2010-05-19, 00:14
Medlem
Hallå!

Det kan vara sjukt svårt att hitta bandmedlemmar idag som vill lira det man själv vill. Eftersom flashback är så sjukt stort så hade det varit awesome att göra en ny del där man kan söka bandmedlemmar. tror att många fler hade hittat va dom leta efter här än på de små musikforum som finns.

bara en tanke! säg vad ni tycker

mvh
Citera
2010-05-19, 00:17
Medlem
brajzillas avatar
finns en sajt där musiker lägger upp "kontaktannonser" men har glömt vad den heter
Citera
2010-05-19, 00:17
Medlem
micaeles avatar
Nu är ju FB inte ett kontaktannonsforum, troligen inte ens för en sådan sak.
Men forum som Laidback (dit du inte kommer in förrän om 197 inlägg) kommer på tanke som möjlig plats för (diskussioner kring) sökande av bandmedlemmar.
Men du kan ju alltid fråga en mod i Musikforat huruvida det kan platsa där.
Citera
2010-05-19, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
finns en sajt där musiker lägger upp "kontaktannonser" men har glömt vad den heter

like i said så e det fortfarande svårt att hitta det man söker på sådana sidor, folk hittar inte dit helt enkelt.

micaele, nej det kanske är sant. men det var bara en tanke! det hade nog hjälpt massor med bandsökande människor. 196 nu!
Citera
2010-05-19, 00:24
Medlem
_abous avatar
Om jag var moderator hade en sån tråd gått under 1.01, då jag tycker det mer eller mindre är en kontaktannons.
Men jag är ju inte moderator heller, så vad vet jag.
Citera
2010-05-19, 00:27
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parreplopp
micaele, nej det kanske är sant. men det var bara en tanke! det hade nog hjälpt massor med bandsökande människor.
Jag är på din sida och håller starkt med om att det vore till god hjälp för sökande själar. Men ser man på diskussionsvärdet i en sådan sak finns det sannolikt ingen plats på FB för detta, tyvärr.
Citera
2010-05-19, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jag är på din sida och håller starkt med om att det vore till god hjälp för sökande själar. Men ser man på diskussionsvärdet i en sådan sak finns det sannolikt ingen plats på FB för detta, tyvärr.

nä det lär väl ju inte så mycket diskussion i en sådan tråd. fan asså, det finns inget riktigt bra sätt att hitta bandmedlemmar på vilket suger stenhårt! svårt att göra någon slags hemsida också då ingen kommer att hänga där, någon måste komma på någon briljant idé!
Citera
2010-05-19, 00:40
Medlem
epost72s avatar
Det skulle som sagt vara omöjligt som det ser ut i dag kring 1.01.
Mao skulle man få ändra på reglerna, innan en sådan del skulle kunna skapas och frågan är om det verkligen är motiverat?
Detta är ju trots allt ett diskussionsforum och inget annonsplank.
Citera
2010-05-19, 09:48
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parreplopp
Hallå!

Det kan vara sjukt svårt att hitta bandmedlemmar idag som vill lira det man själv vill. Eftersom flashback är så sjukt stort så hade det varit awesome att göra en ny del där man kan söka bandmedlemmar. tror att många fler hade hittat va dom leta efter här än på de små musikforum som finns.

bara en tanke! säg vad ni tycker

mvh

Hej,

Nej, det skulle inte vara ok och jag skulle polla det som 1.01:a om det postades i ett av mina forum ex musik.

isch, mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in