2010-05-19, 19:13
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jag besökte äntligen äntarmsdoktorn idag efter att i 4-5 år vägrat att bli fistad av denne
jag har haft blod på fispapperet från & till under dessa 4-5 år utan att allmänhälsan drabbats

(största delen ljusrött, med inslag av mörkröda slemklumpar rätt ofta samt vanlig skit
i en bladning av sött & salt) jag har varit övertygad om att det rör sig om Reidar..förlåt Rojder!

...men gubben kände inga hemossar idag, så nu ska jag imorgon-bitti på fastande mage få lämna kiss & blodprov i lokala innebandylagets vattenflaskor på testlabbet, sedan om flera veckor säkert får jag en bekväm Fujikamera uppkörd i törnrosdalen..den här väntan nu är lite jobbig så jag behöver avlastning psykiskt
jag är orolig för tarmcancer givetvis, trots att jag är 24 år & ingen cancer i släktet, överlevt 4-5 år sedan blödardebuten utan anmärkningar, samma symtom, men man vet ju aldrig (.)

Frågorna lyder, känner ni till några alternativ på andra åkommor än tarmcancer när det handlar om ett fall där doktorns trevande fingrar inte kan nå långt upp nog
betyder detta starten på tjocktarmen eller? då kanske jag ska förvänta mig att åkomman sitter i den tarmen istället? gubben snackade om analsprickor eventuellt..kanske för att inte skrämma mig i onödan än?

1: Är det vanligt med analsprickor utom "räckhåll" för annat än filma med asscam?
2: Vad tror ni om chanserna för Proktit när ni hör min berättelse?
3: Finns det något som heter vanlig "inflammation" utan vidare konstigheter? kan en sådan bestå i flertalet år ifall obehandlad?
4. eller är inflammation om inte "Proktik" istället bara "Ulcerös kolit"
5: Crohns sjukdom? som tyvärr lär vara krohniskt (HAR HAR HAR!!!!) hoppas man överlever iaff?
6: finns det kanske varianter utav hemorojder belägna högre upp? dit näven inte når?

jag har inte varit trött, ingen viktnedgång, inte mått illa, jag är lite nervös bara..
Citera
2010-05-19, 20:33
Medlem
moppepeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jag besökte äntligen äntarmsdoktorn idag efter att i 4-5 år vägrat att bli fistad av denne
jag har haft blod på fispapperet från & till under dessa 4-5 år utan att allmänhälsan drabbats

(största delen ljusrött, med inslag av mörkröda slemklumpar rätt ofta samt vanlig skit
i en bladning av sött & salt) jag har varit övertygad om att det rör sig om Reidar..förlåt Rojder!

...men gubben kände inga hemossar idag, så nu ska jag imorgon-bitti på fastande mage få lämna kiss & blodprov i lokala innebandylagets vattenflaskor på testlabbet, sedan om flera veckor säkert får jag en bekväm Fujikamera uppkörd i törnrosdalen..den här väntan nu är lite jobbig så jag behöver avlastning psykiskt
jag är orolig för tarmcancer givetvis, trots att jag är 24 år & ingen cancer i släktet, överlevt 4-5 år sedan blödardebuten utan anmärkningar, samma symtom, men man vet ju aldrig (.)

Frågorna lyder, känner ni till några alternativ på andra åkommor än tarmcancer när det handlar om ett fall där doktorns trevande fingrar inte kan nå långt upp nog
betyder detta starten på tjocktarmen eller? då kanske jag ska förvänta mig att åkomman sitter i den tarmen istället? gubben snackade om analsprickor eventuellt..kanske för att inte skrämma mig i onödan än?

1: Är det vanligt med analsprickor utom "räckhåll" för annat än filma med asscam?
2: Vad tror ni om chanserna för Proktit när ni hör min berättelse?
3: Finns det något som heter vanlig "inflammation" utan vidare konstigheter? kan en sådan bestå i flertalet år ifall obehandlad?
4. eller är inflammation om inte "Proktik" istället bara "Ulcerös kolit"
5: Crohns sjukdom? som tyvärr lär vara krohniskt (HAR HAR HAR!!!!) hoppas man överlever iaff?
6: finns det kanske varianter utav hemorojder belägna högre upp? dit näven inte når?

jag har inte varit trött, ingen viktnedgång, inte mått illa, jag är lite nervös bara..

Hej, Herr Bökberg.

Jag skrev precis ett svar som tog mig 30minuter att färdigställa men jag råkade (HELVETE) stänga ner fliken innan jag postade svaret. Så jag ger det ett nytt försök, dock ej lika seriöst sammansatt.

