Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-19, 14:36
Medlem
Hej..

En kompis ringde mig och frågade om man tog bort innehållet i mappen Cache på OSX skulle leda till problem? Jag tror inte sånt leder till problem då cache borde tömmas då och då.

Problemet som har kommit upp är att han har tömt Cache mappen
Och nu när han ska in i iMovie och klippa vidare på filmer han har klippt och så, så är inte det i "ordning." genvägarna eller va de e finns inte där och så vidare.

iMovie filerna där han klippt å så finns, men han kan inte gå tillbaks å klippa eller ångra å så vidare.
Min fråga är; kan man lösa detta? Finns det nått som "ångrar" tömningen av Cache mappen eller kan man få dit det han frågar efter igen?

tack.

edit:

Han hitta nått som hette "åsterställa/restore cache" eller nått tror jag på 2.5gb.
Kan det vara att den återställer de man tömt, alltså cache-mappen?
De tar honom 1 timme att återställa sa han, och vi kom fram till att om de tar 2.5gb som den återställer då borde de vara historia och annat för imovie...eller?
Senast redigerad av Pulse82 2010-05-19 kl. 14:56.
Citera
2010-05-19, 15:37
Medlem
lingonsoppas avatar
Slänger in en följdfråga - använder programmet CleanMyMac som vill rensa hela 15gb ur min cache och jag är rädd att detta tar bort mina "sparade" Spotifylåtar.

Hur ligger det till?
Citera
2010-05-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsoppa
Slänger in en följdfråga - använder programmet CleanMyMac som vill rensa hela 15gb ur min cache och jag är rädd att detta tar bort mina "sparade" Spotifylåtar.

Hur ligger det till?

Det är ungefär så det har hänt med honom.
Hans imovie bibliotek där man kan klippa filmer och annat har försvunnit, men filerna finns kvar på datorn. När han öppnar imovie filmen så kan han inte redigera mer, det är som att midi-filen har blivit wav-ljud. Allt är ett.

Han hittade en knapp som hette nått "återställa/restore cache" eller nått, när ja söker det på google så får ja inte upp något vettigt, hur man återställer och så vidare.

"Sparade" filer, menar du album och annat du har på din lista?
Kommer de från Spotify, eller har du lagt upp filerna själv?

edit:

Detta fick ja reda på. han gick in i hårddisken, sen där de står today så klicka han å sen fanns de "import cache" eller något, han klicka på den, 2.5gb importerades, nu har han startat om datorn och startat imovie men projektet, listorna finns inte där. hmm.
Senast redigerad av Pulse82 2010-05-19 kl. 16:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in