2020-08-26, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Felicias personutredning från domstolen
https://forumfiles.com/X5h9m7Pfob/Varbergs_TR_B_1608-19_Aktbil_49_S_rskild_personutredning_pdf

Den utredningen motsäger alltså mamma Annas och egna uttalanden om psykisk ohälsa. Att hon har god relation med sin pappa är också tvärtemot den bild hon själv hyfsat nyligen förmedlat.

Hon har tidigare dömts för stöld och är alltså redan nu återfallsförbrytare men ändå anses risken för framtida kriminalitet låg?

Undrar hur stor vikt det egentligen läggs på ett självskattningstest ang alkohol, man kan ju påstå vad som helst där.
Citera
2020-08-26, 11:57
Medlem
Larasofts avatar
Sorglig läsning angående F. Hur ska hon skaffa sig ett vuxenliv?
Citera
2020-08-26, 11:58
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Den utredningen motsäger alltså mamma Annas och egna uttalanden om psykisk ohälsa. Att hon har god relation med sin pappa är också tvärtemot den bild hon själv hyfsat nyligen förmedlat.

Hon har tidigare dömts för stöld och är alltså redan nu återfallsförbrytare men ändå anses risken för framtida kriminalitet låg?

Undrar hur stor vikt det egentligen läggs på ett självskattningstest ang alkohol, man kan ju påstå vad som helst där.

Åtta år sedan förra domen ang stöld. Det är inte nyligen och kommer inte beaktas vid straffmätningen.
Citera
2020-08-26, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Åtta år sedan förra domen ang stöld. Det är inte nyligen och kommer inte beaktas vid straffmätningen.
Inte nyligen men det blir som sagt ändå inte första gången hon döms för samma typ av brott. Så att risken för att hon ska begå ytterligare brott bedöms som låg tycke jag är snett. Och den var den bedömningen jag skrev om. Inte själva straffet.
Citera
2020-08-26, 12:14
Medlem
Vad gäller aktuellt åtal, grov stöld och ringa narkotikabrott, anser sig Book inte vara skyldig.

Nä guldet hoppade ner i väskan!
Citera
2020-08-26, 13:58
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75

Det är ju mycket som är "enligt egen utsago".
Hon ljuger givetvis om att hon inte använder narkotika, om sin farsa, osv. för att hon ska ses med mer blida ögon i rätten.
Citera
2020-08-26, 14:22
Medlem
Gabriel Knights avatar
Genom att säga att hon har chans att få ett jobb vill hon påvisa att hon vill ha fotboja om hon får ett högre straff än förväntat. Något jobb finns naturligtvis inte mer än i fantasin. Hon och Anna har lika livlig fantasi kring sina liv vilket framkommer av frivårdens yttrande. Tragiskt på det hela taget.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-08-26 kl. 14:27.
Citera
2020-08-26, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Sorglig läsning angående F. Hur ska hon skaffa sig ett vuxenliv?

Ja verkligen. När jag läste detta tänkte jag på mina egna barn. Det var verkligen en sorglig läsning !
Citera
2020-08-26, 14:29
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poisonous
Det är ju mycket som är "enligt egen utsago".
Hon ljuger givetvis om att hon inte använder narkotika, om sin farsa, osv. för att hon ska ses med mer blida ögon i rätten.
Hon har blivit en riktig helylletjej på kort tid. Jobb på gång också, kanske inom hemtjänsten?
Citera
2020-08-26, 14:54
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hon har blivit en riktig helylletjej på kort tid. Jobb på gång också, kanske inom hemtjänsten?

Vet inte riktigt hur frivårdsinspektören resonerade, men ja, enligt dokumentet så ska alltså fläskot ha gjort en helomvändning och ha sitt liv ordnat. Sen om man faktiskt läser det som står, så är ju det mesta tecken på raka motsatsen, samt att mycket verkar baseras på hennes egna uttalanden och självbedömningar.

Just punkten kring jobb hakade jag också upp mig på, "har genom kontakter möjlighet till arbete i närtid", vad betyder det ens?
Finns väl ingen som längre vill ta i henne med tång, eller är det tillbaka till MLM-scams som gäller?
Citera
2020-08-26, 14:55
Medlem
nickomyras avatar
I april så skrev The mama såhär om Flizan , men skönt att hon mår bra nu .
https://imgur.com/gallery/EdedUa0
Citera
2020-08-26, 15:00
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
I april så skrev The mama såhär om Flizan , men skönt att hon mår bra nu .
https://imgur.com/gallery/EdedUa0

Med tanke på hur bred pensel Anna brukar måla så innebär det i praktiken "återhämtar sig från sjukdom" = hon varit lite snörvlig ett par dagar.

På samma sätt är "lång, svår tid framför sig" = rädd för att åka i finkan över en situation hon själv försatt sig i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in