2010-06-07, 13:48
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spectramox
Att du blöder när du använder nässpray som en galning är väl självklart!

På nässpraysförpackningarna står rekommenderat antal dagar man max bör använda produkten, och detta ska alltid följas. Överdrivet användande av nässpray ger motsatt effekt, alltså är du inte alls ständigt i "avslut av en förkylning" utan du har helt enkelt bara förstört din nässlemhinna. Pga av ditt spraymissbruk så finns det med all sannolikhet heller ingen koppling till dina tarmblödningar.

Sluta genast med nässprayen, vilket kommer vara skitjobbigt men nödvändigt. Nässlemhinnan kommer återhämta sig så småningom. Sedan inväntar du din koloskopi och svaret därifrån.

Alltså, jag tycker mig använda Livostinet enligt ordination, 2 sprut i varje hål morgon & kväll, däremot det du kan anklaga mig för är att jag måste får i mig mer nezeril än ordination..faktum är att jag slänger bitpacksedeln varje gång, men jag har använt nezeril i flera flera års tid, men jag har aldrig fått den här effekten med så mycket blod iblandat, det är då fan att nosen ska säga ifrån just vid tillfällen då det kan misstolkas ihop med andra blödningar, annars tiger den, nåja jag snöt mig nu och fann för första gången på 2 dar ingen rödfärg

Allmänt då back to on-topic, du anser att kolopskopin bör gå före före gastroskopi trots allt?
blödningen sitter långt upp på toapapperet ifrån ryggen sätt, det kommer alltså långt upp ifrån..frågan är hur mycket långt är för att det ska krediteras långt, allt slutar väll i magsäcken iaff då pratar vi långt upp, det finns inga tarmsjukdomar som stämmer anser jag..men jag kan samtidigt informera att mina fräscha dasskorvar har blivit väldigt långa & breda, det är oftast bara 1 per skitning & den får mana kämpa med! denna ljus ljus bruna tingest har en väldigt skum
röd bobsled-bane liknande rand som går längst med hela korven har jag nu noterat, alltså ett rött släpsår som om hela den långa tarmen vore en enda stor infekterad för trång slang

..det här kan knappast sluta med medicinering
Citera
2010-06-08, 17:23
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Imorgon händer det! ehm...är det vanligt att man får ofrivillig-givakt som kille när Syster yster
för upp sitt verktyg under en rektoskopi?

För faktum är att jag kände att det ryckte lite lätt i darrålen bara när den manliga hårige Iranske läkaren förde upp halva handen senast, men nu blir det ju fråga om "deep inside herr Bökberg"

förresten måste man köra Kalle anka-style vid rektoskopi?..eller räcker det om jag drar ner fillingarna just nedanför röven bara, och sedan skyler kronprinsen med hjälp av mina fosterställda ben åt sidan
på så vis skulle jag nog lyckas dölja tillståndet, annars blir det lite marigt
Senast redigerad av Herr Bökberg 2010-06-08 kl. 17:29.
Citera
2010-06-09, 16:29
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Det vart ett intressant möte, det visade sig vara en snygg kortklippt rysska
(som hade klätt i uniform & slips om hon inte misstyckt) i sina bästa 30
som utförde rektoskopin

hon hittade underligt nog 1 irriterad hemoröjd, trotts att det inte ska ha symtom
utav mörkt uppblandat blod tillsammans med skit, sedan fick kontrollen avbrytas efter 10 centimeter
då Toilax suspensionen inte gjort sitt jobb att rensa ut mitt gödsel, så givetvis skulle det börja läcka skit under undersökning samt enligt uppgift orsakat enbart dålig till måttlig god sikt över hela Eyjafjallajökull därför tvingas jag göra om rektoskopin nästa vecka då på "klyx" innan istället för "toilax"

Det jag finner märkligt är att hon ansåg att lösningen för den här ensamme röjden som överlevt under
5 års tid inte ska knytas upp eller brännas bort så att jag åtminstone kan få sluta blöda vid varje skitning, tydligen ska vi istället ge hemorrojdern tid att självdö efter 5 år av överlevnadskraft
(under tiden så självdör väll jag av blodförlust, men det är smällar man får ta ?)

Det enda hjälpmedlet till läkning är en dunk "duphalax" som ska förhindra att min dynga är hård,
men jag är inte övertygad om att min skit verkligen är hård,
jag tolkar personligen att den är i lösare laget utan att vara diarré för den skull
(men dess gultoniga kulör förstärker väll att det snarare är löst?)

Allt jag sade till Svetlana var att bekräfta att det smärtar vid förlossningen, det är väll inte detsamma som att det är hårt bajs? utan att halvlöst bajs gnider emot röjden om inte annat?
den känslan får en att sakta ner krystandet pga av rädsla, detta kan då tolkas som
att det är av granit som transporteras långsamt framåt

vad tror ni om mina invändningar? & kan verkligen "duphalax" göra underverk emot skälva blödningen?
Citera
2010-06-09, 20:39
Medlem
pungsorks avatar
Nu är det nog så att det kanske inte är samma hemorojd som gett besvären över
hela tidsperioden, utan att tidigare besvär har härstammat från nu utläkta hemorojder och
att angreppsättet därför är att söka förhindra uppkomsten av nya.

En fråga: Du har inte funderat på om ett av dina värsta besvär kan vara hypokondri...?
(Dina inlägg ger onekligen lite hintar åt det hållet)
Citera
2010-06-10, 00:13
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungsork
Nu är det nog så att det kanske inte är samma hemorojd som gett besvären över
hela tidsperioden, utan att tidigare besvär har härstammat från nu utläkta hemorojder och
att angreppsättet därför är att söka förhindra uppkomsten av nya.

En fråga: Du har inte funderat på om ett av dina värsta besvär kan vara hypokondri...?
(Dina inlägg ger onekligen lite hintar åt det hållet)
Den måste nu innehålla magi denna flaskan "duphalax om den ska lyckas förebygga nya rojders,
det är märkligt varför just jag ska drabbas, ty under dom här åren har jag i större utsträckning än dom flesta käkat fibrer, från havregrynsgröt, sädesslagsbröd, musli, frukt, grönsaker + renlevnadsmänniska i missbruksvägen, senaste 6 månaderna har jag dessutom motionerat ibland,
likt förbannat har jag då gjort någonting under 5 års tid som gör att min dynga förblivit för Jacob hård eftersom det hela tiden produceras nya rojders, för det är ju innebörden om man ska tro på det hon hävdar om självläkelsen i att min skit blir en mjukis
har man inte rätt att vara stillasittande framför datorn under 5 år utan att röven ska bli protestant!

Jag har dåligt samvete för att jag inte sökt hjälp tidigare, då blir man paranoid till slut att allt kan vara ett tecknet på att det är försänt, du kan kalla mig negativ före positiv tycker jag är en rättvisare diagnos än hypokondriker för betänk en riktig hypokondriker hade varit så rädd om livet att han svalt stoltheten i att tvinga ta av sig byxorna för att kunna få reda på sanningen, jag valde att tjura & riskera livet framtills nu först
Citera
2012-10-11, 01:56
Medlem
EastClintfoods avatar
Haha, fick garva genom tråden här och känner igen mig på många sätt där. 6-7 år ut och in på vårdcentralen och inte vetat vad som var felet. Och så var det Ulcerös kolit Arab och Svetlana känner jag igen oxå, undra om vi hamnade på samma vårdcentral?

(ja, vet tråden har några år på nacken)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in