2010-05-19, 01:11
Medlem
racerkatts avatar
https://www.flashback.org/p23185687#p23185687

Kan det rentav vara så att någon admin är inblandad? Snubben antyder ju att de spårat honom hit genom mailadressen som han reggade sig på fb med.
2010-05-19, 01:16
Medlem
julsmutss avatar
Varför startar du en ny tråd om det?
2010-05-19, 01:18
Medlem
racerkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julsmuts
Varför startar du en ny tråd om det?
För att jag anser att om OG eller annan aktör hotar användare här på fb vars registrerings e-postadresser verkar ha läckt från just fb så är det en angelägenhet för det här forumet.
2010-05-19, 01:19
Medlem
_abous avatar
Jag orkar inte riktigt sätta mig in i det, kan du briefa lite kort vad som har hänt?
OG har hotat honom, det förstår jag, men via Flashback eller?
Det är ju inte svårt att klicka på en användare i tråden som är orolig, och därmed visar att denne är en kund hos Smartbar.
Jag fattar inte hur mailadressen hänger ihop med hotet helt enkelt.

Hur som helst tror jag verkligen inte någon moderator eller admin har lämnat ut mailadresser till OG.
2010-05-19, 01:21
Medlem
racerkatts avatar
OG har tydligen hackat Smartbar och fått tag på namn- och adressuppgifter till ca 2000 personer som beställt därifrån. Nu hotar de med att offentliggöra dessa om de inte betalar 500 kr.
2010-05-19, 01:23
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racerkatt
OG har tydligen hackat Smartbar och fått tag på namn- och adressuppgifter till ca 2000 personer som beställt därifrån. Nu hotar de med att offentliggöra dessa om de inte betalar 500 kr.
Jo, den historien känner jag till (alltså att SB hackades, inte det här med 500 kronors "vite"), men vart kommer Flashbackanvändaren in i bilden?
Nu låter det bara som att dom har mailat folk ifrån beställningslistorna, jag fattar fortfarande inte vad ens användare på Flashback har med det att göra?
2010-05-19, 01:25
Medlem
brajzillas avatar
okej om dom har smartbars emailaddresser men hur skulle dom komma åt fb´s? (om man antar att fb nu inte har med det att göra)
2010-05-19, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jo, den historien känner jag till (alltså att SB hackades, inte det här med 500 kronors "vite"), men vart kommer Flashbackanvändaren in i bilden?
Nu låter det bara som att dom har mailat folk ifrån beställningslistorna, jag fattar fortfarande inte vad ens användare på Flashback har med det att göra?

Läs allt efter "Fick ta bort pga hot"-kommentaren så förstår du.
2010-05-19, 01:31
Medlem
micaeles avatar
Att hot förekommer via PM är ju intet nytt under solen, speciellt inte då det handlar om sådana här saker.
Men att FB skulle ha lämnat ut något är som alltid otänkbart och totalt osannolikt, om man får tro ledningen.

Mer sannolikt är dock att den hotade kan sammankopplas på andra sätt medlem <-> person, t.ex. genom användarnamn som finns på flera ställen, inlägg som avslöjar för mycket eller något åt det hållet.
2010-05-19, 01:35
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Att hot förekommer via PM är ju intet nytt under solen, speciellt inte då det handlar om sådana här saker.
Men att FB skulle ha lämnat ut något är som alltid otänkbart och totalt osannolikt, om man får tro ledningen.

Mer sannolikt är dock att den hotade kan sammankopplas på andra sätt medlem <-> person, t.ex. genom användarnamn som finns på flera ställen, inlägg som avslöjar för mycket eller något åt det hållet.
Skulle nog sätta mina slantar på den hästen också, utan att vara alltför insatt i frågan.
2010-05-19, 01:46
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Läs allt efter "Fick ta bort pga hot"-kommentaren så förstår du.
Inte riktigt
Jag antar att Sladdertackan (har ett användarnamn varit mer passande någonsin?) skrev något olämpligt och fick ett PM där han uppmanades att ta bort det, annars...
Men jag förstår fortfarande inte vart mailadresser kommer in i bilden?
Jag tror precis som micaele att det handlar om sammankoppling via inlägg.
Visserligen orkade jag inte gå igenom dennes posthistorik, men med över 1000 inlägg är det lätt hänt att man råkar säga för mycket.
Det faktum att han skriver "Någon visste lite väl mycket om mig" talar för det dessutom.

Edit: en annan trolig teori:

Citat:
Ursprungligen postat av DkM
hmmm... har dem fått med sig kundernas lösenord också kanske?

Samma lösenord på mailen som på smartbar = gangster loggar in på mailen -> hittar "välkommen till flashback" -> etc.
https://www.flashback.org/sp23185992
Senast redigerad av _abou 2010-05-19 kl. 02:01.
2010-05-19, 04:44
Medlem
_abous avatar
Nya rön:

Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Nej jag driver bara med er;O
https://www.flashback.org/sp23186228

Om han har blivit skrämd till att posta det vet jag inte.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in