Angående Hemorrojder så verkar det suspekt att du skulle ha det om läkaren ej upptäckte det vid besöket. Dock så upplever jag dina symtom som liknande vid just hemorrojder.
Om man har hemorrojder är det vanligt att:

* man blöder från ändtarmen, oftast upptäcker man det genom att pappret blir rött @ toalettbesök.
* det kliar och svider runt ändtarmsöppningen
* lite avföring eller slem läcker ut

Men jag tycker vi lämnar hemorrojd-spånandet till läkaren.

__________________________________________________ _________________________

Tarmcancer kan förekomma om du upplever följande symtom:

# Har jag ont i magen? Det har du inte?

# Har jag slem i avföringen? Det har du?

# Har min avföring förändrats (lös eller hård)? Har du det?

# Behöver jag tömma tarmen oftare eller mer sällan? Det behöver du inte?

# Har jag färskt (ljusrött) eller levrat (mörkare) blod i avföringen? Det har du?

# Är jag över 55 år? Det är du ej.

Så tarmcancer är en möjlighet, ja. Men det bör ha brutit ut och eskalerat kraftigare i och med att du haft blodig avföring i 4-5år. Live and we'll see!

Analsprickor skall vara synliga för ögat utan några rektoskopiska verktyg (i detta fall kamera), så om han säger det, skall han ha kunnat verifiera det på plats.

Skall vi ta dina frågeställningar då?

Q: Är det vanligt med analsprickor utom "räckhåll" för annat än filma med asscam?
A: Nej det är det ej, som nämnt ovan, det skall vara synligt med blotta ögat vid undersökning av anus.

Q: Vad tror ni om chanserna för Proktit när ni hör min berättelse?
A: Du har ju varken haft feber eller smärta i analen, därför tror jag inte på någon Proktit här inte. Mb Crohn eller Ulcerös kolit tror jag mer på i det fallet.

Q: Finns det något som heter vanlig "inflammation" utan vidare konstigheter? kan en sådan bestå i flertalet år ifall obehandlad?
A: Nej, den eskalerar såpass både i storlek och fysisk påverkan att du hade märkt det. Tro mig!

Q: eller är inflammation om inte "Proktik" istället bara "Ulcerös kolit"
A: Svårt att säga, dock är symtomen för Ulcerös kolit väldigt framträdande. Lista på symtom följer:

* Diarré
* Slem och blod i avföringen
* Feber
* Många toalettbesök om dagen
* Krampliknande smärta i tjocktarmen i samband med toalettbesök
* Smärta i muskler och leder
* Trötthet
* Viktminskning

Och du beskriver ej dessa symtom i större utsträckning vad jag kan se. Men man kan göra ett överläggande vidare det är kolit eller ej.

Q: Crohns sjukdom? som tyvärr lär vara krohniskt (HAR HAR HAR!!!!) hoppas man överlever iaff?
A: Detta går ej att svara på, vad vill du veta? Vad talar du om?

Q: finns det kanske varianter utav hemorojder belägna högre upp? dit näven inte når?
A: Nej.

Hoppas detta gav dig något. Och var ej nervös, läkaren är ju kontaktad och detta löser sig.

MVH
Citera
2010-05-19, 22:37
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moppepeter

Tarmcancer kan förekomma om du upplever följande symtom:

# Har jag ont i magen? Det har du inte?

# Har jag slem i avföringen? Det har du?

# Har min avföring förändrats (lös eller hård)? Har du det?

# Behöver jag tömma tarmen oftare eller mer sällan? Det behöver du inte?

# Har jag färskt (ljusrött) eller levrat (mörkare) blod i avföringen? Det har du?

# Är jag över 55 år? Det är du ej.

Så tarmcancer är en möjlighet, ja. Men det bör ha brutit ut och eskalerat kraftigare i och med att du haft blodig avföring i 4-5år. Live and we'll see!

Analsprickor skall vara synliga för ögat utan några rektoskopiska verktyg (i detta fall kamera), så om han säger det, skall han ha kunnat verifiera det på plats.

