2010-05-19, 18:50
Bannlyst
mår psykiskt dåligt, skulle börja på kbt men psykologen tyckte att jag mådde för bra för det och att det inte behövdes. Men jag mår faktiskt dåligt, ska börja ändå har jag bestämt. Låt oss säga att jag skulle göra något dumt pga mitt psykiska mående, Vem bär ansvaret, borde inte psykologen få skit pga felbedömning?? OBS ska inte göra något dumt, men kul o veta ändå
Citera
2010-05-19, 19:04
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
mår psykiskt dåligt, skulle börja på kbt men psykologen tyckte att jag mådde för bra för det och att det inte behövdes. Men jag mår faktiskt dåligt, ska börja ändå har jag bestämt. Låt oss säga att jag skulle göra något dumt pga mitt psykiska mående, Vem bär ansvaret, borde inte psykologen få skit pga felbedömning?? OBS ska inte göra något dumt, men kul o veta ändå

Varför leta syndabockar? Satsa på att bli bra istället =)
Citera
2010-05-19, 19:05
Medlem
Tomatpures avatar
Något dumt pga. ditt psykiska tillstånd? Vilket jävla skitsnack, såklart du är 100% medveten om vad du gör...Att så många ska skylla på dessa fake-diagnoser...
Citera
2010-05-19, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Något dumt pga. ditt psykiska tillstånd? Vilket jävla skitsnack, såklart du är 100% medveten om vad du gör...Att så många ska skylla på dessa fake-diagnoser...

fejk diagnoser? skulle inte tro det va. var bara en en fråga dessutom.
Citera
2010-05-19, 19:36
Medlem
BoISarens avatar
Psykologen lär inte axla nåt ansvar. Det är bara att titta på de läkare som skriver ut, eller beviljar permissioner till, patienter från rättspsykiatrisk vård där patienten nästan omedelbart begår brott. Inte klandras läkare i de fallen.
Citera
2010-05-19, 20:03
Bannlyst
okej, men jag hade iaf inte tänkt lägga skulden på någon eller göra något, ville bara veta hur det låg till.
Citera
2010-05-19, 20:07
Medlem
Låter skumt att psykologen tyckte att du mådde för bra måste jag säga.
Citera
2010-05-19, 20:23
Medlem
InteIgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septimum
Låter skumt att psykologen tyckte att du mådde för bra måste jag säga.
Beror på hur väl h*n kommunicerade sitt psykiskatillstånd till psykologen. De är trotsallt inte telepatiska.
Citera
2010-05-19, 22:04
Medlem
Danni33s avatar
Jag försökte få kbt. Överläkaren ställde mig massa frågor. T.ex "har du någon gång känt att någon förföljer dig, eller hör du röster från yttre rymden." Minns inte frågan exakt, men jag hade inte alls dessa problem även om det förekommer, men det lät så himla kul att folk kan få för sig sånt knas även om jag vet att det är allvar. Så jag kunde inte sluta skratta, hon log och sa vad bra att du skrattar och verkar glad. Så hon bedömde att jag inte behövde kbt, att jag mådde för bra. Egentligen mådde jag skit och hade svår ångest hela tiden, även då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in