Har badat och festat i "kalket" många gånger i min skolungdom. Kan väl egentligen bara säga att jag är förvånad att det inte hänt tidigare.
Det är en fantastisk badplats på sommaren. Sköna hopp överallt, och relativt enkelt att klättra upp. I brottet där jag antar att han dog, är det högsta hoppet runt 14m. Jag tror inget är lägre än 3-5m. I brottet bredvid finns det några läskiga hopp uppåt 20-25m.
Det jag tänker på är att det inte lär ha vart särskilt varmt i vattnet vid den här tidpunkten. Det brukar inte vara jättevarmt på sommaren. Alkohol gör väl att kroppen har lättare att förlora värme? Alkohol gör dig uppenbarligen inte smart.
Kan berätta att jag träffade Alex igår då han och dom som var vid kalkbrottet var i min hemstad och hämtat öl och träffade min son.. Alex sa då att han skulle lära han allt han kunde och sen pratade vi på och garvade som vanligt. fan vad jag saknar han och kommer alltid att göra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!