Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-18, 13:30
Medlem
slowmedowns avatar
Man vill ju gärna tro att multivitamindryck är nyttigt med tanke på vad de lovar på paketet. Har dock förstått att det kanske inte riktigt är så. Något jag undrar är vad det är för typer av vitaminer man får i sig genom att dricka det?

Jag dricker det endast för att få i mig diverse vitaminer och ingenting annat eftersom jag anser att apotekets vitamintillskott är alldeles för dyra. Nu menar jag inte att man ska dricka 1 liter per dag utan 1 glas ungefär. Får man i sig några bra vitaminer på ett glas eller är det bara humbug? och ja jag vet att det är mycket socker/sötningsmedel i.....
Senast redigerad av slowmedown 2010-05-18 kl. 13:35.
Citera
2010-05-18, 13:38
Medlem
Tråknicks avatar
Multivitamindryck är ingenting särskilt nyttigt, innehåller väl runt 20% juice av sannolikt rätt keff kvalitet. Vitamininnehållet framgår väl av förpackningen, varierar säkerligen rejält mycket.

Välj nåt som har en skyddad beteckning istället "juice" måste ju vara juice och då vet du att det en gång varit ett äpple inblandat.
Citera
2010-05-18, 15:08
Medlem
Micromats avatar
Tror du får ut mer vitaminer av att äta smart, ta ett glas riktig juice ist för den där koncentrat juicen. det kostar kronan men ger garenterat mer.

mörkt bröd som är rikt på fiber, släng på lite sallad,ost och paprika på mackan med "riktigt" smör typ bregott. ägg är väldigt bra till frukost med och väldigt proteinrikt. ett glas mjölk kan du ju slänga in. tonfisk o majonäs går att blanda och ha på mackan det är jättegott. ägg o kaviar mackor är undebart :>

tillagar du kött så försök att inte trycka på det så mkt utan låta "fettet" eller saften så att säga vara kvar i köttet, ta en frukt på lunchen, även om det bara är en clementin. risifrutti är faktiskt ganska hälsosamt finns säkert billigare versioner med samma innehåll. havre/ managrynsgröt är bra. kan även vara vettigt att ta en liten chokladbit på lunchen

till middagen är en öl eller ett glas vin väldigt bra, är du tjej så kan du behöva järnet som finns i röda viner. mkt av din energi kommer från solen så om du känner dig hängig kan även lite frisk luft o sol göra mkt.

har du brist på en speciell vitamin kan du ju skriva här så kan vi ge lite matförslag. en "multivitamin" juice från tyskland gör inte så mkt och innehåller desutom väldigt mkt socker.
Citera
2010-05-18, 15:11
Medlem
har inte så mycket förtroende till sådana drycker.. det är alltid något som dom snålar på!

så du kan ju alltid testa NSP vitamin kapslar. Kör på det själv och det är det bästa ja testat.
Där har du allt som du behöver och innehåller en jävla massa goa grejer och finns o köpa i nästan alla naturapotek.
Citera
2010-05-18, 17:32
Medlem
Inget som innehåller Aspartam är väl direkt nyttigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in