Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-21, 19:09
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Det är faktiskt många som saknat dig, Diesel. Jag fick under en period ganska många pm-frågor om hur det gick för dig, och om du mådde bra.

Jag kunde naturligtvis inte svara på dessa, men jag vill att du skall veta att det uppmärksammades inte bara av sensationssökare att du försvann.

Alltid kul att höra! Dock lite trist att se att det är så pass mycket skitsnack i en tråd som denna ändå. Känns som man borde knåpa ihop nån tråd och posta här där alla korrekta fakta finns med, så man slipper läsa mer sånt här i fortsättningen.
Citera
2005-07-21, 19:12
  #146
Medlem
StorMammas avatar
Äh, låt snillena spekulera. Du behöver inte lämna ut dig om du inte vill, tycker jag.
Citera
2005-07-21, 19:17
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Äh, låt snillena spekulera. Du behöver inte lämna ut dig om du inte vill, tycker jag.

Det har du alldeles rätt i. Men är ju inte alltid så kul o läsa från folk som snackar skit och som tror sig veta exakt allt som hänt när det enda de vet är det som gått att läsa i UNT och aftonbladet, lite trist.
Citera
2005-07-21, 19:32
  #148
Medlem
ariers avatar
Nja. Det jag tycker du kan säga är hur dom fick tag på dig. Allså hur sa poliserna att dom fick tag på dig.
Att dom fick tag på dig genom det du sagt här tror jag inte. För det är bara adminen som kan se din IP. Och denne tror jag inte är en snut. Är det en snut eller tjallare så säger jag bara grattis för infiltrationen.
Att du har haft en bild på dig går ju aldrig att bevisa för snuten. Vem som helst kan isåfall sätta en bild på sig. *Kanske ska sätta en bild på mig som Torsten Flinck* Då åker han nog dit om jag börjar prata skit.
Dom sidorna folk pratar om som du länkat till som då går vidare till tele och adress. Även dom är ju omöjliga att lägga upp en brottsmål på. Ingen Åklagare skulle godkänna det.
Skulle dom fått IP från dom sidorna och så kunnat kontrollerat att du vart Admin så skulle du se ett utdrag från den ISP. Du skulle även fått se den IP sökningen polisen begärde utav den ISP´n

Tycker själva tillvägagångssättet verkar olustigt.
Vore kul om du kunde saxa lite ur protokollet för att se vad dom har för grunder och hur dom fick tag på dig.

Men det dom har sett och printat ut här är värt Noll för en åklagare.
Citera
2005-07-21, 19:35
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Nja. Det jag tycker du kan säga är hur dom fick tag på dig. Allså hur sa poliserna att dom fick tag på dig.
Att dom fick tag på dig genom det du sagt här tror jag inte. För det är bara adminen som kan se din IP. Och denne tror jag inte är en snut. Är det en snut eller tjallare så säger jag bara grattis för infiltrationen.
Att du har haft en bild på dig går ju aldrig att bevisa för snuten. Vem som helst kan isåfall sätta en bild på sig. *Kanske ska sätta en bild på mig som Torsten Flinck* Då åker han nog dit om jag börjar prata skit.
Dom sidorna folk pratar om som du länkat till som då går vidare till tele och adress. Även dom är ju omöjliga att lägga upp en brottsmål på. Ingen Åklagare skulle godkänna det.
Skulle dom fått IP från dom sidorna och så kunnat kontrollerat att du vart Admin så skulle du se ett utdrag från den ISP. Du skulle även fått se den IP sökningen polisen begärde utav den ISP´n

Tycker själva tillvägagångssättet verkar olustigt.
Vore kul om du kunde saxa lite ur protokollet för att se vad dom har för grunder och hur dom fick tag på dig.

Men det dom har sett och printat ut här är värt Noll för en åklagare.

De satte dit en polare till mig som hade en försäjningslista på datorn med mitt nick och hemtelefonnummer. Samma nick som här. När de tog hans datorer så såg de mitt nick där. Tydligen så kopplade de det ihop med Flashback.
Citera
2005-07-21, 19:39
  #150
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diesel
De satte dit en polare till mig som hade en försäjningslista på datorn med mitt nick och hemtelefonnummer. Samma nick som här. När de tog hans datorer så såg de mitt nick där. Tydligen så kopplade de det ihop med Flashback.

Det är ju en tanke. Men Disel är ju inte ett direkt unikt namn. Visst unikt på detta forumet. Likaså som mitt är det och kalle. men inte i stora hela.
wwwwwwoooooookkkkkkxxxxxxxxxwwwwww. kan verka ganska unikt i alla forum

Synd att du åkte dit. Men vafan. Ibland torskar man och ibland inte. Synd bara att det vart pga av att din polare inte kunde hålla bitarna i styr. Kan ju oavsett vad tokneka varenda ord som grisarna har printat ut härifrån.
Citera
2005-07-21, 19:41
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Det är ju en tanke. Men Disel är ju inte ett direkt unikt namn. Visst unikt på detta forumet. Likaså som mitt är det och kalle. men inte i stora hela.
wwwwwwoooooookkkkkkxxxxxxxxxwwwwww. kan verka ganska unikt i alla forum

Synd att du åkte dit. Men vafan. Ibland torskar man och ibland inte. Synd bara att det vart pga av att din polare inte kunde hålla bitarna i styr. Kan ju oavsett vad tokneka varenda ord som grisarna har printat ut härifrån.

Jag hade bild på mig själv här vid den tidpunkten, visserligen inget bevis. Och givetvis så använde de inte Flashback-inläggen som bevis i rättegången, eftersom det inte skulle ge ett skit. Men var ju ganska givet att det var jag som var "jag" här. Visst var det synd att jag åkte dit, och visst var det synd att man har polare som är cp. Men men, gjort är gjort och är ingenting jag lägger några tankar på nu så.
Citera
2005-07-21, 19:42
  #152
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diesel
Jag hade bild på mig själv här vid den tidpunkten, visserligen inget bevis. Och givetvis så använde de inte Flashback-inläggen som bevis i rättegången, eftersom det inte skulle ge ett skit. Men var ju ganska givet att det var jag som var "jag" här. Visst var det synd att jag åkte dit, och visst var det synd att man har polare som är cp. Men men, gjort är gjort och är ingenting jag lägger några tankar på nu så.

word.....
Citera
2013-03-20, 19:20
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asterix112
*gömmer undan Alvedonen*

+1

Gammal tråd men kunde inte hålla mig.
Citera
2013-03-20, 21:34
  #154
Medlem
bilboos avatar
detta måste nog vara årets bump iaf!
Citera
2017-07-21, 13:17
  #155
Medlem
C0B0LTs avatar
Verkar helt sjukt det moderatorn Diesel varit med om att Polisen hade en hel pärm med inlägg Diesel skrivit på FB samt att han blev förhörd just för Diesel var moderator. Känns som detta är ett sätt för Polisen att försöka rekrytera moderatorer från FB som sedan arbetar för dem och infiltrerar FB. Tror inte de handlade om droger egentligen de vill åt moderatorerna på FB helt enkelt. FB har länge varit en nagel i ögat på Socialdemokraterna så det är klart politruken Dan Eliasson skickar sina underhuggare på FB:s moderatorer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback