Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-05-20, 08:57
Medlem
Som det ryktas om blev misshandlad 17 maj 2010 https://www.flashback.org/t1197921

Vem är han och har han blivit misshandlad, vem har sett till att han blivit av med sitt sjukbidrag.

Först kommer uthängningar och hot på Joakims blogg. Joakim vill inte ta avstånd från hot som det ryktas om som sker i hans namn. Man vill vända opinionen till joakims fördel.

"Misshandeln" av Joakim kan ha gått till så här.

1. Idén koms på skrevs ut på internet. (det är orsaken till att ryktet kom ett dygn innan misshandeln ska ha ägt rum)

2. Man vill genomföra bluffen det hela, skriverier att en person har anledning att vara förbannad på J.

3. Personen outas och rykten om dennas farlighet sprids på internet

4. Tyfonen startar misshandelstråden om Joakim.

5. Folk är skeptiska

6. Inget mer hörs om misshandeln och det hela verkar vara en bluff.

Här är ett inlägg om tidsperioderna där ryktet uppstod och när Joakim ska ha blivit misshandlad.

https://www.flashback.org/sp23197580

Det här inlägget skrev på hans blogg kanske för att lägga skulden för misshandeln på någon. Samma person hotades och hängdes ut på hans blogg. Är det ett bevis på att Joakim Daddy Ramstedt medvetet medverkat till att få en namngiven person misstänkt för att ha misshandlat honom?

Joakim gick journalistutbildning i höstas med blev tvungen att sluta för om han fortsatte skulle han bli av med sin sjukpenning.

Citat:
Den som vill skänka pengar så att bloggen kan hållas öppen kan göra det.

Otrevliga människor har anmält Joakim till fk och han tvingas att sluta med sin favoritsysselsättning att blogg.

Read more: http://daddys.blogg.se/2010/may/kvinnojour-stoppar-elevers-bidrag-i-amnestys.html#comment#ixzz0oRrKgug1

http://daddys.blogg.se/2008/october/utkast-jag-har.html#comment

Vars vårdnadstvist följes här https://www.flashback.org/t947739

bloggen: http://daddys.blogg.se/

http://www.newsmill.se/node/6408

http://www.fokus.se/2008/01/darfor-far-mammorna-vardnaden/
2010-05-20, 09:44
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johahan
Som det ryktas om blev misshandlad 17 maj 2010 https://www.flashback.org/t1197921

Vem är han och har han blivit misshandlad, vem har sett till att han blivit av med sitt sjukbidrag.

Har han några belägg för att sjukbidraget dras in på grund av anmälare? Det kan inte vara så att det dras in för att FK bedömer honom som arbetsför? Menar han att det finns specialregler för just honom som gör att anonyma anmälare kan dra in sjukbidraget även om han inte är arbetsför? Det är lite svårt att hänga med i svängarna. Med tanke på att FK bevakat hans blogg en längre tid känns det för en utomstående mer troligt att samma regler gäller för Daddy som för alla andra - att FK drar in sjukbidrag när man bedöms som arbetsför. Men han har säkert belägg för det han skriver.
2010-05-20, 10:04
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:

Han är en pappa i en långdragen vårdnadstvist som engagerat sig i papparättsfrågor.

Jag tror inte han blivit misshandlad.

Om han blivit av med sitt sjukbidrag, är det människor på Försäkringskassan som står bakom den bedömningen. Möjligen har nån retat sig på honom och påpekat för FK, detta är helt omöjligt att säga.

Citat:
Först kommer uthängningar och hot på Joakims blogg. Joakim vill inte ta avstånd från hot som det ryktas om som sker i hans namn. Man vill vända opinionen till joakims fördel.

Jag tror Joakims personlighet när han förhandlar med sina medmänniskor här i livet har varit lite grand så att han gärna har tagit till uthängningar och hot (uttallade eller underförstådda.)

Jag gick in på det redan i andra delen av detta inlägg, https://www.flashback.org/sp23203194

Förhoppningsvis lär han sig att vara smidigare, och ännu hellre att bara ta livet som det kommer och ta det lungt.

Citat:
Det här inlägget skrev på hans blogg kanske för att lägga skulden för misshandeln på någon. Samma person hotades och hängdes ut på hans blogg. Är det ett bevis på att Joakim Daddy Ramstedt medvetet medverkat till att få en namngiven person misstänkt för att ha misshandlat honom?

Jag tror personligen att den här misshandelshistorien bara hände, på något sätt, hals över huvud. Det var inte särskilt välplanerat. Jag är faktiskt inte helt övertygad om att Joakim ens kan misstänkas ha varit inblandad.
2010-05-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ståltomten

Jag tror personligen att den här misshandelshistorien bara hände, på något sätt, hals över huvud. Det var inte särskilt välplanerat. Jag är faktiskt inte helt övertygad om att Joakim ens kan misstänkas ha varit inblandad.

Han skrev på sin blogg falska saker till den här personen för att antyda att den var ute efter honom och påverkade andra att skriva saker som Joakim inte gillar i tråden om daddys.

