2010-05-20, 11:52
Medlem
Vet nån var man kan köpa salt av livsmedelskvalitet i storpack, säck? Det är lite omständigt att bära hem 15 paket med salt från ICA, samtidigt som att det antagligen blir ett högre kilopris.
Citera
2010-05-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pistongen
Vet nån var man kan köpa salt av livsmedelskvalitet i storpack, säck? Det är lite omständigt att bära hem 15 paket med salt från ICA, samtidigt som att det antagligen blir ett högre kilopris.

City gross brukar ha större förpackningar när det gäller kryddor. Annars borde det väl gå att få tag på grovsalt i större format nånstans.

Vad ska du med så mycket salt till?
Citera
2010-05-20, 14:27
Medlem
midnighttrains avatar
skulle också vilja veta var man kan få tag på säckavis med salt, det behöver inte vara livsmedelsklassat utan bara så billigt som möjligt.
Citera
2010-05-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiki
City gross brukar ha större förpackningar när det gäller kryddor. Annars borde det väl gå att få tag på grovsalt i större format nånstans.

Vad ska du med så mycket salt till?

City Gross har jag inte kollat, kan vara värt ett besök. Jag använder det när jag torrsaltar skinkor och annat kött som antingen lufttorkas eller röks. Jag tycker det blir bättre än att lägga det i saltlake, nackdelen är att det går åt stora mängder med salt.
Citera
2010-05-20, 21:25
Medlem
poojks avatar
Vad ska man med större mängder salt till? Jag utgår ifrån att det inte handlar om restaurang branschen
Citera
2010-05-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pistongen
City Gross har jag inte kollat, kan vara värt ett besök. Jag använder det när jag torrsaltar skinkor och annat kött som antingen lufttorkas eller röks. Jag tycker det blir bättre än att lägga det i saltlake, nackdelen är att det går åt stora mängder med salt.

Citat:
Ursprungligen postat av poojk
Vad ska man med större mängder salt till? Jag utgår ifrån att det inte handlar om restaurang branschen

Det
Citera
2010-05-20, 23:40
Medlem
Mandingos avatar
bör väl finnas på lantmännen... eller storköksgross...
Citera
2010-05-21, 20:44
Medlem
Juvelidiots avatar
Kanske ska salta in betesfisk?
Har en väg som dammar/ryker?
En djurbesättning som behöver lite mineraltillskott?

Lantmännen och även hästshoppar kan ha salt i säckar från 25 kg och uppåt
eller om du svänger förbi lysekil
http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=5581&grp=115380
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in