2010-05-22, 00:13
Medlem
Doffhausens avatar
Enligt en "bekant" hade han sett ett jävla upptåg nånstans i västerås.

Tydligen hade någon på en mc kört in i en bil så allvarligt att huvudet och kroppen hade separerats.

Detta skedde tydligen den 21 maj i år.

Någon som har länkar angående olyckan? Och för er som sitter på eventuella bilder på olycksplatsen (särskilt på eventuell kropp eller huvud) osv för gärna skicka ett pm till mig (intressant att se hur platsen såg ut).

Ska verka som att enbart den som körde sin mc dog (var även han som fick sitt huvud avklippt, enligt den bekanta ska huvudet ha legat en bit bort från kroppen).

Diskutera gärna olyckan också.
Citera
2010-05-22, 00:17
Medlem
Doffhausens avatar
Jag var bara tvungen och fråga om snubben fick behålla sin lunch.

"Jaaaa den är nog kvar.. med måtta".

Med tanke på att han såg huvudet.

Undrar exakt hur huvudet kan ha klippts av.

Kan ju inte vara kul för den dödas släkt att få veta att deras släkting bokstavligt talat "tappade huvudet".
Citera
2010-05-22, 00:18
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Det låter väldigt vidrigt måste jag säga. Att huvudet låg en bit bort dessutom?

Åkte din bekanta förbi olycksplatsen och såg det med egna ögon?
Citera
2010-05-22, 00:21
Medlem
Doffhausens avatar
Kanske inte ska säga bekant. Snarare att jag känner snubben.

Jo tydligen ska han ha åkt förbi olycksplatsen. Det var jävligt svårt att ta sig fram tydligen så han fick nog god stund på sig att se "delarna".

Jag hoppas innerligt att någon goore fantast har lyckats ta bilder på platsen innan den blev avspärrad av farbror blå. Vill gärna se kroppen eller huvudet. Och känner man medie fjantarna så kommer dom absolut inte ta bilder på "delarna".

(Kan passa på att säga att det inte är officiellt bekräftat då jag hittills inte har hittat några nyheter om det).
Citera
2010-05-22, 00:39
Medlem
VonRofs avatar
Förra året hände nåt sånt utanför Västerås, någon MC förare skulle köra om en annan och hakade fast i en lastbil eller nåt och flög i två delar..
Citera
2010-05-22, 00:57
Medlem
Doffhausens avatar
Okej.

Men detta hade hänt nyligen. Och då var det tydligen inte en lastbil. Utan en personbil inblandad.
Citera
2010-05-22, 08:40
Medlem
GasGlads avatar
Det enda jag hittar är det här:
Citat:
En trafikolycka har inträffat mellan en personbil och en motorcykel i Västerås. Enligt ännu obekräftade uppgifter ska minst en person ha skadats.
Publicerad av
Wighs, 2010-05-21 16:37:12
http://www.wighsnews.se/nyheter.php?...&notisid=65980
Citera
2010-05-22, 14:14
Medlem
Doffhausens avatar
Kan vara den. Synd att det finns så jävla lite information om olyckan. Såna här saker brukar ju faktiskt få lite mer uppmärksamhet. Med tanke på den spektakulära döden som MC föraren fick erfara.

Jag menar hur ofta tappar en MC förare huvudet i en olycka?

Så hur fan for huvudet av? Han måste ju ha kört fort mc snubben.

Fick han nånting mot halsen som klippte av, eller kan de ha varit så att huvudet fastnade i nånting och huvudet slets av, ungefär som att ta en tandpetare (nacken) och en vindruva och sen så drar du bara loss vindruvan.

Enligt andra uppgifter så påstår den jag känner att bilisten ska få skulden för tydligen ska den som körde bilen ha kört på fel ställe (svårt att förklara då jag inte har tagit teori) och därmed orsakat olyckan.
Citera
2010-05-22, 15:43
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Ingen som har funderat på om det bara var hjälmen som flög av?

Är huvudlösteorin bekräftad öht?
Citera
2010-05-22, 16:44
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doffhausen
Kan vara den. Synd att det finns så jävla lite information om olyckan. Såna här saker brukar ju faktiskt få lite mer uppmärksamhet. Med tanke på den spektakulära döden som MC föraren fick erfara.

Jag menar hur ofta tappar en MC förare huvudet i en olycka?

Så hur fan for huvudet av? Han måste ju ha kört fort mc snubben.

Fick han nånting mot halsen som klippte av, eller kan de ha varit så att huvudet fastnade i nånting och huvudet slets av, ungefär som att ta en tandpetare (nacken) och en vindruva och sen så drar du bara loss vindruvan.

Enligt andra uppgifter så påstår den jag känner att bilisten ska få skulden för tydligen ska den som körde bilen ha kört på fel ställe (svårt att förklara då jag inte har tagit teori) och därmed orsakat olyckan.
Skulle ju kunna vara så att motorcykelföraren kört in i sidan på bilen och halsen då har träffat taket och separerat från kroppen. Efter att ha hängt på ogrish/ogrishforum i flera år så skulle jag nog säga att det är fullt möjligt.
Citera
2010-05-22, 19:25
Medlem
Roadworkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Skulle ju kunna vara så att motorcykelföraren kört in i sidan på bilen och halsen då har träffat taket och separerat från kroppen. Efter att ha hängt på ogrish/ogrishforum i flera år så skulle jag nog säga att det är fullt möjligt.
Det är rätt så vanligt faktiskt, huvud och hjälm väger en del ihop och ryks loss,
det blir som om man blir hängd fast tvärt om, kroppen stannar och huvudet åker vidare,
vi är inte byggda för dom farterna helt enkelt.
Citera
2010-05-22, 21:59
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadworker
Det är rätt så vanligt faktiskt, huvud och hjälm väger en del ihop och ryks loss,
det blir som om man blir hängd fast tvärt om, kroppen stannar och huvudet åker vidare,
vi är inte byggda för dom farterna helt enkelt.
Precis, har pratat med folk som kört ambulans och de har i vissa fall lagt den karriären på hyllan efter att de varit med om en sådan olycka. Mycket klarar de av att bevittna men ett avslitet huvud i en hjälm är droppen, tydligen. Måste vara en vidrig syn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in