2004-04-06, 17:04
Medlem
Är inte helt insatt i det här men hade tänkt köpa något tillskott för att öka muskelmassa och uthållighet i musklerna.
Blivit rekommenderad båda ovanstående, men jag har fått för mig att super gainern är mer för viktökning i övrigt, och det har jag lite att ta av redan .
Är ju även mer protein i whey-80'n.. mycket mer. Och det är väl det man vill ha?
Även, vad smakar godast?
Citera
2004-04-06, 17:18
Medlem
Vet inte hur Twinlab suer gainers fuel smakar, whey80 smakar helt ok, speciellt choklad.

En gainer är protein + kolhydrater och ett proteintillskott som whey80 är i princip bara protein (en liten del fett o kolhydrater)

Gainer är bra efter träningen för då behöver man både protein o snabba kolhydrater. Men köper du bara protein så kan du lätt lägga till lite snabba kolhydrater till din proteindrink efter passet.

Rent protein är nästan alltid mer prisvärt, och gainer är bara bra direkt efter träningen såvida du inte är väldigt spinkig, vilket du säger du inte är.
Citera
2004-04-06, 23:47
Medlem
Naud-s avatar
Gainer = NEJ
ProteinTillskott = JA

köp proteintillskott och drick efter passet tillsammans med 2-3 bananer i stället mycket mer prisvärt och mycket godare... dom jag snackat med som köpt Twinlabs gainer har varit missnöjda, kö då hellre stars gainer men helst proteinpulver.. äter du dessutom nått tuggbart efter träningen så kommer mag och tarmfunktioner igån bättre...
Citera
2004-04-07, 00:17
Medlem
http://ares.cybervania.net/~sybariten/bilder/PIC00009.JPG
Citera
2004-04-07, 11:31
Medlem
Naud-s avatar
va var poängen med den länken?! personen på bilden var ju inte direkt biff...

jävla miffo bilder du har.. jobbar du för kronofogdsmyndigheten och har gjort en utmätning på en ica butik eller?!

inte för att dömma dig på något sätt men vilken frisk människa lägger upp en bild på nätet på sin godis påse?!
Citera
2004-04-07, 11:40
Medlem
Whey 80 är väl helt okej för vad det innehåller men jag gillar inte att det inte alls är så lättblandat som dom påstår, visst det löser sig säkert i längden om man skakar länge men andra märken är man ju van att skaka en snabbis och trycka i sig innan man kägger sig. Det är inga stora klumpar men räcker för att iritera mig.
Citera
2004-04-07, 11:51
Medlem
Naud-s avatar
nä whey 80 löser sig ALDRIG inte i mjölk, det blir alltid lite klumpar i mjölk, jag använder shaker och skakar ordentligt men det hjälper inte.. i vatten löser det sig kanon...
det är ett kanon bra protein i övrigt... det är ju inte så att allt blir en stor klump men några små klumpar blir det alltid.. så "bara att röra om med en sked" som GG påstår är bara att glöma...
Citera
2004-04-07, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naud-
va var poängen med den länken?! personen på bilden var ju inte direkt biff...

jävla miffo bilder du har.. jobbar du för kronofogdsmyndigheten och har gjort en utmätning på en ica butik eller?!

inte för att dömma dig på något sätt men vilken frisk människa lägger upp en bild på nätet på sin godis påse?!

Jag tror att många som har såna här diskussioner, och du i synnerhet, fattar nog inte poängen med den bilden även om jag försöker förklara...
Citera
2004-04-07, 14:24
Medlem
Naud-s avatar
asså man kan inte hålla upp en burk där det står Kvalitativ muskelökning på burken å sen inte va biff.. då se de ut som bullshit allt ihop menade inte att vara elak men kan ju inte bara lägg upp en länk..säg nått människa... sen inget tillsatt socker, nä de kanske stämmer dom det smakar dom dom har en hel burk aspartam i ..blää

Guds vägar äro outgrundliga, så ock äro sybaritens
Citera
2004-04-07, 17:44
Medlem
Citat:
asså man kan inte hålla upp en burk där det står Kvalitativ muskelökning på burken å sen inte va biff.. då se de ut som bullshit allt ihop menade inte att vara elak men kan ju inte bara lägg upp en länk..säg nått människa... sen inget tillsatt socker, nä de kanske stämmer dom det smakar dom dom har en hel burk aspartam i ..blää

Guds vägar äro outgrundliga, så ock äro sybaritens

Hm, till att börja med vet jag inget om preparatet i fråga, jag tränar inte bodybuilding och den bilden jag la upp var den där jag såg mest biffig (alt. minst spinkig) ut har jag för mig.... den lilla burken med Gainers Fuel hittade jag i en lägenhet jag var i o spelade in en film.
Citera
2004-04-07, 18:17
Medlem
Alladins avatar
Citat:
nä whey 80 löser sig ALDRIG inte i mjölk, det blir alltid lite klumpar i mjölk, jag använder shaker och skakar ordentligt men det hjälper inte.. i vatten löser det sig kanon...
det är ett kanon bra protein i övrigt... det är ju inte så att allt blir en stor klump men några små klumpar blir det alltid.. så "bara att röra om med en sked" som GG påstår är bara att glöma...

Det går att få det relativt klumpfritt i mjölk också, men det är nog nästan en hel vetenskap!
Vatten funkar fintfint precis som Naud säger, nästan klumpfritt...snarare "pyttepärlor" som fastnar på shakerns kanter om ens ngt.
Citera
2004-04-07, 18:21
Medlem
Naud-s avatar
Vi kan nog enas om att whey80 inte håller sina löften om hur lätt blandat det är... nu ska jag äta middag... Gryta och potatis... jag gjorde grytan i går så den har stått å dragit hela natten i kylen..mums blir skeeeet gött
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in