• 5
  • 6
2010-06-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrkva
Jasså, det är inte omvänt då? Att genuspropagandan i Sverige fått alla att tro att vi är likadana? Man måste vara en riktig idiot för att tro att kvinnor och män är likadana psykiskt. Hela kroppen skiljer sig åt, dvs. också hjärnan. Jag kan hämta oändligt antal källor på detta.

Om det är någon tröst: genuspropaganda och div feministteorier representerar inte fakta.

De är precis lika vinklade och politiskt dogmatiska som NARTH, dock åt andra hållet.

Transsexualism handlar om att män och kvinnor är olika i hjärnan, inte lika!
Senast redigerad av GaussBonnet 2010-06-18 kl. 20:57.
2010-06-18, 20:46
Medlem
Citat:
...Villka motargument? Det är ju just dessa ni aldrig kommer med! TimGunn hoppar in i diskussionen med att kalla mig för idiot och frågar mig varför jag är så negativt inställd din denna psykiska sjukdom. Jag kommer med mina argument och han lämnar tråden, sedan kommer du in och kritiserar mig för att jag vägrar lyssna på hans [ickeexisterande] argument.
Du har som argument hänvisat till långa citat hämtade från NARTH. Men NARTH är inte trovärdig källa.

Citat:
Jag tar om dem, ser att de hamnat ett par sidor bak i tråden på grund av ert meningslösa skitsnack.

1: En operation kan inte kosta mindre än 2-3 miljoner kronor. Det är enorma pengar, och att hårt arbetande människor betalar 60% i skatt som går till sånt skit är sjukt. Det finns tusentals personer i detta land som behöver pengarna mer. Det är sjukt att dessa pengar går till könsoperationer istället för skolan, vården, pensioner, fri kollektivtrafik, handikappade eller cancerforskning. SJUKT!

Som tidigare påpekats är dina prisuppgifter fel.

Citat:
2: Manlig homosexualitet har gjort att könssjukdomar sprids som pesten, bland annat HIV.

Men vänta nu! Var det inte transsexuella du var kritisk emot? Varför då plötsligt referera till manlig homosexualitet?

Citat:
3: Kärnfamiljen är homosexualitetens fiende nr 1.

Finns gott om heterosexuella som är gifta och har barn. Menar du att det står i motsatsförhållande till existensen av homosexualitet? Eller rent av skulle motverka uppkomst av homosexualitet?

Citat:
4: Deras provokationer och maktdemonstrationer, som tex. PRIDE-festivaler och vigsel i kyrkan

Finns gott om heterosexuella tillställningar och kyrkliga vigslar. Enligt samma logik bör de också vara "provokationer och maktdemonstrationer", om än heterosexuella?

Citat:
5: De försöker ta bort heterosexualismen som en norm, vilket är något extremt sjukt.
6: De använder skattepengar för att skriva fisting- och rövknullarguider.

Känner jag inte till. Har du exempel på detta?

Citat:
7: Jag vill veta om det är en kille eller tjej jag doppar penisen i.

Om du nu är så rädd för att råka ut för en transsexuell, så kan du kanske lugna dig med att det faktiskt är tämligen ovanligt. Enligt nyare siffror är det ca 1 person på 10.000 (iaf i Sverige).
Det blir totalt drygt 900 pers i hela Sverige. M.a.o. försumbar risk att råka på en sådan.

Citat:
8: De vägrar ta kritik, säger man att man inte är sugen på att betala skatt för deras sjuka fantasier är man plötsligt en idiot, fundamentalist, mansgris...

Om det nu är som du säger en sjukdom, så behandlas den som alla andra sjukdomar i enlighet med vetenskap och beprövad erfarenhet. Och i det här fallet är behandlingen könsbyte. Botande terapi existerar inte.

Men du vill vägra dem behandling, eftersom du betraktar det som ... sjukdom?

Det går inte ihop logiskt, liksom.
Senast redigerad av GaussBonnet 2010-06-18 kl. 21:24.
2010-06-18, 21:57
Medlem
Är du ute efter ett exakt datum?

Då vet jag inte.
2010-06-19, 10:09
Moderator
evilhoneys avatar
Trådstartens frågeställning "Hur skulle ni reagera när "tjejen" ni varit ihop med i ett år säger att hon är en man och för två år sedan hette Ronny? " skulle passa utmärkt i R&S men nu har tråden kommit att handla om allt som på något sätt berör könsbyte, allt från psykologiska till fysiska aspekter.

Istället för att radera alla inlägg utom trådstarten så väljer jag att låsa den här tråden och uppmanar TS att starta en ny tråd i rätt avdelning och hålla topic.
//mod
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in