2010-05-21, 20:47
Medlem
det fanns en kaka i en tidsperiod i den tiden fanns kakan nybakad i 13 min innan den konsumerades kakans livslängd utanför ugnen var dubbelt så lång som tiden den bakades i ugnen men inte lika lång som förberedelsen att göra kakan förberedelsen att laga kakan tog hälften så lång tid som kvinnan som bakat kakan hade levt till hon dog i år där 1 år konverterar vi till 1 min istället kvinnan hade levt 1/12 och 1/7 och 1/6 av sin totala livslängd innan hon gifte och 5 år senare fick hon barn som dog 4 år före henne hälften så gammal som hon slutligen blev

hur stor andel av hennes liv när hon endast hade levt i 3 dagar gick åt att baka kakan uttryckt i procent med minst 16 värden.
Citera
2010-05-21, 21:17
Medlem
mangotupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan365
det fanns en kaka i en tidsperiod i den tiden fanns kakan nybakad i 13 min innan den konsumerades kakans livslängd utanför ugnen var dubbelt så lång som tiden den bakades i ugnen men inte lika lång som förberedelsen att göra kakan förberedelsen att laga kakan tog hälften så lång tid som kvinnan som bakat kakan hade levt till hon dog i år där 1 år konverterar vi till 1 min istället kvinnan hade levt 1/12 och 1/7 och 1/6 av sin totala livslängd innan hon gifte och 5 år senare fick hon barn som dog 4 år före henne hälften så gammal som hon slutligen blev

hur stor andel av hennes liv när hon endast hade levt i 3 dagar gick åt att baka kakan uttryckt i procent med minst 16 värden.

Oerhört krångligt att hänga med i texten när du inte använder punkter eller stor bokstav för att markera nya meningar, men om jag har förstått allting rätt fick jag det till 1.875 %.
Citera
2010-05-22, 01:16
Medlem
skrudiss avatar
Är meningen att den ska sakna punkter, som rubriken så skvallrar om? För som ovanstående säger, det blir ett riktigt helvete att hänga med i texten (det vill säga, inte på det sätt att det blir "klurigt"). Nu är det visserligen också natt, så jag måste väl erkänna att sinnesnärvaron är på topp för att sitta med gåtor.
Citera
2010-05-22, 01:18
Medlem
skrudiss avatar
Förresten:

Citat:
...värden.

Utan punkter?
Citera
2010-05-22, 21:57
Medlem
Ockletts avatar
Citat:

Håller med föregående talare. Gå om grundskolan och lär dig skriva RÄTT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in