• 4
  • 5
2010-08-13, 16:37
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
r oftast antivirusprogram och liknande som inte funkar.
Ge exempel.
Citera
2010-08-13, 16:49
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Ge exempel.
Citat:
Most programs designed for the 32-bit version of Windows will work on the 64-bit version of Windows. Notable exceptions are many antivirus programs.

http://windows.microsoft.com/en-us/w...ked-questions#
Citera
2010-08-13, 17:40
Medlem
boostankans avatar
Citat:
http://windows.microsoft.com/en-us/w...ked-questions#
Det var inget exempel...
Citera
2010-08-13, 18:49
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Det var inget exempel...

Citat:
While the vast majority of 32-bit programs will work fine on a 64-bit computer, there are some that will not under any circumstances. Typically, 32-bit versions of popular antivirus programs like Norton Antivirus or McAfee Antivirus will not work on 64-bit machines. In this case, there is no alternative--you will have to purchase the 64-bit version of these programs.

http://www.ehow.com/how_5998152_run-...rogram-64.html
Citera
2010-08-13, 19:19
Medlem
boostankans avatar
Citat:
http://www.ehow.com/how_5998152_run-...rogram-64.html
Nja, det dr duger inte tycker jag. Jag tolkar frgan mer som om det finns program som inte funkar till 64-bit system, och finns det x64versioner s ska man anvnda dessa sklart.

r det ett program som inte finns i en x64-version och 32-bitars versionen inte fungerar, ja d r det ett program som inte fungar till 64-maskiner.
Citera
2010-08-13, 19:23
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Nja, det dr duger inte tycker jag. Jag tolkar frgan mer som om det finns program som inte funkar till 64-bit system, och finns det x64versioner s ska man anvnda dessa sklart.

r det ett program som inte finns i en x64-version och 32-bitars versionen inte fungerar, ja d r det ett program som inte fungar till 64-maskiner.
Tog ju ett tag fr vissa antivirusprogram att komma ut i 64 bitsversoner s p den tiden fanns det ju ingen 64 bits version att installera.

Du kan ju alltid skriva ett brev till Microsoft och be dem lista vilka antivirusprogram som i dag har problem.
Citera
2010-08-13, 19:25
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Tog ju ett tag fr vissa antivirusprogram att komma ut i 64 bitsversoner s p den tiden fanns det ju ingen 64 bits version att installera.

Du kan ju alltid skriva ett brev till Microsoft och be dem lista vilka antivirusprogram som i dag har problem.
Det var du sjlv som sa att det var antivirusprogram som inte fungerade, i majoritet. Jag ansg att det var ett felaktigt pstende, vilket det ocks var.
Citera
2010-08-13, 19:28
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Det var du sjlv som sa att det var antivirusprogram som inte fungerade, i majoritet. Jag ansg att det var ett felaktigt pstende, vilket det ocks var.
Och jag hmtade mina uppgifter frn Microsoft. Du tror vl inte att jag har testat femtioelva antivirusprogram och vet exakt vilka versioner som inte funkar?
Citera
2010-08-13, 19:31
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Och jag hmtade mina uppgifter frn Microsoft. Du tror vl inte att jag har testat femtioelva antivirusprogram och vet exakt vilka versioner som inte funkar?
Du mste vl ha ngot att grunda ditt pstende p, frutom en utdaterad sida frn MS?
Citera
2010-08-13, 19:35
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Du mste vl ha ngot att grunda ditt pstende p, frutom en utdaterad sida frn MS?
Vad grundar du din test om att inga 32 bitars antivirusprogram har haft problem att bli installerade p 64 bits versioner av Windows?

Ska installera en del ldre versioner av antivirusprogram p min dator, s jag ber att f terkomma.

Mste bara frst vnta p att Windows har installerats igen och att jag har lagt till alla Windows Update uppdateringar, d jag hller p att rensa bort gamla skresultat frn mina webblsare.
Citera
2010-08-13, 19:41
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Vad grundar du din test om att inga 32 bitars antivirusprogram har haft problem att bli installerade p 64 bits versioner av Windows?
Det har jag inte sagt. Det var du som sa att mnga antivirusprogram inte fungerar, vilket de flesta faktiskt gr.

Citat:
Ska installera en del ldre versioner av antivirusprogram p min dator, s jag ber att f terkomma.
ldre versioner? r du fdd i farstun? Ska vi diskutera det som r aktuellt, eller kanske ta diskussionen om vilka x32-program som funkade p x64-maskiner fr 5 r sedan? Snlla...

Citat:
Mste bara frst vnta p att Windows har installerats igen och att jag har lagt till alla Windows Update uppdateringar, d jag hller p att rensa bort gamla skresultat frn mina webblsare.
Nr argumenten inte hller mste man ta till ngot annat...
Citera
2010-08-13, 19:47
Medlem
cynthias avatar
Fr andra gngen.

Jag hmtade infon frn Microsoft. Jag rknar med att de vet vad de skriver om i sina artiklar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in