2010-05-19, 22:54
Medlem
NeutronStars avatar
Här skall vi inte diskutera hjulet, förbränningsmotorn, penicillinet, transistorn och annat seriöst som ändrat historiens gång, utan våra egna personliga favorituppfinningar, inklusive de mindre livsnödvändiga.

Min personliga favorit är äggpickaren - den där manicken som man gör ett hål i ägget med så att det inte spricker vid kokning. Helt oumbärlig!!

http://bayimg.com/GamPAAaCM

En tidigare favorit i mina yngre dagar var SKF-jojon - en kullagrad jojo som möjliggjorde helt otroliga tricks.

Vad är er personliga favorit bland uppfinningarna?
Senast redigerad av NeutronStar 2010-05-19 kl. 23:12. Anledning: rubrik förtydligad
Citera
2010-05-19, 22:59
Medlem
Fjellrevens avatar
Jag skulle nog säga Champagne Vispen. Varför?

Jo: Det är den bästa uppfinningen i den skönheten att det är den sämsta uppfinningen någonsin, som i sin tur visar att människans dumhet är grunden till alla bra saker
Citera
Medlem
Sessilays avatar
Jag står som en åsna mellan hötapparna och väljer mellan diskmaskinen och kaffebryggaren
Citera
Medlem
Dgass avatar
Riskokaren!. 150:- på clas olsson, underbar produkt.
Citera
2010-05-19, 23:04
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjellreven
Jag skulle nog säga Champagne Vispen. Varför?

Jo: Det är den bästa uppfinningen i den skönheten att det är den sämsta uppfinningen någonsin, som i sin tur visar att människans dumhet är grunden till alla bra saker

Jag har faktiskt ägt en (ärvd) champagne-visp, men jag fattade aldrig vad man skulle vispa bort bubblorna för....
Citera
2010-05-19, 23:07
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sessilay
Jag står som en åsna mellan hötapparna och väljer mellan diskmaskinen och kaffebryggaren

Utan diskmaskin kan man inte leva, men kaffe kan man ju köra i espressomaskinen eller gn att hälla vattnet direkt i ett melitta-filtret! Så kaffebryggaren stryks nog för min del, trots svårartat koffeinbehov.
Citera
2010-05-20, 17:29
Medlem
Sessilays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Utan diskmaskin kan man inte leva, men kaffe kan man ju köra i espressomaskinen eller gn att hälla vattnet direkt i ett melitta-filtret! Så kaffebryggaren stryks nog för min del, trots svårartat koffeinbehov.

Mmm - men nu var det ju den personliga upplevelsen man skulle förmedla - vilken uppfinning _jag_ inte kan vara utan.... Och faktiskt... min kaffebryggare med timer som har underbart doftande kaffe färdigt i samma ögonblick som väckarklockan ringer är ganska svårslagen Diskmaskinen är ett levnadsvillkor
Citera
2010-05-20, 17:43
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Utan diskmaskin kan man inte leva
Vad är egentligen din definition av "icke livsnödvändig"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in