Jag känner mig inte i psykisk form att skriva så mycket just nu, utan jag försöker att längta till piss & blodprovet imorgon bitti, jag misstänker att dom börjar med detta för att just isolera att problemet inte spridit sig till andra delar av kroppen? så att man avskilja och ringa in problemet till tarmen enbart? eller är det bara önsketänkande från min sida?
Jag hoppas att dessa prov redan imorgon kan avskriva cancern tror du det?
efter 4-5 år borde det väll utvecklats metastaser som kan uppsnappas via blodprov isfl? och metastaser mår man väll "lite" dåligt av ifall man får det? jag frågade läkaren...hans direkta svar var att jag vore död nu isåfall, men samtidigt så utesluter inte du cancern, och han ville inte heller utesluta någonting trots att jag vore död nu

när du instämmer i att cancern borde eskalerat efter 4-5 år, menar du att det skulle börja blöda mer enbart..eller pratar du om ett allmäntillstånd som vore närmast omöjligt att missa?

Vad gäller tarmsprickor så tror jag inte att han lyste med ficklampan när han kolla, utan jag upplevde det som att han använde känseln enbart, jag tänker mig att offret borde ligga ner på britsen ifall man ämnar kolla med ögat också? jag fick stå framåtlutad under 30 sek

Jag vill också fråga såhär..är det specifikt för tarmcancer att blodet är uppblandat med dyngan?
isåfall kan vi ju konstatera att jag redan är körd...eller kan det förekomma vid inflammationer & "sprickor" också? (vi kan ju exkludera rojders numera)

För mig är det olika, ibland är det bara blod på pappret ibland är det blandat med skit, ibland är det bara skit, jag kan f.ö meddela att min första skitning efter hemkomsten från läkarens gummihandske vart lyckad, sket fint utan vare sig påtaglig smärta eller en ens en gnutta blod för första gången på 1 vecka, väldans tillfällighet det där, han kanske lyckades tryckte upp något mot tarmväggen vem vet? så det blev lite mer utrymme

slutligen mina definitioner

# Har jag ont i magen? Nej

# Har jag slem i avföringen? Osäker på hur slem ska se ut, vet att jag ibland får mörkröda "slemmiga" blobbar, men har hört talas om att tarmslem bör vara vitt?

# Har min avföring förändrats (lös eller hård)? svårt att säga, det är klart att det känns som att det är hårt ifall man har sårbildningar i yttre röven, vilket jag ofta har samt klåda

# Behöver jag tömma tarmen oftare eller mer sällan?

Oförändrat, ibland är det 2 gånger per dag, ibland 1 gång per dag, ibland 1 dags mellanrum, kan inte förrinna någon förändring

# Har jag färskt (ljusrött) eller levrat (mörkare) blod i avföringen?

det är mörkare på sina ställen ja, det är inte svart, och det är inte tunnt som det ljusrödam utan geggig konsistens som sagt, blobbar

# Är jag över 55 år?

Inte vad jag vet

Visst är det ytterst ovanligt att tarmcancer debuterar vid 21 års ålder?
96 % av amerikanerna som drabbats är tydligen över 55, har jag sån jävla otur att just jag skulle vara dom få som slutade sina dagar vid den åldern & krämpan, jag är allergisk mot den här tanken
Senast redigerad av Herr Bökberg 2010-05-19 kl. 22:42.
Citera
2010-05-20, 00:24
Medlem
moppepeters avatar
Du, jag har inte tid att svara nu. Men jag tycker du ska lugna ner dig lite med spekulationerna.
Jag ber om ursäkt om jag satte igång en onödig tankegång hos dig, eftersom jag bara spekulerar
utifrån erfarenhet och fakta.

Men gör provet, få svaren, sen snackar vi vidare, capice?

MVH
Citera
2010-05-20, 01:24
Medlem
pungsorks avatar
Det är fullt möjligt att det rör sig om hemorojder, det krävs en endoskopisk undersökning för att utesluta/bekräfta detta, enbart palpering är inte alls någon duglig undersökning!
Chrohns MB eller UC är knappast troligt, avsaknad av mera kvalificerade symptom talar direkt emot.
Det som möjligen talar för någon form av inflammatoriskt tillstånd är när du skriver "slem" vilket inte
är något som brukar förekomma som symptom vid hemorojder.

Analfissur/sprickor och liknande känns mindre troligt men kan inte uteslutas utan endoskopi.
Ytterliggare möjlighet kan vara polyp(er) belägna en bit upp.
Cancer får anses som i princip uteslutet, allt talar emot detta, både symptom din ålder och historik, så sluta oroa dig för det - det vore en medicinsk sensation i så fall!

