2010-05-23, 13:55
Medlem
ipodnanos avatar
Fabiano, inget snack om saken.
Citera
2010-05-23, 13:57
Medlem
LXXVs avatar
Stter min rst p Robin van Persie
Citera
2010-05-23, 16:31
Medlem
Rooney hade jag sagt om han inte hade blivit skadad under slutet av ssongen. Nu s tror jag p David Villa. Han knner nog en lttnad ver att hans framtid blivit klar tror jag. Torres ligger p rehab och stressar sig fr att hinna bli klar till VM, istllet s kommer Villa stiga fram som den mlskytt och stjrna han r och leda sitt land till en finalplats.
Citera
2010-05-23, 20:12
Medlem
swaydizzles avatar
Ja det var ju intressant med alla tolkningar. Ni fr grna motivera era svar s det inte blir en listtrd.

Vad tror ni om antalet ml fr vinnaren?

Jag tror Fabiano som vinnare stter 7 strutar, varav 2-3st mot Nordkorea och minst ett i finalen, dr jag som sagt tror brassarna vinner.

Mlrekordet i ett slutspel ligger p 13 ml av Just Fontaine fr lngesedan. Ngon som tror det ngonsin kommer att sls? 7 ml r en ganska hg siffra. 5-6 har rckt fr att vinna senaste 20 ren, undantaget 2002 och Ronaldo med 7 ml.

Ingen som tror ngon gr en "Salenko", dvs ser in typ 5 ml i en match? Jag tror som sagt Drogba har en sdan chans mot Nordkorea. Liedson likas i Portugal mot samma motstnd. Vilka mer blbrslag finns det som fr hrt motstnd?
Citera
2010-05-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swaydizzle
Vilka mer blbrslag finns det som fr hrt motstnd?
Nya Zeeland.
Citera
2010-05-23, 21:23
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaydizzle
Ja det var ju intressant med alla tolkningar. Ni fr grna motivera era svar s det inte blir en listtrd.

Vad tror ni om antalet ml fr vinnaren?

Jag tror Fabiano som vinnare stter 7 strutar, varav 2-3st mot Nordkorea och minst ett i finalen, dr jag som sagt tror brassarna vinner.

Mlrekordet i ett slutspel ligger p 13 ml av Just Fontaine fr lngesedan. Ngon som tror det ngonsin kommer att sls? 7 ml r en ganska hg siffra. 5-6 har rckt fr att vinna senaste 20 ren, undantaget 2002 och Ronaldo med 7 ml.

Ingen som tror ngon gr en "Salenko", dvs ser in typ 5 ml i en match? Jag tror som sagt Drogba har en sdan chans mot Nordkorea. Liedson likas i Portugal mot samma motstnd. Vilka mer blbrslag finns det som fr hrt motstnd?

Kommer vl inte direkt med ngot kontroversiellt nr jag tror att det aldrig sls Har det alltid varit samma upplgg p VM, d.v.s tre gruppspelsmatcher fljt av ttondel? Tnkte om de spelade fler matcher frr...

Att ngon skulle gra fem ml knns vl ganska otroligt. Att ngon ens hnger tre hr vl till de absoluta ovanligheterna. Tror inte Nordkorea viker ner sig s totalt. Om inte annat s av rdsla fr dvrgen p hemmaplan...
Citera
2010-05-23, 21:35
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Kommer vl inte direkt med ngot kontroversiellt nr jag tror att det aldrig sls Har det alltid varit samma upplgg p VM, d.v.s tre gruppspelsmatcher fljt av ttondel? Tnkte om de spelade fler matcher frr...

Att ngon skulle gra fem ml knns vl ganska otroligt. Att ngon ens hnger tre hr vl till de absoluta ovanligheterna. Tror inte Nordkorea viker ner sig s totalt. Om inte annat s av rdsla fr dvrgen p hemmaplan...

Allts exemplet r ju Saudi-arabien som frvisso inte r s dliga. Vet att deras mlvakt var aktuell fr United ett tag och var ganska hgt ansedd. nd slppte de in 8 ml mot ett sjukt disciplinerat Tyskland r 2002, just beroende p att de inhemska spelarna inte var vana vid att frsvara sig mot duktiga huvudspelare. Tror som sagt tyskarna nickade in 7 eller rentav 8 av mlen (vet att Klose gjorde 3 p nick och han r vl inte ens lng).

S det handlar ju om taktik och kunskap till stor del ocks. Nordkoreaner r vl rtt korta, har jag fr mig. Kommer d en het Drogba eller Liedson frst p bollen, s kan de stta en 4-5 bollar tror jag. Brassarna lr gra fler ml, men andra sidan s sprider de ut mlskyttet mer med lngskott, offensiva ytterbackar och allt vad de heter.

En frga till er som har koll p hur Argentina spelar; spelar Messi p topp med Higuain eller flyttas han ner till ytterposition? Hade nmligen varit intressant att se Milito ihop med Higuain p topp, med Messi som offensiv ytter med tanke p dessa tre spelares formidabla ssonger i r.
Citera
2010-05-23, 21:36
Bannlyst
Jaquinta eller Di Natale...

annars Villa eller Torres
Citera
2010-05-23, 21:38
Bannlyst
Mest troligt r Villa. D jag tror Spanien kommer att vinna VM s har Villa strst chans. Tror han landar p 8 ml. Annars r det Messi som gr 6 ml i gruppspelet men de ker ut i kvarten direkt men han hller nd ledningen.
Citera
2010-05-23, 22:08
Medlem
Tror p Villa, grym mlgrare med hyfsade spelare runt sig. Andra plats Fabiano.
Citera
2010-05-24, 01:09
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Rooney

Det trodde jag ocks. Sen efter att ha tittat p England matcher s sg att Rooney springer nda ner t.om fr att hjlpa och rensa bollar.

Tror han kommer inte vara den anfallaren som satsa hela tiden p ml. Utan vara slppande och hitta p mycket annat.
Citera
2010-05-24, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Det trodde jag ocks. Sen efter att ha tittat p England matcher s sg att Rooney springer nda ner t.om fr att hjlpa och rensa bollar.

Tror han kommer inte vara den anfallaren som satsa hela tiden p ml. Utan vara slppande och hitta p mycket annat.
Man kan vinna skytteligor nd. Ls Messi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in