Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Kommer vl inte direkt med ngot kontroversiellt nr jag tror att det aldrig sls

Har det alltid varit samma upplgg p VM, d.v.s tre gruppspelsmatcher fljt av ttondel? Tnkte om de spelade fler matcher frr...
Att ngon skulle gra fem ml knns vl ganska otroligt. Att ngon ens hnger tre hr vl till de absoluta ovanligheterna. Tror inte Nordkorea viker ner sig s totalt. Om inte annat s av rdsla fr dvrgen p hemmaplan...
Allts exemplet r ju Saudi-arabien som frvisso inte r s dliga. Vet att deras mlvakt var aktuell fr United ett tag och var ganska hgt ansedd. nd slppte de in 8 ml mot ett sjukt disciplinerat Tyskland r 2002, just beroende p att de inhemska spelarna inte var vana vid att frsvara sig mot duktiga huvudspelare. Tror som sagt tyskarna nickade in 7 eller rentav 8 av mlen (vet att Klose gjorde 3 p nick och han r vl inte ens lng).
S det handlar ju om taktik och kunskap till stor del ocks. Nordkoreaner r vl rtt korta, har jag fr mig. Kommer d en het Drogba eller Liedson frst p bollen, s kan de stta en 4-5 bollar tror jag. Brassarna lr gra fler ml, men andra sidan s sprider de ut mlskyttet mer med lngskott, offensiva ytterbackar och allt vad de heter.
En frga till er som har koll p hur Argentina spelar; spelar Messi p topp med Higuain eller flyttas han ner till ytterposition? Hade nmligen varit intressant att se Milito ihop med Higuain p topp, med Messi som offensiv ytter med tanke p dessa tre spelares formidabla ssonger i r.