Hej gott folk,
Nu registrerad på FB för första gången i mitt liv.
Skapar ännu en tråd för att varna andra och hoppas inte den blir lika censuerad som här:
http://www.thailandforum.se/index.php?topic=15419.60
Jag har blivit bedragen på 5800 KR i tisdags av bedragare genom en annons på Blocket på en Macbook Air sedan ännu en stackars kille som betalat 5000Kr för en Nikon kamera som blev lurad exakt samma dag som mig, alltså i tisdags. (Samma konto)
Jag har forskat vidare själv och hittat ännu en person som blivit lurad på 5700 KR förra fredagen på exakt samma annons. Samtliga personer har betalat in pengarna på samma kontonunummer.
Jag och polisen misstänker samma bedragare har lurat minst 20st personer till på flera tusentals kronor
Bedragaren "patriks" flickvän "Emma Sandberg" enligt bedragaren själv.
"Hennes" nummer är skrivit på samma adress som denne David Forsberg i Sveg som lurade en tjej i Februari och misstänker det är samma bedragare som ligger bakom hela historien.
För att varna andra för dessa bedragare ger jag ut ut samtliga uppgifter offentligt
OBS!
Dessa uppgifter är garanterat falska, personerna existerar inte i verkligheten, så jag hänger inte ut någon oskyldig med största förtroende.
Patrik andersson <patrikandersson74@gmail.com>
Christopher Öberg <christopheroberg@gmail.com>
10 maj 2010 16.26
Re: Ang. Macbook Air 2.13GHz, 120GB, 2GB RAM
Hej.
Härmed mailar jag dig mina uppgifter enligt ök.
076-259 11 32
Patrik Andersson
Källgatan 24B
67130 ARVIKA
Bank: Nordea
Clearing: 3172
Kontonummer: 2099852
(Bifogar kopia av körkort)
PS: Glöm inte att maila mig din adress
Med vänlig hälsning
/ Patrik
Kapat Körkort alltså inga uppgifter på körkortet är gärningsmannens,
persnr är alltså inte gärningsmannens.
Kapat körkort Patrik: http://server2.uploadit.org/files/christopheroberg-photo01.jpg
Meddelandet är identiskt med den andra killen som blev bedragen på 5 700Kr
Jag fick även ett mail idag av ytterligare en kille som köpt en kamera för 5000Kr:
Hej Christopher.
Läste ditt inlägg på något forum angående en bedragare vid namn Mikael Sandberg.
Har också lyckats gå i fällan via en Nikon D90 för 5000kr.
Känns ju enormt pinsamt att man är så godtrogen. Snackade med killen i telefon och han lät som tidernas nörd och han skickade även kopia på körkort (bifogar det till dig med)
Självklart vill man ju ha tillbaka sina pengar, men framförallt vill jag att han ska åka dit ordentligt..
MVH
Adam
(OBS! Falska uppgifter) Personerna existerar inte i verkligheten.
Sandbergmikael2008@gmail.com
Mikael Sandberg
Gränsgatan 3
84232 Sveg
Tel. 076-713 14 08
(finns på eniro.se)
Kollat upp båda bostadsområderna och ringt runt, samtliga hyresgäster visade sig vara pensionärer.
Personerna finns inte med på skattemyndigheten
OBS!
Kapat körkort Mikael: http://server2.uploadit.org/files/christopheroberg-PHOTO.jpg
OBS! Killen var minst sagt SLIPAD!
Detta är mitt ansvar som medborgare att stoppa andra från att bli lurade av samma bedragare
Jag känner mig fruktansvärt kränkt och besviken som medborgare i detta avlånga land.
Polisen sade 14 dagars väntetid. Då har bedragaren hunnit smitit utomlands för längesedan.
Alla som vet något, kan höra av sig till min mail snarast
Samtliga tips och funderingar hänvisas till min mail ChristopherOberg@gmail.com
M V H
/ Christoffer
Nu registrerad på FB för första gången i mitt liv.
