Jag besökte äntligen äntarmsdoktorn idag efter att i 4-5 år vägrat att bli fistad av denne
jag har haft blod på fispapperet från & till under dessa 4-5 år utan att allmänhälsan drabbats
(största delen ljusrött, med inslag av mörkröda slemklumpar rätt ofta
samt vanlig skit
i en bladning av sött & salt) jag har varit övertygad om att det rör sig om Reidar..förlåt Rojder!
...men gubben kände inga hemossar idag, så nu ska jag imorgon-bitti på fastande mage få lämna kiss & blodprov i lokala innebandylagets vattenflaskor på testlabbet, sedan om flera veckor säkert får jag en bekväm Fujikamera uppkörd i törnrosdalen..den här väntan nu är lite jobbig så jag behöver avlastning psykiskt
jag är orolig för tarmcancer givetvis, trots att jag är 24 år & ingen cancer i släktet, överlevt 4-5 år sedan blödardebuten utan anmärkningar, samma symtom, men man vet ju aldrig (.)
Frågorna lyder, känner ni till några alternativ på andra åkommor än tarmcancer när det handlar om ett fall där doktorns trevande fingrar inte kan nå långt upp nog
betyder detta starten på tjocktarmen eller? då kanske jag ska förvänta mig att åkomman sitter i den tarmen istället? gubben snackade om analsprickor eventuellt..kanske för att inte skrämma mig i onödan än?
1: Är det vanligt med analsprickor utom "räckhåll" för annat än filma med asscam?
2: Vad tror ni om chanserna
för Proktit när ni hör min berättelse?
3: Finns det något som heter vanlig "inflammation" utan vidare konstigheter? kan en sådan bestå i flertalet år ifall obehandlad?
4. eller är inflammation om inte "Proktik" istället bara "Ulcerös kolit"
5: Crohns sjukdom? som tyvärr lär vara krohniskt (HAR HAR HAR!!!!) hoppas man överlever iaff?
6: finns det kanske varianter utav hemorojder belägna högre upp? dit näven inte når?
jag har inte varit trött, ingen viktnedgång, inte mått illa, jag är lite nervös bara..
jag har haft blod på fispapperet från & till under dessa 4-5 år utan att allmänhälsan drabbats
(största delen ljusrött, med inslag av mörkröda slemklumpar rätt ofta
samt vanlig skiti en bladning av sött & salt) jag har varit övertygad om att det rör sig om Reidar..förlåt Rojder!
...men gubben kände inga hemossar idag, så nu ska jag imorgon-bitti på fastande mage få lämna kiss & blodprov i lokala innebandylagets vattenflaskor på testlabbet, sedan om flera veckor säkert får jag en bekväm Fujikamera uppkörd i törnrosdalen..den här väntan nu är lite jobbig så jag behöver avlastning psykiskt
jag är orolig för tarmcancer givetvis, trots att jag är 24 år & ingen cancer i släktet, överlevt 4-5 år sedan blödardebuten utan anmärkningar, samma symtom, men man vet ju aldrig (.)
Frågorna lyder, känner ni till några alternativ på andra åkommor än tarmcancer när det handlar om ett fall där doktorns trevande fingrar inte kan nå långt upp nog
betyder detta starten på tjocktarmen eller? då kanske jag ska förvänta mig att åkomman sitter i den tarmen istället? gubben snackade om analsprickor eventuellt..kanske för att inte skrämma mig i onödan än?
1: Är det vanligt med analsprickor utom "räckhåll" för annat än filma med asscam?
2: Vad tror ni om chanserna
för Proktit när ni hör min berättelse? 3: Finns det något som heter vanlig "inflammation" utan vidare konstigheter? kan en sådan bestå i flertalet år ifall obehandlad?
4. eller är inflammation om inte "Proktik" istället bara "Ulcerös kolit"
5: Crohns sjukdom? som tyvärr lär vara krohniskt (HAR HAR HAR!!!!) hoppas man överlever iaff?
6: finns det kanske varianter utav hemorojder belägna högre upp? dit näven inte når?
jag har inte varit trött, ingen viktnedgång, inte mått illa, jag är lite nervös bara..
tror du det?
efter 4-5 år?
att det beror på att jag aldrig motionerat, men det ska isåfall orsaka just rojders, och det verkar det ju det inte vara, och inte Proktit, och inte Krohns (ingen magont)
)
men inombords var ju en annan sak
men men vem vet hur jag reagerar överhuvudtaget på att bli förstagångsberörd av en mogen kvinna