2010-05-20, 08:45
Medlem
http://www.blitzchiller.com/demo.html

Fy fan vad onödigt!

- Måste ha massa is
- Måste ha el
- Bara en åt gången

Bara och lägga den i frysen med en gång istället
Citera
2010-05-20, 09:26
Medlem
Vem fan vill dricka öl som är mellan 1-5°C? 8-12°C skall ölen vara!
Citera
2010-05-20, 09:36
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evron

Det tänkte jag också. Den kylde på tok för mycket generellt. 1C är ju vansinnigt kallt till och med för en läsk, och katastrof för en öl... Vad är poängen med det?
Citera
2010-05-20, 11:06
Medlem
Kändes väldigt omständligt, ska man kyla 4 stycken åt några polare får man ändå stå i 20 min och hålla på
Citera
2010-05-20, 11:12
Medlem
Jugends avatar
Jag var på väg att beställa än via Amazon. 770 kr inkl skatter och frakt. Inget köp...
Citera
2010-05-20, 11:15
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evron

Tänk på att det är en amerikansk produkt, och amerikaner i största allmänhet dricker skitöl som Bud, Coors, Miller osv. Sånt öl måste vara kylt till näst intill minusgrader för att vara drickbart.

Citat:
Ursprungligen postat av Dexie
Kändes väldigt omständligt, ska man kyla 4 stycken åt några polare får man ändå stå i 20 min och hålla på
Ja, och då är den första ölen varm igen, så det är bara att börja om....
Citera
2010-05-20, 11:17
Medlem
Kurt.Stubins avatar
Tycker det är sjukt och ett tecken på dekadens. Jag förutsätter att socialstyrelsen beivrar denna produkten, om än inte med förbud; så med tydliga varningsskrifter om dess eventuella konsekvenser. Ökad alkoholkonsumtion m.m. Sjukt att en sådan produkt får produceras enligt mig.
Citera
2010-05-20, 11:20
Medlem
Hertig-Af-Wermas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Stubin
Tycker det är sjukt och ett tecken på dekadens. Jag förutsätter att socialstyrelsen beivrar denna produkten, om än inte med förbud; så med tydliga varningsskrifter om dess eventuella konsekvenser. Ökad alkoholkonsumtion m.m. Sjukt att en sådan produkt får produceras enligt mig.

Är det dekadent att kyla sin drycker menar du?
Citera
2010-05-20, 11:37
Medlem
Kurt.Stubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertig-Af-Werma
Är det dekadent att kyla sin drycker menar du?

Indirekt uppmuntrar det till en ökad alkoholkonsumtion. Det finns en anledning till att systembolaget inte säljer kylda varor. Denna uppfinning är ett stort steg bakåt för folkhälsan, och jag hoppas att Socialstyrelsen beivrar å det kraftigaste.
Citera
2010-05-20, 11:43
Medlem
Mr Teks avatar
Citat:
Indirekt uppmuntrar det till en ökad alkoholkonsumtion. Det finns en anledning till att systembolaget inte säljer kylda varor. Denna uppfinning är ett stort steg bakåt för folkhälsan, och jag hoppas att Socialstyrelsen beivrar å det kraftigaste.
Det är på grund av sådana som dig det inte finns kyl- och provrum på systemet!!!
Citera
2010-05-20, 11:45
Medlem
Kurt.Stubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Tek
Det är på grund av sådana som dig det inte finns kyl- och provrum på systemet!!!

Nej, det beror på folkhälsan och att marknaden inte ska fresta folket via förljugen exploatering av hälsovådlig dryck.
Citera
2010-05-20, 11:49
Medlem
Firebatss avatar
Citat:

Jag håller med. För att inte tala om energiåtgången för att kyla en öl. Helt sjukt. Ha lite framhållning och lägg in dem i kylen hemma. Systemet stänger 18.00. Du hinner kyla ner ölen innan det är dags att dricka den ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in