Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-19, 21:41
Medlem
Mikehammmers avatar
Hejsan!
Köpte igår en begagnad Breitling Superocean Steelfish,har kvitto o allt. Nu till problemet.

Den funkade ok,men när jag skulle ändra tid och datum(som man ibland måste göra) så slutade visaren att funka och den dog bara..

Jag tog den till en klockäffär och berättade,han sa att man inte får ändra datum och tid mellan en viss tidpunkt,annars kan den gå sönder tydligen. Har aldrig hört nåt liknande förut,har ni?

Ja,klockan är äkta med alla papper,men garantin gick ut precis...
Citera
2010-05-19, 21:57
Medlem
troböds avatar
Jo, det stämmer att det kan vara skadligt att börja ställa tid och datum mellan ~22.00-02.00 medan urverket ändrar datum. Detta gäller verk som byter datum gradvis under några timmar. Sen finns det även verk som byter datum som ett skott precis vid kl. 00.00 (+/- några minuter) som inte har samma svaghet. Varför det blir så rent tekniskt vet jag inte, men det borde inte röra sig om någon större reparationskostnad väl?
Citera
2010-05-19, 22:28
Medlem
Mikehammmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Jo, det stämmer att det kan vara skadligt att börja ställa tid och datum mellan ~22.00-02.00 medan urverket ändrar datum. Detta gäller verk som byter datum gradvis under några timmar. Sen finns det även verk som byter datum som ett skott precis vid kl. 00.00 (+/- några minuter) som inte har samma svaghet. Varför det blir så rent tekniskt vet jag inte, men det borde inte röra sig om någon större reparationskostnad väl?

Jag skulle få ett kostnadsförslag,men dom i butiken trodde max 6000 kr....fan!!
Citera
2010-05-19, 22:38
Medlem
troböds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikehammmer
Jag skulle få ett kostnadsförslag,men dom i butiken trodde max 6000 kr....fan!!
Det var väldigt saftigt. Antar att det var en auktoriserad Breitling-återförsäljare du pratade med? Det blir nämligen alltid dyrare.

Vet inte vart du bor men jag kan tipsa om Werner på ABC eller Bernt på Dr. Watch. Båda är oberoende men erkänt väldigt duktiga och prisvärda urmakare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in