Jag har fixat en linux server och satt upp en wordpress hemsida på den. Nu när jag testade att gå in ifrån en annan dator från jobbet så laddar sidan hur sakta som helst och ingen grafik kommer upp.
Jag har fixat statiskt ip etc och de andra på routern. Öppnat port 80 tex.
Har 8 bits bredband, borde räcka för att hosta en hemsida med så lite info på sig. Kör wordpress som sagt. Funkar alldeles utmärkt när jag går in igenom min andra dator.
Prova att installera något valideringsverktyg i din prowser och se så att css/html etc. går igenom ordentligt. När jag nu validerar CSS får jag följande fel:
java.io.IOException: Unable to contact target server 192.168.1.3:80 after 3 tries.
Kolla upp detta. Bildteorin jag hade innan verkar irrelevant då sidan är tom på bilder.
I övrigt så laddar sidan ganska långsamt även hos mig, både i FF/Chrome, och jag sitter på en fet fiberlina så det är inte här felet ligger.
Prova att installera något valideringsverktyg i din prowser och se så att css/html etc. går igenom ordentligt. När jag nu validerar CSS får jag följande fel:
java.io.IOException: Unable to contact target server 192.168.1.3:80 after 3 tries.
Kolla upp detta. Bildteorin jag hade innan verkar irrelevant då sidan är tom på bilder.
I övrigt så laddar sidan ganska långsamt även hos mig, både i FF/Chrome, och jag sitter på en fet fiberlina så det är inte här felet ligger.
Ok, tack. Ska försöka se över, någon annan som vet vad det betyder dock?
Du har nog helt enkelt inte servern i online läge.
När jag utvecklar en sida med php så använder jag Wamp. Man kan då välja att ha servern i online eller offline läge. I offline läge så är sidan bara åtkomlig lokalt och i online läge är sidan åtkomlig från vilken dator som helst.
EDIT:
Glöm vad jag skrev ovan. Eller gör inte det, för man kan missa det ibland...
Jag såg din IP-adress nu. Du sitter bakom en router gissar jag.
För att du ska kunna validera din sidan så måste du först gå ut på en sida som http://www.whatsmyip.org/ och använda den IP-adressen istället.
192.168.x.x gäller bara i nätverket, inte utanför nätverket.
För mig laddar inte sidan alls. Så jag gissar att du har angett fel IP-adress hos din DNS host.
Senast redigerad av -ELF- 2010-05-22 kl. 15:12.
Du har nog helt enkelt inte servern i online läge.
När jag utvecklar en sida med php så använder jag Wamp. Man kan då välja att ha servern i online eller offline läge. I offline läge så är sidan bara åtkomlig lokalt och i online läge är sidan åtkomlig från vilken dator som helst.
EDIT:
Glöm vad jag skrev ovan. Eller gör inte det, för man kan missa det ibland...
Jag såg din IP-adress nu. Du sitter bakom en router gissar jag.
För att du ska kunna validera din sidan så måste du först gå ut på en sida som http://www.whatsmyip.org/ och använda den IP-adressen istället.
192.168.x.x gäller bara i nätverket, inte utanför nätverket.
För mig laddar inte sidan alls. Så jag gissar att du har angett fel IP-adress hos din DNS host.
Nej, den har varit off just nu därför. Sätter på den nu.. Hur gör man det där i wamp då?