2010-05-19, 21:17
Medlem
Ibland händer det att utorrent på min dator fuckar upp sig:
De går inte att stänga av, ens i taskmanager. Jag kan stänga av datorn utan strömbrytare, men det tar cirka en halvtimme (!). En sak jag märkt och reagerat på är att datorn brukar försöka döda (ni vet med en sån där fin progressbar), förutom utorrent, programmet "n".
När jag har kollat i systemloggen efteråt, så står det alltid, max antal tcp/ip försök.

Varför fuckar hela min dator upp sig på grund av det? Ska det inte bara vara så att paketen får stå i kö? Ska jag köra någon viruscheck? Ska jag tweaka uT? Hjälp FB!
Citera
2010-05-19, 21:53
Medlem
R4xx0rs avatar
Tycker att du ska scanna efter virus, med ditt Anti-Virus program och Malwarebytes Anti-Malware.
Se till att du uppdaterar ditt antivirus och MBAM innan du scannar.

Du kan ju även tanka dem senaste uppdateringarna (om du inte redan har dem) från Windows Update.
Vet dock inte om det skulle hjälpa.

Lycka till.
Citera
2010-05-19, 22:04
Medlem
hasenfrasens avatar
Efter att du scannat med MBAM, SASW och AVAST - om du kör XP, installera Microsoftprogrammet uphclean-setup.msi
Citera
2010-05-19, 22:25
Medlem
Tack för hjälpen!
Jag har börjat scanna med mitt antivirus program nu (antivir). Kan nämna att det inte bara är utorrent som inte går att stänga av, det verkar som om de flesta internetanvändande programmen fuckar sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in