2010-05-21, 23:31
Medlem
Snöjs avatar
Jag har tänkt på det här ett tag.. Ponera att man gör ett inlägg i en tråd någonstans, och först senare inser att man gått väldigt mycket OT/bryter mot någon regel och därmed rapporterar sig själv - får man plus i kanten då? Till exempel om inlägget egentligen skulle ha gett mig en varning, men jag rapporterar mig själv och den eventuella varningen uteblir för att jag själv insåg mitt misstag?

Eller det kanske räknas som att vem som helst har rapporterat mig, och ingen särbehandling ges. Man är helt enkelt bara dum i bollen om man rapporterar sig själv.

Det här är bara i teorin, men jag är ändå rätt fundersam
Citera
2010-05-21, 23:34
Medlem
sommarlovs avatar
Du hamnar på plusminus noll...
Citera
2010-05-21, 23:35
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Tror inte att någon blir särbehandlad pga av en sån sak.
Citera
2010-05-21, 23:36
Moderator
WirelessGkit2s avatar
0.0x är upp till moderatorn att bestämma. 1.xx är vi skyldiga att polla.

Rapporterar någon sig själv för 0.03 och det stämmer, så brukar jag bara radera, utan vidare åtgärd. Fast skulle man sätta det i system på ett uppenbart sätt, så är det nog en annan femma.

/Mod

Edit: Jag menar alltså att jag antar att användaren fattat varför regelverket finns, och därmed är ju reprimanden egentligen onödig.
Citera
2010-05-21, 23:41
Medlem
epost72s avatar
Jag har flera gånger rapporterat mina egna inlägg i trådar och har i samband med det upplevt varken negativt eller positivt, ibland har inläggen raderats ibland har de stått kvar.
Citera
2010-05-22, 00:54
Medlem
Snöjs avatar
Haha tack för svaren, ni har antagligen rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in