• 1
  • 2
2010-06-09, 18:38
Medlem
sunny5s avatar
Tror nog det "bara" gäller vid nyanställningar....sen tala de om för mig att jag fick inte vara kriminell & komma full till jobbet!!! Nähä...vad ska då hitta på på min fritid =)
2010-08-17, 13:05
Medlem
Jag var där idag men till mig sa dom 6-7 veckor för cannabis gg då e man väl körd
2010-08-17, 13:12
Medlem
firstclassriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenkompost
Jag var där idag men till mig sa dom 6-7 veckor för cannabis gg då e man väl körd

Frågade du dem: "hur länge kan ni hitta cannabis med det testet?"
2010-08-17, 13:42
Medlem
Nej rent allmänt varför dom gjorde salivprov ist för urin osv
2010-08-19, 10:42
Medlem
Jag tror att detektionstiderna i saliv är betydligt kortare än en vecka, snarare max 4 dagar..
THC kan faktiskt vara ur systemet efter såpass kort tid som 24tim!!

Salivprover kan jämföras med blodprover där man faktiskt letar efter det aktuella ämnet istället för metaboliter till den narkotika som intagits, som man gör i urin.

Om någon har en annan åsikt, se nedan:
Källa:http://www.concateno.se/produkter-oc...tektionstider/
2010-09-15, 16:23
Medlem
MindWalker86s avatar
Syns Spicenordic's nya prudukter på deras tester? Tex: Smoke XXX package?
2010-10-07, 16:34
Medlem
Lite väl sen med inlägget kanske, men salivprov är samma som blodprov och ska vara ute efter 12timmar, MAX 24timmar.
2010-10-07, 20:45
Medlem
grodögas avatar
Drick citronkoncentrat innan salivtest så klarar man ett salivprov.
2010-10-07, 21:34
Medlem
Håll dig 24timmar ifrån cannabis så klarar du dig!
2015-07-26, 20:45
Medlem
Tjena, tyckte det var onödigt att skapa en ny tråd då denna fanns.

Jag ska möjligtvis på intervju på Scania inom snar framtid, 1-3 veckor. Polarn skall försöka styra upp ett jobb.

Nu är det såhär att jag har rökt cannabis 2-3 gånger veckan under sommaren - maj -> nu.

Har redan varit "ren" från cannabis i en vecka nu eftersom jag fick reda på att det mycket möjligt finns jobb åt mig. Vad jag läst och läst överallt så är jag inte ren förnst om 4 veckor ungefär i urinet. (Ska börja springa som en dåre i veckan med, inte bara för att bli ren men detta har jag redan planerat ett tag men inte satt i gång, vill få upp konditionen lite!)

Någon som vet hur drogtestet går till? Står dom och glor med spegel o shit (tvek på denna men man kan aldrig var för säker) och om jag skulle hävda att jag inte kan pissa, verkligen stå på mig så tror ni att jag skulle kunna få göra ett annat prov te.x saliv då jag vet att dessa utförs med?

Har letat och letat men inte hittat någonting, läste på någon blogg om en tjej som fick salivtest. Men det var för ett par år sedan.. Någon med lite färsk info?
Senast redigerad av Expected 2015-07-26 kl. 20:59.
2015-07-26, 22:25
Medlem
C-3POs avatar
(FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest!

Alla frågor om drogtester tas i den klistrade tråden. Tråd låst.

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in