Sen så skrevs det om tråden om den misstänkta misshandeln på hans blogg och han var ju inne och tog bort kommentarer osv. osv men han kanske missade länken om den misstänkta misshandeln och att det är orsaken till att han inte dementerade och skrev något om att han inte var misshandlad. Det är ju svårt att säga. Hans vänner kanske alla trodde att någon annan var i kontakt med honom om tråden här på flashback och att det på flera ställen på internet gick rykten om att han misshandlats så han kanske aldrig fick veta något.

Så nej, det är inte alls säkert att han varit medveten om att det har gått rykten om att han varit misshandlad.
2010-05-20, 10:43
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Han skrev på sin blogg falska saker till den här personen för att antyda att den var ute efter honom och påverkade andra att skriva saker som Joakim inte gillar i tråden om daddys.

Sen så skrevs det om tråden om den misstänkta misshandeln på hans blogg och han var ju inne och tog bort kommentarer osv. osv men han kanske missade länken om den misstänkta misshandeln och att det är orsaken till att han inte dementerade och skrev något om att han inte var misshandlad. Det är ju svårt att säga. Hans vänner kanske alla trodde att någon annan var i kontakt med honom om tråden här på flashback och att det på flera ställen på internet gick rykten om att han misshandlats så han kanske aldrig fick veta något.

Så nej, det är inte alls säkert att han varit medveten om att det har gått rykten om att han varit misshandlad.

Det är helt rätt tycker jag, möjligheten finns helt klart att han har varit utan internet, ute i skogen och fiskat några dar eller nåt sånt. Modereringen på bloggen har ju ändrats nu, men han kan t ex ha blitt uppringd av en polare i stugan och gett denne lösenordet.

Nån idog kommentator på bloggen innan har kallat sig "Hans" och faktiskt skrivit ganska vettiga och välmenande livsråd. Någon gjorde en sammanfattning i (den stängda) tråden om misshandeln på "brott och straff". Varför denne skulle smutskastas som misshandlare förstår jag inte. Men det är mycket jag inte förstår.

Skit samma tycker ju jag.

Idioter på internet får nåt om bakfoten.. anonyma personer sitter bakom sina skärmar och knappar in dödshot.. det har ju aldrig hänt förr. Herregud, ring polisen, liksom.
Senast redigerad av Ståltomten 2010-05-20 kl. 10:46.
2010-05-20, 10:45
Bannlyst
Citat:
Herregud, ring polisen, liksom.

Och vad tror du polisen gör då?
2010-05-20, 10:47
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Och vad tror du polisen gör då?

Jag menade detta ironiskt! Jag tror inte de hade gjort någonting.
2010-05-20, 10:50
Bannlyst
Citat:
Jag menade detta ironiskt! Jag tror inte de hade gjort någonting.

Exakt!
2010-05-20, 10:50
Medlem
LadyMysticas avatar
Jag har svårt att tro på att en avändare som kom till Maj 2010 och med 2 poster, som dessutom skapar denna tråd inte skulle veta vem Daddy är.

Men varför öht skapa ännu en tråd om honom ? Varför äns diskutera en s.k misshandel som är så uppenbart fabricerad av någon, då det trots allt ännu är oklart huruvida JR själv är delaktig i den ryktesspridningen.

Självfallet drar inte FK in sjukbidarg för att anonyma anmälare så vill. Dom kan däremot efter en anmälan granska ärenden djupare, och om de då finner att personen är arbetsför så dras sjukbidraget in.
I JR's fall tror jag hans egna uppgifter och hans eget agerande hade lett dit i alla fall.

Men självfallet låter det bättre och spelar mer på martyrskapet att det är andras fel. Att JR skulle påpeka att FK gjort rätt bedömmning är uteslutet. Myndigheter och personer gör bara rätt bedömning så länge det går i hans favör.
2010-05-20, 10:52
Medlem
Vårdnadstvister kan göra den mest timide man/kvinna till nåt
som ingen känner igen. Jag har full respekt för hans engagemang
i saken
. Resten av det som det skrivs om vet jag inget om.
2010-05-20, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Vårdnadstvister kan göra den mest timide man/kvinna till nåt
som ingen känner igen. Jag har full respekt för hans engagemang
i saken
. Resten av det som det skrivs om vet jag inget om.

Engagemang är alltid bra, att stå upp för rättvisa är också bra. Att dra med sig andra helt ovidkommande människor i fallet är inte lika bra.
2010-05-20, 11:12
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Men varför öht skapa ännu en tråd om honom ? Varför äns diskutera en s.k misshandel som är så uppenbart fabricerad av någon, då det trots allt ännu är oklart huruvida JR själv är delaktig i den ryktesspridningen.

Jag funderade på din fråga och jag undrar om det inte är vettigt.

Tråden om "misshandeln" i brott och straff borde startats här, och med denna rubrik. Han är ju lite av en offentlig person i alla fall.

Tråden om vårdnadstvisten i "Feminism" blir ju ibland så yvig och osammanhängande att den är oläslig. Moderatorerna kan ju dumpa rena skvallerinlägg hit till denna tråden, där dom faktiskt blir on-topic.

Jag tror säkert TS vet vem Joakim är, men andra "mindre lyckligt lottade" som hänger i Kändisskvaller kanske inte är så "förunnade"..
Senast redigerad av Ståltomten 2010-05-20 kl. 11:14.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in