Citat:
Ursprungligen postat av Zerstiren
Tja,
Jag har ett litet dilemma, i sommar kommer jag ha ett tillfälligt jobb där jag reser runt i Sverige mycket. Oftast kommer därför inte tillgång till kök, ugn eller micro finnas. Att äta ute, lunch och middag ser därför ut att vara det enda, och dyra alternativet. Men kan man fixa ihop det här på något sätt, sommaren ska handla om maximera inkomsterna inför höstens stundande resor.
Det enda jag kan tänka mig är typ, mackor och typ frukt och det kan jag ju knappast leva på i 2½ månad, men eftersom jag inte kan koka eller steka något så försvinner ju i princip alla alternativ. Förmodligen kommer det finnas någon ICA i närheten, kan man göra något av det kanske, fast å andra sidan är den färdiga maten där oftast både dyr och kräver åtkomst till i alla fall micro.
Finns det någon som själv varit i liknande situation? Hur löser jag matproblemet på resande fot utan kök?
Bullens pilsnerkorv!!!! Serveras givetvis med en pilsner och kanske en burk surkål till!
Vita bönor i tomatsås på rostat bröd är en hit (ta med en zippotändare), fungerar förvånansvärt bra när man väl fått in tekniken.
Ja det är väl mina hillbillie tips.
Fast du, har du en micro hemma så är det väl bara att stoppa ner den i väskan?