2010-05-20, 19:13
Bannlyst
Hej!

Innan för ca 2-3 år sedan när ksalolen (Xanor 1mg, tillverkad av galenica i serbien) när dessa flödade var det ett ordentligt klipp i dessa och slog upjohn90 med hästlängder!

Men nu vid senare tid har jag förstått att det cirkulerar falska eller iaf mindre än 1mg ksalol's.

Dessa jag har går att ställa på högkant precis som dom jag hade när jag becknade pix, men har förstått att dessa finns i 3(?) olika styrkor, 0.25mg, 0.5mg, 1mg.

När jag hade mina så kunde man nästan tro att mina innehöll nästan 2mg och det var ett mer annorlunda rus på dessa än om man jämnförde med vanliga svenska apoteksxanor.

Så igår knaprade jag i mig 15st(!!) och blev lite småtrött bara, annars av xanor blir jag pigg,social,vill göra saker som jag aldrig vill annars osv, OK jag tror ni get my point.

MEN Hur se vilka som är "The real deal" så att säga?

Självklart genom att prova, var och hämtade upp mer idag och har käkat 4st än så länge och och ja jag känner väl av det lite bättre idag än igår. Plus att igår boostade jag med 2liter grapejuice.

Tillägga är att jag hade 0 xanor tollerans vid tillfället igår.

Så gubbar hjälp mig,oss,er,ALLA. Att INTE bli blåsta, köpa grisen i säcken så att säga!
Citera
2010-05-20, 20:16
Bannlyst
Kunde ej redigera mitt inlägg så fortsätter här.....

EDIT: Dessa jag har nu är dom här: http://www.pharmer.org/files/images/ksalol.jpg

Men kollade på galenikas hemsida, och visst fan finns dom i 0,25. 0,5. 1mg
Har tagit 10st nu så syftet mer med denna tråden är att fler folk borde vara vaksamma öven när det handlar om ksalol eftersom alla verkar tro att är det ksalol så är dom tunga, Men så är inte fallet har jag märkt nu. Minns dom gamla goda tiderna då man tog 2-3st 1mg(+?) ksalol och blev svin skev.

Tråkigt att folk ska trycka nya batchar osv, ALLT för att tjäna pengar såklart. Jag är inte missnöjd över att jag slängt ut några pengar eller liknande på dessa men bara tråkigt att det är som det är om ni hajjar mig!

Har ni andra också stött på dessa undernärda ksalolen?
Citera
2010-05-20, 20:17
Medlem
Ja råkade ut för såna vid ett tillfälle,tycktes lite mer ljusa i färgen än de vanliga men sög häst
Citera
2010-05-20, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SusT
Ja råkade ut för såna vid ett tillfälle,tycktes lite mer ljusa i färgen än de vanliga men sög häst
Ok, Vad tråkigt. vad tippar du på att dom låg på? 0.25mg?
Citera
2010-05-20, 20:29
Bannlyst
Jag fick några st små runda blåa skulle vara ksalol tydligen. Hade aldrig testa såna innan men tänkte 1mg då tar jag två blev som jag käkat 4 stavar 2mg. (Bara tänkte dela med av detta)
Jag blev så kåt på att fixa fler men nu så kanske man ska kolla först. Tack för info
Citera
2010-05-20, 20:38
Bannlyst
Precis, Desaa var bäst innan, enligt min uppfattning.

Det var ett mer "Uppåt" rus på dom jag hade då och om ni minns för ca 2-3 år sedan när dessa flödade då vet ni att dom var riktigt stygga. jag älskade dom och hade hutlösa mängder av dessa.

Jag käkade alltså hellre dom riktiga ksalolen före dom svenska fotbollarna eller stavarna, Så mycket diggade jag dom!

Men fan vad tråkigt att fler råkat ut för dessa då alltså.
Citera
2010-05-20, 21:36
Medlem
Psykotons avatar
Galenica är ett bra läkemedelsföretag som håller internationell standard, lika bra som Sverige eller något annat I-land.

