2020-02-28, 15:15
Medlem
Detta var planerar sedan i början av Januari. Läkaren ska vara en vän till familjen. Vet inte vad läkaren heter. Men alla inom media och kändisvärlden vet att man kan gå till honom. Även Isabella får hjälp av honom. Någon psykiatriker.
Citera
2020-02-28, 15:34
Medlem
Var förväntat, patrasket försöker alltid komma undan med lögner och dribbel. Men förr eller senare får LillTunnan en dom på sig. Var likadant med våldtäckarungen överklagan och försök med HD, eftersom gullungen var oskyldig. Fy fan för denna familj och Halmpyntet som är väktare och borde ha någon form av rätt tänk när det gäller brottslighet gullar med Ers Hemskhet på Mello. Vore roligt om nån grävande journalist rotade runt i löjliga familjen, finns mycket att avslöja för allmänheten
Citera
2020-02-28, 16:30
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60plus
Fick du denna informationen från Varbergs tingsrätt ?
Japp.

Av intresse (kanske) är också att 2020-02-13 bytte hon advokat. Varför framgår ej men det finns ett antal tänkbara skäl fast det blir i så fall enbart spekulationer. Hennes nuvarande advokat är Jenny Beltrán om namnet är bekant.

Läkarintyget är för övrigt sekretessklassat vilket är mer eller mindre rutin så där finns inget att hämta.

Är det möjligen så att hårförlängningarna tog slut då Annas var prio ett inför hennes stora, väl utvalda engagemang i helgen och Felicia bröt ihop och inte kunde visa sig utan sådana?
I så fall förstår jag vilket trauma det hade inneburit och det är ju definitivt en godtagbar ursäkt när man kommer från en miljö där utseende är så viktigt.
Citera
2020-02-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Japp.

Av intresse (kanske) är också att 2020-02-13 bytte hon advokat. Varför framgår ej men det finns ett antal tänkbara skäl fast det blir i så fall enbart spekulationer. Hennes nuvarande advokat är Jenny Beltrán om namnet är bekant.

Läkarintyget är för övrigt sekretessklassat vilket är mer eller mindre rutin så där finns inget att hämta.

Är det möjligen så att hårförlängningarna tog slut då Annas var prio ett inför hennes stora, väl utvalda engagemang i helgen och Felicia bröt ihop och inte kunde visa sig utan sådana?
I så fall förstår jag vilket trauma det hade inneburit och det är ju definitivt en godtagbar ursäkt när man kommer från en miljö där utseende är så viktigt.
Wow vilken skräll! Tack för bra inlägg! Jenny skilde ju sig när det blev uppenbart vad som försiggick, undrar varför hon behållit hans efternamn?
Citera
2020-02-28, 17:22
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Japp.

Titos fru!!!!

Jag måste nog travestera Shakespears Hamlet: Det är något ruttet i allt detta!!
Rättsskandal är vad det är. Ett hån mot tanten och en skam för rättssamhället!!!
Nu sitter de förstås hemma och skrattar åt både tanten, rättssamhället och det svenska folkets godtrogenhet.
Citera
2020-02-28, 18:48
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Japp.

Ärligt talat så undrar jag vad hennes "grand plan" är här - oavsett om Mehmetina tror det eller inte så dras faktiskt psykiskt sjuka människor inför rätta varje dag. Hon kanske kan få den uppskjuten en eller till och med två gånger till, men sedan kommer rätten purkna på henne.

Är planen landsflykt? Att hålla sig ute ur landet i 10 år för att slippa några månaders fängelse känns lite drastiskt...

Det här bekräftar min teori om att hela hennes MLM-plan var ett försök att visa rätten att hon hade ett "jobb"...
Citera
2020-02-28, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ärligt talat så undrar jag vad hennes "grand plan" är här - oavsett om Mehmetina tror det eller inte så dras faktiskt psykiskt sjuka människor inför rätta varje dag. Hon kanske kan få den uppskjuten en eller till och med två gånger till, men sedan kommer rätten purkna på henne.

Är planen landsflykt? Att hålla sig ute ur landet i 10 år för att slippa några månaders fängelse känns lite drastiskt...

Det här bekräftar min teori om att hela hennes MLM-plan var ett försök att visa rätten att hon hade ett "jobb"...