Men du lär få avvakta den endoskopiska utredningen innan du får något klart svar. Blodproverna lär nog inte visa något avvikande...
Senast redigerad av pungsork 2010-05-20 kl. 01:37.
Citera
2010-05-20, 11:52
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moppepeter
Du, jag har inte tid att svara nu. Men jag tycker du ska lugna ner dig lite med spekulationerna.
Jag ber om ursäkt om jag satte igång en onödig tankegång hos dig, eftersom jag bara spekulerar
utifrån erfarenhet och fakta.

Men gör provet, få svaren, sen snackar vi vidare, capice?

MVH

Jaha då var man hemma efter provtagningen
vad är det dom kommer att kunna utröna utav min bultande kroppsvätska generellt sätt?.
Finns det någon chans att cancer skulle upptäckas direkt via detta? och ifall ingen hör av sig så är det ingen fara? återigen metastaser skulle väll synas via blodprov? för visst måste man ha fått mestiser efter 4-5 år?

Jag har faktiskt också börjat funderar i banor om polyper, då inga sjukdomar exkluderad cancer
ligger nära blodblandad mocka, och polyper vore indirekt en cancerdiagnos för mig, då jag vet att det innebär risk att det utvecklas till cancer senare, fråga är om det sitter i själva polypen och att om den opereras väck så försvinner riskerna för cancer senare i livet?
eller kan man i mitt fall se det som att eftersom jag jag valt att gå runt med polyperna i 4-5 år i onödan pga av min forna omogenhet att inte tillåta doktorns "fist of zen"
så har dom under den tiden hunnit etablerat permanent ökad cancerrisk oavsett om jag nu får dom borttagna nu?.
Jag är en sån person som anpassar mig dåligt över att behöva leva i det gränsland som skapas ifall det diagnostiseras rövpolyper..
jag kan acceptera det automatiska "ta vara på tiden" tänket som skapas ifall insjuknande kommer oväntat & är icke styrkt utav dåligt leverne...men jag är inte värd någon extra tid i det här specifika fallet pga av att jag sölade bort 4-5 år som kunde förhindrat en ökad risk för cancer ifall polyper, jag kommer att tappa motivationen att göra sociala framsteg & saker som är nyttiga för mig, för det är ändå ingen idee då jag riskerar att kasta in handduken i förtid

Men jag har bestämt mig för att fortsätta göra saker med motivation tills jag får slutgiltiga beskeden jovisst, däremot då så kommer jag lägga ner detta in case of poluper/cancer annars fortsätta framåt
Det oroande är att ingen sjukdom stämmer helt överens med vad jag har, så det vete fan om jag inte har lyckats grunda en ny stjärtsjukdom pga av mitt 4-5 år av stillasittande, min moder teori var tydligen detta iaff att det beror på att jag aldrig motionerat, men det ska isåfall orsaka just rojders, och det verkar det ju det inte vara, och inte Proktit, och inte Krohns (ingen magont)
alltså återstår bara polyper..

"moppepeter" har du nån sunsing om varför jag under dessa år blitt tillfälligt bättre på xyloproct, ac3 comfort/havregrynsgröt (inte som lavemang dock, utan oralt ) den här veckan har jag hinkat havregrynsgröt & xyloproct salva, och det ska vara just samma dag som doktorn säger att jag bör upphöra med läkemedel då han inte kände några rojders, så blir skiten ironiskt nog bättre så fort jag kommit hem! allt för att göra mig förvirrad som vanligt

Så frågan blir, kan rojd läkemedlen lindra såhär ifall det rör sig om polyper eller cancer? visst man kan säkert ha rövcancer och få sekundär irritation av att torka röva och inte tvätta av sig cancerblodet tillräckligt i skåran,
men för mig känns det snarare som en sårighet i den yttre regionen av ändtarmen, och jag har alla anala problem som berör anus, alltså att problemet skapas vid själva krystningen utav pilsnerkorvens frånfälle ner i böljan, och när jag har torkat röven den senaste veckan har det känts knöligt & strävt & trängre, och jag har känt buktingar..så det är inte alls konstigt att det gjorde ont, samtidigt så delar jag doktorns åsikt om att det syns absolut ingenting när man kollar anus i morsans sminkspegeln (vänta nu, varför har denne doktor i pappas ålder mammas sminkspegel! hos sig )
förutom att det är rött & irriterat,
sen får man väll lita på att han inte kände några hemorrojder..med det kändes samtidigt som att gubbens hand frigjorde nån slags trängning jag känt i yttre anus senaste veckan, och det var ju uppenbarligen ingen cancertumör som orsakade den yttre trängningen som då doktorn ska måsta ha lyckats missa med känseln.