Skapar ännu en tråd för att varna andra och hoppas inte den blir lika censuerad som här:
http://www.thailandforum.se/index.php?topic=15419.60
Jag har blivit bedragen på 5800 KR i tisdags av bedragare genom en annons på Blocket på en Macbook Air sedan ännu en stackars kille som betalat 5000Kr för en Nikon kamera som blev lurad exakt samma dag som mig, alltså i tisdags. (Samma konto)
Jag har forskat vidare själv och hittat ännu en person som blivit lurad på 5700 KR förra fredagen på exakt samma annons. Samtliga personer har betalat in pengarna på samma kontonunummer.
Jag och polisen misstänker samma bedragare har lurat minst 20st personer till på flera tusentals kronor
Bedragaren "patriks" flickvän "Emma Sandberg" enligt bedragaren själv.
"Hennes" nummer är skrivit på samma adress som denne David Forsberg i Sveg som lurade en tjej i Februari och misstänker det är samma bedragare som ligger bakom hela historien.
För att varna andra för dessa bedragare ger jag ut ut samtliga uppgifter offentligt
OBS!
Dessa uppgifter är garanterat falska, personerna existerar inte i verkligheten, så jag hänger inte ut någon oskyldig med största förtroende.
Patrik andersson <patrikandersson74@gmail.com>
Christopher Öberg <christopheroberg@gmail.com>
10 maj 2010 16.26
Re: Ang. Macbook Air 2.13GHz, 120GB, 2GB RAM
Hej.
Härmed mailar jag dig mina uppgifter enligt ök.
076-259 11 32
Patrik Andersson
Källgatan 24B
67130 ARVIKA
Bank: Nordea
Clearing: 3172
Kontonummer: 2099852
(Bifogar kopia av körkort)
PS: Glöm inte att maila mig din adress
Med vänlig hälsning
/ Patrik
Kapat Körkort alltså inga uppgifter på körkortet är gärningsmannens,
persnr är alltså inte gärningsmannens.
Kapat körkort Patrik: http://server2.uploadit.org/files/christopheroberg-photo01.jpg
Meddelandet är identiskt med den andra killen som blev bedragen på 5 700Kr
Jag fick även ett mail idag av ytterligare en kille som köpt en kamera för 5000Kr:
Hej Christopher.
Läste ditt inlägg på något forum angående en bedragare vid namn Mikael Sandberg.
Har också lyckats gå i fällan via en Nikon D90 för 5000kr.
Känns ju enormt pinsamt att man är så godtrogen. Snackade med killen i telefon och han lät som tidernas nörd och han skickade även kopia på körkort (bifogar det till dig med)
Självklart vill man ju ha tillbaka sina pengar, men framförallt vill jag att han ska åka dit ordentligt..
MVH
Adam
(OBS! Falska uppgifter) Personerna existerar inte i verkligheten.
Sandbergmikael2008@gmail.com
Mikael Sandberg
Gränsgatan 3
84232 Sveg
Tel. 076-713 14 08
(finns på eniro.se)
Kollat upp båda bostadsområderna och ringt runt, samtliga hyresgäster visade sig vara pensionärer.
Personerna finns inte med på skattemyndigheten
OBS!
Kapat körkort Mikael: http://server2.uploadit.org/files/christopheroberg-PHOTO.jpg
OBS! Killen var minst sagt SLIPAD!
Detta är mitt ansvar som medborgare att stoppa andra från att bli lurade av samma bedragare
Jag känner mig fruktansvärt kränkt och besviken som medborgare i detta avlånga land.
Polisen sade 14 dagars väntetid. Då har bedragaren hunnit smitit utomlands för längesedan.
Alla som vet något, kan höra av sig till min mail snarast
Samtliga tips och funderingar hänvisas till min mail ChristopherOberg@gmail.com
M V H
/ Christoffer
Senast redigerad av ChristopherOberg 2010-05-18 kl. 02:03.
Senast redigerad av ChristopherOberg 2010-05-18 kl. 02:03.