2010-05-18, 22:55
Bannlyst
Hej Flashbackers,

Det är så här att jag ska hålla i ett träningspass för gymnasie elever på Torsdag och jag behöver eran hjälp! Jag ska inrikta mig på snabbhets/reaktions träning. Jag skulle vilja göra det lite roligt iallafall så jag vill ha med en lek som alla tycker är kul samtidigt som man springer och tränar.

Har ni några förslag?

Hjälp uppskattas!
Citera
2010-05-18, 22:58
Medlem
Nothing Specials avatar
Idioten är ju grymt kul!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Idioten...%C3%B6vning%29
Citera
2010-05-18, 23:15
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing Special
Idioten är ju grymt kul!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Idioten...%C3%B6vning%29

haha hoppas det var ironi

Vad sägs om den leken där man har en hink i mitten och en trasa på den sen ska en i varje lag ta trasan och springa tillbaka. Ganska dåligt förklarat men om du inte fattar så kan jag utveckla
Citera
2010-05-18, 23:37
Medlem
Colonials avatar
Det här är mitt område!

Capture the flag

Tre olika lag, tre planhalvor, och tre flaggor. Varje lag ska skydda sin flagga samtidigt som de ska ta de andras. Alla lagen har var sin tredjedel av planen där bara de kan röra sig utan att bli kullade. Kommer någon/några andra in på dess planhalva för att försöka ta flaggan så kan de bli kullade och får då gå tillbaka till sin egen halva. Lyckas man nudda/ greppa tag i motståndaren flaga så har man erövrat den och får gå tillbaka till sin bas med den. De har då två flaggor att skydda.
Den som först får tre vinner(Händer inte så ofta men skitkul ändå!)

Water carrier

Två lag, en brant backe, två vattenfyllda tunnor längst ner i backen, och två tomma längst upp. Samt en en mugg/glas till varje deltagare. Det lag som har fyllt den översta tunnan med mest vatten efter 20 minuter vinner. Riktigt jobbigt men kul!

Kom alla mina kycklingar

Haha svårt att säga det utan att skratta men det är något alla kan! Du kan antagligen reglerna
Senast redigerad av Colonial 2010-05-18 kl. 23:41.
Citera
2010-05-18, 23:42
Bannlyst
Haha idioten! Då kommer jag bli hatad av alla.

Water carrier lät faktiskt riktigt bra! tack för den.

Riktigt bra svar tack så mycket
Citera
2010-05-18, 23:44
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colonial
Kom alla mina kycklingar

Haha svårt att säga det utan att skratta men det är något alla kan! Du kan antagligen reglerna

Det är ju får!! Mot en varg.
När jag tränade bandy körde vi det på is. Galet nice att glida under någon som försöker ta dig!
Citera
2010-05-18, 23:52
Medlem
CBSativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bean11
Vad sägs om den leken där man har en hink i mitten och en trasa på den sen ska en i varje lag ta trasan och springa tillbaka. Ganska dåligt förklarat men om du inte fattar så kan jag utveckla

Kan du inte utveckla för mig? Jag har för mig att jag kört liknande lekar i småskolan.

Citat:
Ursprungligen postat av Colonial
Det här är mitt område!
[b]
Water carrier

Två lag, en brant backe, två vattenfyllda tunnor längst ner i backen, och två tomma längst upp. Samt en en mugg/glas till varje deltagare. Det lag som har fyllt den översta tunnan med mest vatten efter 20 minuter vinner. Riktigt jobbigt men kul!

Den där lät riktigt rolig, hade varit kul om min idrottslärare hade velat köra sådana lekar.

Jag bidrar med en:

Ställ upp koner så att de bildar en kvadrat, relativt stor. Inte som en fotbollsplan men ungefär en idrottshall. Ställ lagen diagonalt mot varandra och ställ upp de på ett led. På din signal så börjar de två som är längst fram i sitt led kuta allt de pallar för att kulla varandra, hinner de inte kulla sin motståndare innan han hunnit tillbaka till sitt led så är det personen längst fram som börjar springa och den andra vilar tills det är hans tur igen.

I sportklasser osv så kan detta bli en evighetslek, i andra är det över på någon minut.
Citera
2010-05-19, 21:15
Medlem
jägarbuss är ju köttigt härligt.

Spring/Jogga på två kolloner, de två som är sist i kollonen ska spurta så det hamnar först, så går det runt runt runt runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in