någon som orkar bemöta vore jag tacksam,
för jag måste troligen stå ut x antal veckor innan rektoskopi ska genomföras
Citera
2010-05-20, 12:24
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungsork
Det är fullt möjligt att det rör sig om hemorojder, det krävs en endoskopisk undersökning för att utesluta/bekräfta detta, enbart palpering är inte alls någon duglig undersökning!
Den gick väldigt hastigt igår undersökningen kan jag meddela, enligt utsago med tidsbokaren hade jag fått tid under 45 minuter, jag blev dock närmast utslängd utav honom med ett leende efter 15 minuter, jag hakade förstås på grinet men inombords var ju en annan sak
(ha även göra bort mina plattfötter under den tiden) men doktorn ingav ett förtroende man behöver ansåg jag, iaff tekniskt samt med ålderns rätt faktorn
det kändes snarare som att han uppfattade det som att mitt förtroendekapital var rätt lågt efter att jag avslöjade för sammanhanget att jag var hypokondriskt lagd, så kanske såg han det som att gjorde mig en tjänst av att hålla mötet kort så jag skulle slippa oroa mig, men faktum är att jag fungerar tvärsom, jag behöver prata om sånt här tills jag inte har några frågor kvar, det finns mycket inom viktiga detaljer jag hade kunnat informera om ifall han bara frågat mer än "ifall det fanns cancer i släkten"

en sak är ju dock säkert, att man kan inte" hypokondra"(TM) fram blod på skitrullen, det är fakta, det hoppas jag han litade på

Jag kan berätta den lustiga detaljen att imorse innan provtagningen så beslutade jag mig för undfly
stofilerna i väntrummets eviga bludder om krämpor samt högljuda mobilsamtal så jag gick ut i sjuka luften för att som alla som blivit "invigda" promenera lite "världsvan & sorgfull vid vatten"
(min kommande självbiografi! Bonnier(R))
Och av en ren förutsedd händelse så ser jag att en figur med kaxig gångstil & solbrillor kommer att korsa min runda...jag noterade snart att det var förfan
min Iranske läkare på 60 år från igår!!! som tog sig till jobbet!
Jag övervägde under några sec ifall jag skulle göra en tvärdir & gå ikapp karln & språka
"tada! minns du mig från igår?" och sedan att vi kanske kunde göra gemensam sak fram till skjutdörrarna och ha den uteblivna diskussionen från igår idag istället..under några meter iaff

Instinktivt kände jag tillslut att jag bangade tillfället dock
förmodligen hade det visat sig att jag pratat till den där ansiktsblinde läkaren plötsligt
& sen var han nog inte den man går fram & "tjabbar" med om jobbet under fritiden, ty fritiden gäller antagligen för en läkare inte fram tills man stegat över den blå gränsjepen till skjutdörrarna på sjukhuset nej..utan jobbet börjar först när man når sitt kontor & dunkat "kull du har den" på läkarrockens sigill-bricka eller nått annat udda
Senast redigerad av Herr Bökberg 2010-05-20 kl. 12:39.
Citera
2010-05-20, 12:31
Medlem
Hej, lär ju bara inflika att jag vet hur det känns att nästan bli stämplad som hypokondriker hos doktorn, var dit med magproblem, fick diagnosen magkatarr men jag fortsatte fråga lite eftersom han inte kunde med 100% avgöra om det var magkatarr, fick det till att lämna blod och avföringsprov men blicken jag fick när jag lämnade var nästan som om jag tvekade på hans kompetens
Citera
2010-05-24, 13:23
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jag skulle vilja spåna såhär

Uteslutna i stort sätt

Ulcerös kolit (för ärftlig, för ont, jag är fortfarande för fläskig )
Cancer (för mycket blod, cancer oftast lite blod åt gången, aldrig vitt slem!
för ung+för ärftligt, för pigg, för fläskig)
Proktit (för uppblandat med skit, för lite smärtor, för lite feber)
Fisur (jag tar inte emot analsex för ytligt, för hemorrojdigt)
Hemorrojder (ska inte innehålla mörkröda slemkulor, läkar-handskens förtroende)

Vad finns kvar?

