jag var i Louddens oljehamn i höstasm jävlar vad imponerande anläggning det är, pipelines överallt, cisterner överallt, jävligt stränga säkerhetsföreskrifter, totalt eldningsförud, hjälm på osv. Men iponerande anläggning, man kommer för övrigt inte in där utan anledning. Skyddsobjekt med stor bevakning.

Stora höggarn är öde vad jag vet, passa på och ta en resa dit innan det är försent

Den är långt ifrån öde hehe

Ja, jag kommer pröva med försvarets skyddmask 90, annars får det fan bli syrgas alltså.

Röka en cigg där inne blir nog inte aktuellt
Citera
2006-03-29, 11:26
Bannlyst
Lyfter denna tråd.

Nån som har planerat nåt för ön? Våren nalkas
Citera
2006-03-29, 14:21
Medlem
Grishnacs avatar
Jag skulle gärna ta ett besök till sommaren om man kan samordna något då jag är utsocknes ifrån och inte har båt i staden....pm:a gärna om det låter intressant.
Citera
2006-04-17, 19:25
Bannlyst
Åkte förbi ön ett antal ggr för några dagar sedan. Hade inte min kamera med mig, så har överseende med kvalitén då dem är tagna med mobilen.

Tänkte bara visa dessa så ni kan se storleken/omfattningen.

http://i27.photobucket.com/albums/c180/balders_balle/DSC00046.jpg

http://i27.photobucket.com/albums/c180/balders_balle/DSC00045.jpg

@Stoy

nej, ön är inte övergiven. Just nu är aktiviteten ganska stor tom. Ett dykar-företag har sin "bas" där med några båtar i hamnen.

Sen verkar det vara något större på g nu; de har byggt en vågvall utanför hamnen, förmodligen för att skydda båtar med nån typ av last som ska ligga där.. vettefan vad det är på g.

edit: vilket/vilka hus tyckte du såg nybyggda ut?
Citera
2006-04-28, 09:33
Bannlyst
http://www.ncc.se/upload/swe/construction/stora_hoggarn/Mapp%20%C3%96vergrip%20A4%20utskrift.pdf
Citera
2006-04-29, 01:54
Medlem
datajesuss avatar
om du agerar turist guide så hänger jag med, kräver grogg och fika i halvlek
Citera
2006-07-23, 11:48
Bannlyst
Äntligen varit på ön och utforskat lite.

http://srv.agnethepro.1.vg:6004/hoggarn/

Här finns några bilder att beskåda, vi var dock tvugna att dra efter kort tid då det helt enkelt var omöjligt att hitta en bra plats att lägga till med båten
Citera
2006-07-23, 12:06
Medlem
Anders kofots avatar
Låter mäkta intressant! Kanske drar dit med några polare om några veckor.
Citera
2006-10-31, 22:12
Bannlyst
ingen som tog sig ut till denna ödsliga ö under sommaren?
Citera
2006-11-01, 11:08
Medlem
Ninjakossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balders_balle
ingen som tog sig ut till denna ödsliga ö under sommaren?

industrifoto.se har varit där, bilder kommer enligt ryktet senare. Det har också varit ett gäng ungar med sprayburkar där ute, men de fick springa. Hint: Det är larmat.
Citera
2007-05-27, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjakossan
industrifoto.se har varit där, bilder kommer enligt ryktet senare. Det har också varit ett gäng ungar med sprayburkar där ute, men de fick springa. Hint: Det är larmat.

Verkar aldrig som om industrifoto slängde upp några bilder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in