2010-05-18, 19:03
Medlem
Hej flashback.
För ett par dagar sedan så hände det något riktigt skumt med min dator.
När jag kom hem från stan så skulle jag starta den helt normalt som jag alltid har gjort.
Jag är 100% säker att jag inte hade haft på den tidigare den dagen eller haft virus på den.

Startningen och inloggningen gick bra. Men sen efter att jag startat mitt google chrome och började surfa lite, så stängdes den bara av och startades om.

Då såg jag direkt att något konstigt hade hänt. Under booten, det första som kommer fram när man startar datorn. Så såg jag ungefär 5 vit/gula vertikala linjer rakt över skärmen. woot?!
Stunden senare så kom jag till inloggningen. Då märkte jag att hela skärmen var täckt av blåa, vertikala linjer. Dom var ganska dolda under windows 7 blåa bakgrunds färg vid inloggningen, men man såg dom.

Senare när jag loggade in så var det samma problem...

Jag började genast uppdatera mina grafikkorts drivrutiner med hopp om att det är ett mjukvarufel... men icke. Problemet kvarstod.

Jag märkte senare att linjerna beter sig olika beroende på vart man är i windows.

På skrivbordet och när man surfade på ljusa sidor så var linjerna gula. Inte så lätta att se på bilden men dom är där och är jävligt störande.
BILD
BILD
BILD

När man kollar på film eller mörka områden så blir linjerna helt knallblåa.
BILD
BILD

Jag har ett NVIDIA 8800 gtx och vill gärna veta om ni har varit med om detta eller vad ni tror det beror på. Min dator är ungefär 4 år och välskött.

Hoppas på snabba svar! Tack!
Senast redigerad av Pulsecore 2010-05-18 kl. 19:18. Anledning: Fel skrivet
Citera
2010-05-18, 21:14
Medlem
qu4dros avatar
Kollat tempen på datorn med speedfan ?
Citera
2010-05-18, 22:09
Medlem
Medeltemperaturen är 30 - 35 grader enligt speedfan.
Citera
2010-05-18, 22:33
Medlem
minfrusmans avatar
Verkar som graffet är på väg att säga upp sig!
Citera
2010-05-19, 00:30
Medlem
Tror jag med...
Har iallafall beställt nytt grafikkort nu.
Får hoppas att det är hårdvaran det är fel på

Här är den jag beställde:
Komplett.se
Citera
2010-05-19, 07:54
Medlem
Proppiss avatar
På två datorer jag har fått in har det varit motsvarande linjer fast horisontella. Det har berott på glapp i kabeln till skärmen, så jag skulle kolla den först. Det kan räcka att du vickar lite på den i vardera ände för att se om det blir någon förändring.
Citera
2010-05-19, 12:42
Medlem
qu4dros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulsecore
Medeltemperaturen är 30 - 35 grader enligt speedfan.
Inga problem med tempen iallafall då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in