Blödande magsår? (har jag månne den varianten där vissa inte känner smärta?)
Spricka nånstans på vägen ändå upp till käften (men måste väll in under antigen kolit eller proktik? vilket jag har uteslutit)

Som sagt varje skitning innebär nu små mörkröda tjäriga, oljiga kulor vars konsistens rullar runt på Lambi-papperet, inte isärtagbara alltså, tolkar det inte som blod? väldigt stelnat isfl? eller stelnat slem? detta är sedan uppblandat med gulaktig skit & ljusrött blod

här kan ni få tal av ett autentiskt! toalettogram i mitt dasspapper
http://www.imagebanana.com/view/sl6ih4xl/lagomkul2.JPG
lugn..kortet är taget autentiskt i Paintbrush
tyvärr så är det så att det finns en del osmälta objekt eller att det är avhyvlingar ifrån tarmväggen själv! ingen jävla aning..men objekten kommer i 4 nyanser av brunt varje gång

Det är väldigt otrevligt att sitta & ha någonting vars symtom inte går att para ihop med andras tarmsjukdomar
Senast redigerad av Herr Bökberg 2010-05-24 kl. 13:29.
Citera
2010-05-25, 14:06
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jag fortsätter som blogg då..

tydligen har undertecknad "jättefina" blodvärden, har för mig att det 149 grader celsius?
syster tyckte att jag nog skulle ha lägre värden ifall av cancer

Nu ska jag får det mycket angenäma i en feminin läkare som ska föra
in sig själv & ett plaströr i min "rektor", dagarna innan sommarlovet..så det fanns därför inte möjlighet
att byta läkare till en skäggig, hon är gudskelov inte i 20 års åldern iaff har jag lyckats luska fram, men men vem vet hur jag reagerar överhuvudtaget på att bli förstagångsberörd av en mogen kvinna
Jag får försöka självhypnotisera mig till hur jag vill känna mig tillsammans med hon,
hmm...som död-ramsor alltså!
Senast redigerad av Herr Bökberg 2010-05-25 kl. 14:13.
Citera
2010-06-07, 11:42
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Fråga (även om det här inte är världens populäraste tråd direkt )

Finns det belägg anser ni att koppla ihop min sedan 1 månad permanent blödande tarmkanal
(efter 5 år av snarare On-Off blödningar) med att jag nu ovanpå den anala försämringen inte längre heller kan snyta mig eller svälja-upp slem
utan att detta innehåller rätt så mycket blod inblandat med det gula härliga..

Visst jag har noterat genom livet att ibland så kan man se spår av blod i snytpapperet, men nu märker jag en väsentlig skillnad i mängd här, visserligen jag är beroende utav nässpray, jag blandar
Nezeril med special Livostin varje dag, samt jag är currently i avslut utav en förkylning

Men samtidigt så tänker jag att om det är så att hela åkomman kanske är gastroskopisk och att den är inte i ett stadium där den måste blöda ur sig ifrån många hål utav kroppen om ni ursäktar..
jävla illa om magsäcken håller på att spricka just 2 dagar innan jag ska på rektor-skopi

Jag känner bara en instinktiv känsla att det är gastroskopi jag borde få göra före koloskopi ifall man ämnar lokalisera felet i tid
Senast redigerad av Herr Bökberg 2010-06-07 kl. 11:58.
Citera
2010-06-07, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Finns det belägg anser ni att koppla ihop min sedan 1 månad permanent blödande tarmkanal
(efter 5 år av snarare On-Off blödningar) med att jag nu ovanpå den anala försämringen inte längre heller kan snyta mig eller svälja-upp slem
utan att detta innehåller rätt så mycket blod inblandat med det gula härliga..

Visst jag har noterat genom livet att ibland så kan man se spår av blod i snytpapperet, men nu märker jag en väsentlig skillnad i mängd här, visserligen jag är beroende utav nässpray, jag blandar
Nezeril med special Livostin varje dag, samt jag är currently i avslut utav en förkylning

Men samtidigt så tänker jag att om det är så att hela åkomman kanske är gastroskopisk och att den är inte i ett stadium där den måste blöda ur sig ifrån många hål utav kroppen

Att du blöder när du använder nässpray som en galning är väl självklart!

På nässpraysförpackningarna står rekommenderat antal dagar man max bör använda produkten, och detta ska alltid följas. Överdrivet användande av nässpray ger motsatt effekt, alltså är du inte alls ständigt i "avslut av en förkylning" utan du har helt enkelt bara förstört din nässlemhinna. Pga av ditt spraymissbruk så finns det med all sannolikhet heller ingen koppling till dina tarmblödningar.

Sluta genast med nässprayen, vilket kommer vara skitjobbigt men nödvändigt. Nässlemhinnan kommer återhämta sig så småningom. Sedan inväntar du din koloskopi och svaret därifrån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in