Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
10-05-20, 14:35
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Men fyfan vad svinigt att torka händerna på soffan ... kan du inte ens ta en bit hushållspapper med dig till soffan när du äter är det nog säkrast att du äter utomhus i fortsättningen. Förstår din tjej att hon är så arg.
Citera
10-05-20, 16:15
Medlem
MissBloodyMarys avatar
Hehe. Den här tråden blev inte alls det medhåll som TS ville ha.

Men 20 ÅR och tvättar INTE händerna efter toa-besök? Just såna där saker (kleta av sig på soffan och "glömma" tvätta händerna efter toan) är sånt som min SJUåriga son gör och måste påminnas om.

Och då säger han "justja" och springer och tvättar tassarna. Eller hämtar en trasa och torkar av soffan. Och tar in en kökshandduk att torka fingrarna på.

Det ÄR grisigt att stoppa en (piss)hand i chipspåsen och kleta av på soffan. Det ÄR grisigt att inte tvätta tassarna eller plocka upp sin skit efter sig. Är hon din morsa, eller?

Och nej, jag är inte pedant. Men gillar inte lata slarviga skitaktiga karlar.

Förresten, riktig hygien är att skölja av dasen efter att ha pissat dessutom. Då är den fräsch och kan surprise-attackeras med ett blowjob lite nu och då.
Citera
10-05-20, 16:35
Medlem
Verkar vara många här inne som pissar på sina händer
Citera
10-05-20, 17:50
Medlem
nevermindzs avatar
Hade inte tid att läsa alla inläggen, men av vad du beskriver kan jag lugnt säga att du aldrig kommer att hitta en tjej som inte bitchar över sådana saker.

Tjejer bitchar över betydligt fånigare saker än så, t.ex. att man inte torkade av spisen efter att man diskat, att man glömde att diska hennes mugg när man diskade, att man lämnade kvar sitt saftglas på soffbordet (fast man tänkt ta mer saft senare), att man lämnade kvar hennes saftglas på bordet när man tog bort sitt eget etc etc.

Get used to it, den där tjejen verkar vara relativt tolerant jämfört med vilken tjej som helst som jag varit med.

Ärligt talat skulle jag också få damp om min tjej torkade av sina chipsflottiga händer på min soffa.
Citera
10-05-20, 20:57
Medlem
Manicks avatar
Citat:
Egentligen är det inte det jag stör mig på, utan att hon har så aggresiv ton när hon ska påpeka de, och att hon hela tiden påpekar de.

Jag kan tänka mig två anledningar till att hon blir arg.

Den ena är att hon inte gillar att behöva tjata om vanliga, normala saker som att en vuxen människa tvättar händerna efter att ha varit på toa. Inte kul att leka morsa åt sin pojkvän.

Den andra är att det kan vara så att din tjej har tendenser till tvångssyndrom (OCD). Och isåfall blir hon aggressiv för att det är VÄLDIGT jobbigt för henne när någon kommer och äcklar ner. Det är inte lite vanligt smuts, utan för henne är det något som sätter sig på hjärnan och gör ont i själen. Det är ren ångest för henne att hon inte kan kontrollera dina snuskerier.

Så, du borde styra upp dig. Och kanske behöver din tjej hjälp. "Riktig" OCD kan bli värre om man inte tar tag i det.
Citera
10-08-02, 01:28
Medlem
Det som är ett problem här är ju inte främst att TS springer runt med kissfingrar och stryker sina flottiga chipsfingrar mot hennes soffan utan att det ska vara en stor affär från TS sida varje gång hans flickvän tar upp det.
Citera
10-08-03, 13:55
Medlem
Hej, jag är precis som din flickvän.
Extremt pedantisk har jag kommit på. Har verkligen tänkt på det när jag är hemma hos andra människor.
"fy fan vad grisiga folk är, ta hand om era saker, det där är ju ohygeniskt".

Jag mår dåligt när det är stökigt, jag känner att jag inte har kontroll då och kan lätt få OCD (obsessive control disorder).
Min lägenhet är min fristad och jag gillar inte när folk är där och stökar ner och flyttar på saker, jag har en speciell ordning.

Bor ni tillsammans eller har ni separata boenden? Ett tips är i sånna fall att ni helt enkelt umgås mycket mer hemma hos dig där du och hon kan grisa hur mycket som helst, då slipper din flickvän få ångest och tänka på hur stökigt det är och samtidigt veta att "mmm men min lägenhet är iaf fräsh!!!!"..

Att bryta detta pedantiska beteende är svårt och bagateller som flottfläckar på tangentbordet eller soffan kan ge en extrem ångest för en pedantisk kontrollmänniska som är svår att förstå.

Men det finns hopp! Jag har kommit på sätt att mota bort mina pedantiska beteenden, jag har lärt mig att tänka att: ok, det är stökigt nu, men jag kan städa när min respektive inte är här, jag behöver inte göra detta just nu, slappna av, min värld faller inte samman för att min pojk/flickvän har flottat ner min saker.

Hur sjukligt är hennes beteende egentligen? Kanske behöver hon hjälp?
Prata med henne om det, för oftast handlar det inte bara om att det ska vara rent. Hon kanske har underliggande ångest som tas ut på detta.
Citera
10-08-03, 13:58
Medlem
Pss....tvätta händerna efter toan måste man ju göra.
Citera
11-09-27, 10:48
Medlem
Att vara så pedantisk som hon är är ett problem. Det är inte normalt att inte klara av lite smuts. Okej om man ogillar det, men klarar man inte av det är det ett psykiskt problem som hon behöver ta itur med, annars kan det vara svårt för henne att någonsin ha ett nära, problemfritt förhållande.

Få henne att inse att det är ett problem. Säg att du själv kan tänka att bättra dig (typ tvätta händer och dylikt) men att hon också måste försöka komma halvvägs. Hon kan behöva prata med någon terapeut eller så, men du kan också verkligen försöka prata med henne. Om hon blir arg nån gång, återgälda det hon är arg över och sätt dig sedan med henne och fråga varför hon känner så starkt som hon gör över sådana saker. Fråga om hon alltid vart så, var intresserad. Då kanske hon inser att det är ett problem.

Lycka till!
Citera
11-09-27, 13:24
Medlem
houdsson5s avatar
Snarare du som är en gris, jag ser inget konstigt i hennes reaktioner. Och de där med att inte tvätta händerna ska jag inte ens gå in på.
Citera
11-09-27, 13:47
Medlem
keatons avatar
Jag tvättar mig med tvål efter att ha mumsat chips, skulle aldrig torka av mig på soffan.

Om jag pissat tvättar jag händerna med lite vatten, har jag gjort nummer två tar jag tvål.

Grundläggande folkvett och hygien liksom. Och jag är kille.
Citera
11-09-27, 14:37
Medlem
Det du nämner skulle jag också dampa på. Speciellt flottiga händer på soffan!!!!! Torka av dig på byxorna om du nu måste, liiiiite enklare att tvätta.

Skulle också höja rösten om det hände upprepade gånger som jag antar det gjort. Son någon skrev - inge kul att vara morsa åt sin pojkvän.

Såg att tråden var rätt gammal.
Hur har det gått för TS och flickvännen (eller ex-flickvännen)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in