Citat:
Ursprungligen postat av Festungbreslau
Seriöst, detta exempel ovan visar bara på vilken kompetens framtidens lärare besitter.
Jag är fil.kand i företagsekonomi/statsvetenskap och masterstudent vid Linköpings universitet.
Kursen var 7,5hp men upplägget var 100p, inte fan skrev jag att kursen var 100hp! Det rörde sig om en grundkurs i statsvetenskap och läraren var hemmahörande vid ett annat universitet. I min förra kurs var upplägget tentamen 50p, uppsats 30p och 47p godkänt.
Och jag har fil kand i pedagogik och kommer bli masterstudent vid Göteborgs universitet. Det är mycket finare än ett låtsats universitet som Linköpings universitet är. F.ö säger det ganska mycket om hur Linköpings universitet är som lärosäte när man inte behöver vara delaktiga i alla delmoment för att få godkänt. Men tack skall du ha, eftersom jag numera vet varför samhällets utvecklas åt fel håll, med tanke på dina redogörelse i den här tråden. Statsvetare har luckor angående hur samhället förändras med tanke att det inte behöver lära sig allt på ett universitet. Du började och nu får du igen

För att använda ett känd ordsspråk som man använder mot barn. Den som ger sig in i leken får leken tåla.
Vad problemet är? Hört talas om ordet ödmjukhet? Det behöver du om du nu skall komma långt inom universitets värld.
Det skall bli intressant att se om de du säger förekommer när man börjar läsa på universitet då på avancerad nivå, annars har jag tvivel på vissa saker.