Tyvärr är det inte särskilt svårt att trycka upp tabletter, så när en sorts läkemedel blir populär, så dyker kopiorna upp som svampar på hösten.. Men alprazolam har ju en karakteristisk smak, bara att tugga en så känner man om det är the real deal.
Citera
2010-05-20, 21:39
Medlem
Psykotons avatar
Styrkan är ju däremot lite svårare att bedöma, placeboeffekten är större än man tror.. Fortfarande en utbredd myt att en stesolid 10'a är "bättre" än 2 st 5mg till exempel, alla har vi någon i vår bekantskapskrets som hävdar detta
Citera
2010-05-20, 22:53
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe_86
Hej!

Innan för ca 2-3 år sedan när ksalolen (Xanor 1mg, tillverkad av galenica i serbien) när dessa flödade var det ett ordentligt klipp i dessa och slog upjohn90 med hästlängder!

Men nu vid senare tid har jag förstått att det cirkulerar falska eller iaf mindre än 1mg ksalol's.

Dessa jag har går att ställa på högkant precis som dom jag hade när jag becknade pix, men har förstått att dessa finns i 3(?) olika styrkor, 0.25mg, 0.5mg, 1mg.

När jag hade mina så kunde man nästan tro att mina innehöll nästan 2mg och det var ett mer annorlunda rus på dessa än om man jämnförde med vanliga svenska apoteksxanor.

Så igår knaprade jag i mig 15st(!!) och blev lite småtrött bara, annars av xanor blir jag pigg,social,vill göra saker som jag aldrig vill annars osv, OK jag tror ni get my point.

MEN Hur se vilka som är "The real deal" så att säga?

Självklart genom att prova, var och hämtade upp mer idag och har käkat 4st än så länge och och ja jag känner väl av det lite bättre idag än igår. Plus att igår boostade jag med 2liter grapejuice.

Tillägga är att jag hade 0 xanor tollerans vid tillfället igår.

Så gubbar hjälp mig,oss,er,ALLA. Att INTE bli blåsta, köpa grisen i säcken så att säga!

Har också stött på Ksalol som antigen varit helt utan Alprazolam eller betydligt mindre mängd än 1mg. När jag prövade dom första gångerna för circka 3 år sedan var dom riktigt stygga! Slog på bättre än dom svenska, vet inte varför eller hur men uppfattade så i alla fall.
Men det senaste året har i stort sett alla Ksalol jag köpt varit kassa, trodde först det var min tolerans men prövade att ge folk i min bekantskapskrets några och dom kände också att det inte var något drag i dom. Vet inte om jag bara inbillar mig men har för mig att dom riktiga Ksalolen jag köpte var lite mörkare i färgen än dom som jag prövat sista tiden. I alla fall, har gett upp Ksalol lite faktiskt, känns som dom har haft sina glansdagar.
Citera
2010-05-20, 23:54
Medlem
narkis avatar
Har du köpt dom på lösvikt så att säga, dvs inte på karta?
mina på karta 1mg ksalol fungerar som dom ska iaf.
Citera
2010-05-21, 00:37
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narki
Har du köpt dom på lösvikt så att säga, dvs inte på karta?
mina på karta 1mg ksalol fungerar som dom ska iaf.

Köpte du dom här i Sverige då? Eller beställde du från nätet?
Har själv bara köpt dom i lösvikt. Beställde från en sida en gång men det kom dock aldrig fram.
Citera
2010-05-21, 09:19
Medlem
TireFires avatar
Instämmer. Förr så var de ksalol jag stötte på hos vissa kranar och privatpersoner skitbra men på senare så har jag inte inmundigat en enda som ens kommit i närheten av dem. Köper aldrig dessa längre när man inte vet vad man får och kan nästan bli garanterad att det i alla fall inte är de "riktiga".

Alltid köpt/fått i lösvikt också kan tilläggas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in