Allt handlar som vanligt om mamma Book som ska medverka i mello, allt ljus på stjärnan denna vecka, en rättegång skulle kasta skugga över hennes stora show och comeback. Ingenting är viktigare än henne i denna skadade familj. Hon har hjälpt Felicia att kontakta rätt läkare för intyg.
Citera
2020-02-28, 22:24
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Allt handlar som vanligt om mamma Book som ska medverka i mello, allt ljus på stjärnan denna vecka, en rättegång skulle kasta skugga över hennes stora show och comeback. Ingenting är viktigare än henne i denna skadade familj. Hon har hjälpt Felicia att kontakta rätt läkare för intyg.

Precis, självisk är vad hon är.
Citera
2020-02-28, 22:38
Medlem
Citat:

Ja dr Albans vän
Citera
2020-02-29, 07:31
Medlem
Citat:
Japp.

Ursäkta mig som inte läst på innan.

Varför Varbergs Tingsrätt?
Citera
2020-02-29, 07:38
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge

Brottet begicks i närheten.
Citera
2020-02-29, 13:52
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge

Kort sammanfattning för nytillkomna läsare är att Felicia (och några till) jobbade som säljare runtomkring Varberg och knackade dörr förra sommaren för att försöka få folk att teckna elavtal. Under tiden bodde de på vandrarhem. Inte särskilt glamoröst alltså.

De fick listor på vilka (och vilka områden) de skulle försöka sälja till och kördes dit av någon säljledare(?) men jobbade sedan ensamma. Deras direktiv var att INTE försöka sälja till äldre personer.

Trots det ringde Felicia på hos en äldre, sjuk(?) dam då hon "behövde låna toaletten" vilket hon fick. Men damen hörde att någon rotade runt därinne och kontrollerade därför direkt när stjärnförsäljerskan lämnade henne om något fattades och visst var det så.

Några guldföremål fattades och vid kontroll på vandrarhemmet återfanns de i Felicias väska (inlindade i ett cigarettfodral?). Enligt henne själv "så måste de trillat ner i hennes väska när hon råkade stöta till ett skåp på toaletten". Om rätten väljer att tro på den versionen eller den utsatta damens återstår att se och vi väntar med spänning.

Sedan har jag för mig att man även fann narkotika vilket då föranledde husrannsakan hemma i det Tookska hemmet Anke(rs)borg i Suckunge, Märsta där ytterligare narkotika påträffades. Narkotikan var inga stora mängder men tillräckligt för att även tas med i åtalet tillsammans med stölden som betecknas som grov. Kvällspressen uppmärksammade att denna husrannsakan skett (beskrevs som hemma hos folkkär artist eller liknande).

Eftersom stölden begicks i Varberg är det därför rättegången är planerad att hållas där (när den nu blir av).

Felicia företräds av en hyfsat känd advokat (mest pga hennes tidigare äktenskap med en utländsk rättshaverist till operasångare men det kommer bara vi äldre ihåg cirkusen ikring). Hennes tidigare advokat byttes nyss ut (spekulation: samarbetsproblem med medlemmar i familjen som lider av hybris?).

Rättegången planerad till 27/2 ställdes in då huvudpersonen dagen innan inkom med läkarintyg där hon var så pass sjuk att hon inte kunde infinna sig (elak spekulation: nageltrång?). Ingen i tråden förutom den som står hela kändissverige mycket nära (och då talar jag in i minsta detalj såsom vad som finns att läsa på deras telefoner) vet hur det ligger till med denna "sjukdom".

Spekulationer (återigen) är försök att sticka huvudet i sanden så kommer detta att försvinna alternativt att Felicia (för första gången i sitt liv) försöker hitta ett riktigt jobb så att det förmodade fängelsestraffet (vilket är mycket troligt) omvandlas till fotboja istället.

Inte helt otroligt att datumet var att betrakta som en skymf mot den stora världsartist i familjen som har ett stort engagemang inplanerat ikväll (enligt uppgift ett framträdande under 30 sekunder). Då kan man inte hålla på med oväsentligheter som rättegångar bara dagar innan. Ett försök gjordes av Felicia att kort innan försöka få datumet på rättegången framflyttat men det nekades av rätten. Då blev hon lägligt sjuk istället (eller hade nageltrånget gjort sig påmint redan tidigare?). Vår kändisexpert vet definitivt exakt vad som hänt och delger oss säkert detta med glädje. Dyker troligen upp tämligen omgående i tråden. (Nedräkning 3... 2... 1...)

Ni som har bättre minne (eller orkar leta rätt på fakta) får gärna korrigera felaktigheter i ovanstående beskrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in